Gå til innhold

Blør fra tannkjøttet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Men når er det vanlig i svangerskapet å begynne å blø da?

Før man tester 2 blå eller rett etter en er blitt gravid? Eller på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Blødning i tannkjøttet er nevnt som en av de plager du kan oppleve HELE svangerskapet -skjekket i boken for sikkerhets skyld. Dvs fra du blir befruktet ( før du får to blå ) og til du har født og sannsynligvis en stund etterpå også..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man sagde i gamle dage at et barn kostede en tand, det er helt almindeligt at bløde fra tandkødet når man er gravid og i hele svangerskabet, det er veldig vigtigt at gå et par gange til tandlægen i svangerskabet da er man mere udsat for karies og tandkødsbetændelse så det er meget vigtig med mundhygiene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Får man virkelig en gratis time hos tannlagen når man er gravid? :o

Hvordan ordner man seg det??

Som du spør, du tar kontakt med trygdekontoret for info. og deretter din tannlege. Si meg, er folk ute av stand til å tenke selv når de er gravide?

Hvis du feks. må fjerne en visdomstann eller at du har hull så får du 50% avslag på totalsummen. Dette dekkes også av trygdekontoret.

Dette vet jeg og jeg er ikke engang gravid.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du feks. må fjerne en visdomstann eller at du har hull så får du 50% avslag på totalsummen. Dette dekkes også av trygdekontoret.

Unnskyld, dumme meg må bare spørre; gjelder dette under graviditet, eller er det generellt?

Hvorfor kan ikke folk få spørre her, Milla? Må de gå til tannlegen eller trygdekontoret? Har ikke noe med at man ikke kan tenke selv, men tross alt er det enklere å stille spørsmål her. Synes iallefall jeg! Uten at jeg vil bli stemplet som dum av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er da lov å vær en smule praktisk innrettet. "Hvor henvender man seg for å bestille tannlegetime?" Hallo????? :roll:

Men nå har hun fått svar på sitt spm. og da skulle alt være i orden.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

For ordens skyld ; det er kun når man er gravid man får gratis time hos TANNPLEIER. Vet ikke hvordan det er med videre behandling.

Du ringer til en offentlig ansatt tannpleier og spør - hun har trolig greie på det meste det har de også på helsestasjonen der du går til kontroll. Hvis du bare går på kontroll til lege kontakt likevel helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har blødd litt fra tannkjøttet til tider samt litt neseblod. Har hele roen da det skal visstnok være nokså normalt i svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både legen og tannlegen min har sagt at man ikke trenger gå noe ekstra til tannlege selv om man er gravid (hvis man ikke har særlige plager da). Selv vil jeg ikke bli innkalt til årlig sjekk i løpet av graviditeten, og det blir dermed ingen sjekk mens jeg er gravid.

Nå er jo dette litt på siden av det opprinnelige spørsmålet, men jeg blir så forvirret av å høre så mye forskjellig, spesielt når noen påstår at man må gå flere ganger i løpet av graviditeten!?! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har hørt at en ikke lengre får gratis tannpleie under graviditet, selv om det var slik tidligere.

Jeg blør også i tannkjøttet og var til vanlig kontroll hos tannpleier for noen uker siden. Tannpleieren bekreftet at det var helt vanlig å blø i tannkjøttet når en er gravid (det er disse hormonene - IGJEN!), og at det derfor var viktig at en brukte tanntråd og pusset tennene godt. Jeg ble ikke satt opp på noe ny kontroll før etter fødselen, da hun mente det ikke var behov for kontroller underveis. Tannleger vil jo heller ikke ta røntgen når en er gravid, slik at sånn sett var det bedre med en kontroll rett etter fødsel enn rett før.

mvh

15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...