Gå til innhold

Abort

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Noen her som har gjenomgått en abort (provosert) og kan fortelle meg hvordan det var?

Tror kanskje jeg er gravid (skal kjøpe test i dag) og abort er desverre eneste alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Men jeg vet at på de fleste sykehus i dag kan du få abortpiller. Dette utarter seg som en kraftig mens. Eller du blir lagt i narkose og det blir foretatt en utskrapning. Forskning viser at det er noe større fare for depresjon etter pillene. Du får snakke med sosionom, psykolog el før og etter inngrepet.

Ønsker deg alt godt og håper det passer bedre en annen gang !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok abort for snart eit år sidan. Vil du vite korleis det var psykisk eller fysisk? Fysisk er det relativt enkelt, men det psykiske er det meir å fortelle om..

Har du testa? Korleis gjekk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hvorfor er abort eneste alternativ...??? :(

Sånne svar kan du spare deg Kosejente. Vi har nok av anti-abort fanatikere her inne fra før av.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sånne svar kan du spare deg Kosejente. Vi har nok av anti-abort fanatikere her inne fra før av.

Kan hende at hun ville ha en grunn til hvorfor abort var eneste alternativ. Jeg er også nysgjerrig på hvorfor abort er eneste alternativ. Ikke fordi jeg vil preke til andre om at de ikke bør osv., men fordi jeg er interessert i hvorfor mennesker kommer i en situasjon hvor abort er _eneste_ alternativ.

Synes din kommentar var vel så upassende som Kosejentes.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Enten tar du abort eller så tar du ikke. Grunnen til at noen føler at de må ta abort kan være mange men alder, livssituasjon og forhold til barnefaren er gjerne faktorer som spiller inn.

Ingen skal måtte forklare seg ovenfor noen hvorfor de vil ta abort, det er deres valg, ingen andres.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt frivillig å foretelle om hvorfor abort er eneste alternativ, men når noen skriver det, har jeg så fryktelig lyst å vite hvorfor, er sikker på at i noen tilfeller kan man få personen til å tenke annerledes, og unngå abort.

Når en er havnet i den situasjonen å bli ufrivillig gravid, kan en jo bli meget ulykkelig, og se svart på alt. Men abort trenger ikke være eneste utvei i alle tilfeller for det, bare man får tenkt seg litt om, og hørt på andre som har vært i andre vanskelige situasjoner!

Jeg er ingen anti-abort fanatiker, men vet (ikke av egen erfaring) at abort kan være veldig tøft psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla

Jeg ingen "anti-abort-fanatiker"...

Og jeg synes ikke det på noen måte er upassende å spørre...når man starter et tema må man være forberedt å få synspunkter/spørsmål fra alle "vinkler".....!!

Lurer bare på hva som gjør at abort er eneste alternativ......

Og bare for å ha sagt det Milla...hadde jeg vært en "anti-abort-fanatiker" så hadde jeg vært i min fulle rett til å være det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Gjest nå spurte om hvordan det var, synes det er opp til denne om hun vil si noe om årsaksforhold. For å sette ting på spissen ( helt på spissen ) kan det jo være en slektning som er far til barnet og kanskje det da er nok å si at abort er eneste alternativ. MEN innrømmer at jeg også nesten ALLTID higer etter å få vite mer om sakene som diskuteres på KG......

et er litt for dumt dersom slike spørsmål skal bli abort -debatt. Vi har tross alt selvbestemmelsesrett i Norge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har vi selvbestemmelsesrett i Norge.....og gudskjelov for det....!!!!......MEN å stille et "enkelt" spørsmål...som forøvrig "gjest" selvsagt velger selv om hun vil svare på eller ikke......er da ingen krenkelse av denne rettigheten.....det var da voldsomt da...!!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Ja ble litt mye ut av ett spørsmål dette..........

Sannsynligvis så var testen negativ og den som la ut tråden har ikke kikket på svarene engang men lever lykkelig uvitende om hva hun satte i gang !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym nå

Jeg har ikke lyst til å skape noen debatt om hvorvidt man bør ta abort eller ikke, derfor vil jeg ikke si så mye om mine grunner..

Testen var negativ så nå går jeg å venter på at kroppen min skal bestemme seg..håper ikke jeg gjorde noe feil.. :(

Men jeg vil fremdeles gjerne vite hvordan en abort foregår.

Det psykiske vil vel variere fra person til person, men jeg tror jeg hadde taklet det ganske greit..tror jeg da.

1000-takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klemmer deg litt...*

Håper du gjorde testen riktig, at du ikke er gravid! Jeg har selv ikke gjennomgått en SA selv, har bare en veldig nær venninne som har gjort det. Hun er en gjennomsnittlig sterk person, og har taklet ting ganske bra, men jeg vet hun har sine tunge stunder, spesiellt når hun ser unger på samme alder som hennes barn ville vært. Alle er forskjellige på dette området, og når du har så sterke grunner (antar jeg) til å ta abort (om testen var feil), så må du klamre deg til det. Det er ingen fæl ting du gjør, men derimot et bra valg, for deg, og eventuelle andre involverte.

Vil ikke si noe om hvordan selve inngrepet er, det har jeg bare ifra min venninnes munn, så det blir litt for vagt. Men det er sikkert andre som kan svare! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...