Gå til innhold

jobbe i begravelsesbyrå

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Må man ha en spesiell utdannelse for å jobbe i et begravelsesbyrå? Og hvordan går man fram for å søke egentlig? Det er jo en litt spesiell stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Ring og hør med et byrå?

De byråene jeg kjenner/jobber med er familiedrevne mange av de. Fedre, sønner, onkler etc. jobber sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har jobbet i begravelsesbyrå, og ingen av dem har noen spesiell utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter den døde på sykehjemmet/hjemme eller hvor personen måtte befinne seg, stelle den døde, ordne det praktiske i forhold til begravelsen (selve seremonien), bringe kisten til kirken/kapellet, kort sagt alt praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Henter den døde på sykehjemmet/hjemme eller hvor personen måtte befinne seg, stelle den døde, ordne det praktiske i forhold til begravelsen (selve seremonien), bringe kisten til kirken/kapellet, kort sagt alt praktisk.

Creepy.... :overrasket: Så det er de som steller den døde? Trodde de bare ordnet med gravstein og kiste, "pynta" og gjorde klart i kirka, tok seg av pårørende og sånt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Creepy.... :overrasket: Så det er de som steller den døde? Trodde de bare ordnet med gravstein og kiste, "pynta" og gjorde klart i kirka, tok seg av pårørende og sånt jeg.

Hvem trodde du ordnet med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvem trodde du ordnet med resten?

Det har jeg ikke tenkt så mye på. Sykepleiere, ambulansefolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker med pårørende, hvordan de vil ha begravelsen, hvilke sanger, blomster, kremasjon eller ikke, kiste etc.

Tung jobb, både fysisk og psykisk.

Det finnes ingen spesiell utdannelse, men yrket heter gravferdskonsulent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte en som jobbet i ett slik byrå om det var noe action på jobben hans.

Han sa at det var helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...