lillesky Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Hvordan skal man lære en 7 åring og svømme? Jeg har forstått det slik at ungen bør være trygg på å være i vann, men jeg tror ikke hun er 100% trygg. Hun er ikke så glad i å få vann i ansiktet. Hvordan startet dere?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Vanntilvenning er viktig Å det å lære å blåse ut igjennom nesen under vann er alfa omega. Først da er det ikke så ubehageligt å ha hodet under vann
Amanlis Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Bad på grunnen og vis henne hvordan det gjøres. Men ho må være klar for det.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Ikke press! La barnet være på grunna der det føler seg trygt. Ha gjerne flytehjelp, og vær med/ lek i vannet. Tilby å lære svømmetak, men ikke mas. Lykke til!
Amanlis Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Glemte å nevne at å holde i en pinne, eller noe liknende, er trygt å holde i når ho skal lære beintak.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 I fjor brukte jeg denne metoden for å lære min da 5-årige niese svømme (eller hvertfall begynnelsen på svømming): Først fortalte jeg henne så hun skjønte det at hun kunne stole på meg. Jeg ville ALDRI la hodet hennes komme under vann hvis ikke hun ville det selv. Jeg ville ALDRI slippe tak i henne med mindre hun selv sa det var greit, og jeg skulle se på henne hele tiden. Så gikk vi så langt ut at hun hadde vann (sjøvann for da flyter vi bedre) til under armene. Mens hun stod med beina på bunnen, viste jeg henne hvordan hun skulle gjøre med armene. Hun merket etterhvert at hun ved hjelp av armbevegelsene kom seg fortere bortover enn om hun bare gikk. Deretter holdt jeg henne i armene, og lærte henne å sparke fra med beina som i crawl, ikke brystsvømming. Jeg hadde hørt på radioen fra en svømmelærer at det var enklest å begynne med. Vi kunne bare holde på litt den dagen, men hun klarte tre svømmetak etter en halvtime. I år svømmer hun. :-) Leyla.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Hmm... Det var ingen som gadd meg å lære å svømme. Sikkert derfor jeg ikke kan det nå heller, 20 år gammel...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Hmm... Det var ingen som gadd meg å lære å svømme. Sikkert derfor jeg ikke kan det nå heller, 20 år gammel... ← Jeg lærte det på skolen, men det hadde nok gått fortere om jeg ikke hadde hatt en slik vannskrekk. Finnes det ikke svømmekurs for barn der dere bor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå