Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Ser etter fliser til badet og har sett flere lekre bad med veldig blanke fliser. Blankere enn de vanlige standardflisene. Det ser veldig lekkert ut, men hvordan er det med renhold av disse flisene? Er det verre enn vanlige fliser? Blir det fingermerker og sånt med en gang? Kanskje renholdet er lettere med slike fliser? Kjekt med litt erfaringer om noen har. Har lyst på hvite blanke fliser.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Fingermerker og sprutmerker er veldig fort gjort på badet, for ikke å snakke om lo som vises hver gang du har brukt et håndkle
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 Det er omtrent like ille med matte og veldig blanke fliser. De matte får fort "fettmerker" mens de blanke bare ser rene ut når de er nyvasket. Det beste er kanskje å velge noen midt i mellom (altså "vanlige"). Kommer an på hvor ivrig du er med vaskefilla.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Har du stort eller lite bad? ← Badet er ganske nøyaktig 6 m2.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Badet er ganske nøyaktig 6 m2. ← Ok... Min fetter som er flislegger har rådet mamma og pappa litt når de nå også skal velge fliser til sitt nye bad. Han sa at blanke fliser med litt struktur i ofte stjeler mye lys, så det bør man være forsiktig med på et forholdsvis lite bad. Bare et lite tips
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Vi har helt blanke fliser både på gulv og vegg. Det er ikke det er noe problem på veggene, men gulvet kan være litt vanskelig å holde pent. Har ikke noe problem med lo fra håndklær, hår og slikt siden flisene er gråspettet, men vannsøl er det værre med. Det legger seg "vannflekker" og litt rester fra såpe (vi har sånne dusjvegger som en kan legge inntil veggen - noe som gjør at det ikke er en fast kant på gulvet, og litt vann renner derfor utenfor dusjsonen) som gjør at gulvet ikke er helt blankt lenger etter noen dagers bruk. Men jeg synes flisene er kjempefine og vel verdt å vaske litt ekstra for å holde det pent
Tjorven Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Vi valgte halvblanke fliser på vårt bad, nettopp fordi blanke fliser blir utrolig fort stygge og at alt synes på de. Vi er kjempefornøyd med valget også, og de virker ikke så matte heller. Har selv leid leilighet med bad med hvite blanke fliser på både vegg og gulv, og aldri aldri skal jeg ha det noen gang. Det var en grusom jobb å holde rent!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er rimelig irritert på de blanke hvite flisene vi har på veggene.. Jeg liker heller ikke de mørkegrå matte flisene på gulvet, hehe.. Tror de middels er best. Visste forresten ikke at man kunne ha blanke fliser på gulvet, blir det ikke fryktelig glatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå