Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Har nettopp fått ei lita tulle, og tenker mye på hva slags navn vi skal velge. Hva synes dere om Maria Cecilia? Det er oppkalling etter våre bestemødre, så synes det er koselig. Men vet ikke helt om navnet klinger bra? Noen innspill?
Gjest popin Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Maria Cecilia hmmm.. vet ikke helt kanskje litt tungvindt.. Men tror det blir fint når en blir "vandt" til det.. Kler den lille navnet da? Gratulerer forresten
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Enig i at det klinger bedre med e i stedet for a. Ble litt tungt å si det med a. Ellers fint
Svart Katt Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 I følge ssb så er det 34 kvinner som har Maria Cecilia som fornavn. Jeg syntes det var koselig, jeg. Kjenner ei som har to navn som slutter på A - og hun har ofte hørt at mange reagerer på nettopp det. To A-endinger. Men det er en vanesak. Velg det om det føles riktig. Hun m å jo ikke bruke begge navnene til vanlig.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Jeg synes det var fint jeg Mye finere å ha to a-endinger enn "Karina Kristine" f.eks.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 (endret) Det var nydelig. Synes absolutt ikke navnet blir penere med e-versjonen av et eller flere av navnene. En innvending kan være at det blir et litt tungt og langt navn. Endret 16. juli 2006 av Sukkerert
Gjest lilletroll Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Synes navnet er fint. Vi har barn med to a endinger, og mange synes det var tungt i starten, men det er bare en vane, og nå er alle enige i at det er mye finere med to a endinger enn e på den ene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå