Gå til innhold

Solbrent - huden flasser av


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Ble en smule brent her forrige helg, og nå har det begynt å flasse såvidt av på frontpartiet mitt.

Er det noen som helst måte å forebygge flassing? Ja, jeg vet solkrem, solkrem, solkrem, men når skaden først har skjedd, fins det noen kremer som hjelper, eller vil det uansett flasse av på et tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Tror faktisk ikke det. Jeg lyser som en sol etter to fantastiske dager uten solkrem.. Vil jo bli brun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tror faktisk ikke selv det, mener å ha hørt at er man brent, så vil huden flasse av uansett hva man gjør, men greit å sjekke opp for sikkerhets skyld..

Så om andre vet, bring it on :)

Vil så gjerne beholde denne fine fargen jeg har nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Mengder med fuktighetskrem berger ialle fall litt av fargen. Jeg ble grundig brent bak i nakken og på skuldrene for en stund siden. Knall rød go sår, og fikk faktisk også feber.Smurte meg inn med krem flere ganger om dagen i nesten ei uke etterpå. Jeg flasset litt, men huden under var frisk og brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sitter som en tomat på ryggen nå, pøser på med fuktighetskrem, spenol.

Og smører meg inn med natusan baby oil etter dusj. Det gir utrolig god fuktighet.

Fuktighet er det eneste som hjelper, og prøv å unngå å ha den brente huden noe mer i solen før den har fått roet seg ned igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt brent i går jeg. smurte på masse after sun.. Kan det hjelpe på å bruke after sun i dag også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg gikk til apoteket etter jeg var solbrent og de anbefalte meg after sun i noen dager etter jeg var brent.. Så ja, smør på et par ganger om dagen med after sun i noen dager :) Det lindrer i allefall evt smerter litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjøpte en after sun som skulle forebygge/hjelpe ved solallergi når man hadde blitt brent. Pøste på med denne sist jeg var uheldig, til huden begynte å se normal ut igjen. Det tok noen dager, smurte morgen og kveld. Flasset ikke! :) Ulempen er at jeg kjøpte den i Nederland, fordelen at den var billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest

Har nettopp blitt solbrendt for første gang, var litt rød, men smurte meg med fuktighetskrem ofte. Har blitt kvitt rødfargen nå, men har begynt å flasse, mener at når huden er blitt brendt, så er den jo død og da må den av etter hvert.. Mitt råd er å ta peeling, kjempedeilig og du blir kvitt død hud. Jeg pleier å bruke det etter hver dag i solen, for da sitter brunfargen min bedre og lengere! :D Men da må man huske å smøre seg med fuktighetskrem/after sun etterpå, ellers så blir man tørr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_dina_*

En ting som kan være lurt om du først har havnet i ulykken er å smøre på sinksalve på den solbrente huden (brukes også ved brannskader).. beholder hudens flotte farge når all flassing og styr og stell er over..

så en liten how to guide:

1. aftersun

2 sinksalve før du legger deg

3 aloe vera, hud krem.. pøs på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Henrikke

Jeg har begynt å flasse en del selv, men for meg hjelper det med masse fuktighet på huden,jeg smører meg inn med tykt lag med aftersun og aloevera krem i tykt lag og lar det trekke inn i huden. smører det liksom ikke ut men klapper det på der jeg flasser og lar det trekke inn i huden. Det har forhindret meg fra og flasse mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...