Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener spinning flere ganger i uka, og har funnet ut en ting; dersom man følger "oppskriften" på en god syklestilling, så får man med seg statisk styrketrening for overarmene! Man skal jo som kjent ha lave skuldre, og en liten bøy på albuene. Vet ikke med dere, men jeg er tilnærmet lik ødelagt i armene etterpå.

Noen erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!!

Jeg har trent spinning over lengre tid. I begynnelsen kunne jeg merke det litt i skuldre og nakke, men nå så går det ganske greit synes jeg :hoppe:

Blir berde ettet hvert...

Skrevet
Hei!!

Jeg har trent spinning over lengre tid. I begynnelsen kunne jeg merke det litt i skuldre og nakke,  men nå så går det ganske greit synes jeg  :hoppe:

Blir berde ettet hvert...

Hei!

Det høres bra ut. Men er du enig i at det er styrketrening?;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei igjæn!! :)

Er kanskje ikke så mye styrke for overkroppen med bare sykkling nei...

Men av og til er jeg med å spinn/styrke timer, da får man trent overkroppen

Er det ikke slike timer der hvor du er da?

Gjest Isbiten - ikke innlogget
Skrevet
Hei igjæn!!  :)

Er kanskje ikke så mye styrke for overkroppen med bare sykkling nei...

Men av og til er jeg med å spinn/styrke timer, da får man trent overkroppen

Er det ikke slike timer der hvor du er da?

Nå ble jeg nysgjerrig - hva går det ut på?

Gjest Gjest
Skrevet

De spinn/styrke timene jeg har vært på, har gått ut på en halv time sykkling(litt hard sykkling da...) Tre kvarter etterpå med styrketrening (mage,rumpe,lår + trening med vekter på armene) Veldig bra disse timene synes jeg :)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg trener spinning flere ganger i uka, og har funnet ut en ting; dersom man følger "oppskriften" på en god syklestilling, så får man med seg statisk styrketrening for overarmene! Man skal jo som kjent ha lave skuldre, og en liten bøy på albuene. Vet ikke med dere, men jeg er tilnærmet lik ødelagt i armene etterpå.

Noen erfaringer? :)

jepp, jeg merket godt på armene at jeg trente spinning!

Gjest Gjesta
Skrevet

Trodde ikke man skulle legge tyngden på armene jeg..

Skrevet

Hei!

Jeg har drevet mye med spinning, og man skal ikke kjenne at armene arbeider statisk. Man skal ha en svak knekk i albuen. Muligens er innstillingene på sykkelen feil for deg, det kan du få hjelp til av instruktøren :) Anbefaler deg å gjøre dette neste gang, for å ikke ødelegge armene helt. Statisk styrke i en time er ikke særlig bra, tror jeg ;)

Skrevet
Hei!

Jeg har drevet mye med spinning, og man skal ikke kjenne at armene arbeider statisk. Man skal ha en svak knekk i albuen. Muligens er innstillingene på sykkelen feil for deg, det kan du få hjelp til av instruktøren :) Anbefaler deg å gjøre dette neste gang, for å ikke ødelegge armene helt. Statisk styrke i en time er ikke særlig bra, tror jeg ;)

Hm. Var sikker på at jeg satt riktig jeg! Er jeg for langt unna styret kanskje? :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...