Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Jeg har en bil som egentlig er fin og svart i lakken. Skulle vaske den for første gang i dag, men mye skitt henger igjen, og det er skjolder * Det liker jeg ikke Jeg mistenker at jeg har for mye bobler i vasken, og at vasken ikke er av den beste (Biltema). Jeg prøvde også å skylle av boblene rett etter at jeg hadde svampet... Noen som er gode på bilvask her?
Amanlis Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Første bud er å vaske med svamp, men det regner jeg med du har gjort. Jeg er ingen racer på bilvask og får stadig slike "helgedager" på bilen. Men det viktigste er nok å være nøyaktig og evt vaske over et par ganger. Gjør jeg det blir det som regel bra også.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 Etter vask, putt på sånn...damn, what s the word... wax!! Da blir den blank å fin
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Tørk bilen med pusseskinn. Tørk den helt tørr. Da blir det ikke skjolder. Og husk å polere med jevne mellomrom.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Hei jenter:) Nå har jeg tatt affære - uten å lese deres svar! Men jeg er takknemlig for det altså Jeg tørket bort skjoldene med en svamp med noe tøy på, og så vokset jeg den. Orket hele bilen utenom taket Det var tungt! Mannfolkarbeid...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Jeg vasker litt variert jeg.. Et sted jeg vasker spruter jeg på såpe først, lar den stå litt, spyler godt med høytrykkspyler, svamper den inn, bruker en svamp med såpe i, og spyler godt!! Så går jeg over dørkarmer og sånn med pusseskinn. Vips ferdig! Vasker jeg den hjemme med hageslangen så spyler jeg den godt. Vasker den med en microfiberklut og zalovann (fordi jeg alltid glemmer kjøpe svamp) SÅ spyler jeg den godt! Og tørker dørkarmer emd pusseskinn. Vola, ren og fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå