Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Matkasting er skammelig synes jeg. Jeg blir kvalm når jeg hører om idioter som kaster mat.
Gjest Piper Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Må man ha dårlig samvittighet, fordi man ikke svarer på denne tråden? Hva folk velger å gjøre med maten de har kjøpt, får faktisk være opp til de.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Jeg synes bare at det er meningsløst å kaste mat, greit? Nesten som å kaste penger.
Gjest bente85 Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Når jeg kaster mat, kaster jeg den som er utgått på dato, ikke ellers.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Alltid noen som må forsvare sine synder. Dårlig samvittighet eller?
Frank Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 LOL:) Morsom tråd. Jeg skulle ønske jeg var flinkere å bruke rester... Feks til neste dags lunsj og sånn. Husker jeg bodde sammens med ei som var SUPERSTRUKTURERT. Da mener jeg det. Hun lagde alltid pastasaus for en mnd i slengen, kokte ris, poteter og alt mulig annet uke for uke og lagde matretter for hele uka. Inkludert lunsj. Skulle ønske at jeg fant meg en sånn kjæreste en gang. MEN NEI! Har Ikke dårlig samvittighet for at jeg kaster en illeluktende leverpostei her og der. Vet du hvor lite mat som er pakket for single mennesker, eller??? VELDIG VELDIG LITE.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 Jeg har minimalistisk magesekk, så hvis jeg har kjøpt for stor mat, så klart kaster jeg den. Hva skal jeg ellers gjøre, pakke inn restene og sende det til u-land? Da føler de seg sikkert høye i hatten. Spise resten og spy det opp igjen fordi jeg er for full av mat, og derfor må kjøpe mer mat som jeg sikkert heller ikke greier å spise opp? Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet. Har du det? Har du nettopp kastet noe mat, og ble vonbåten og sjokkert over deg selv?
Amanlis Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Mener du vi skal spise mat som er bedervet fremfor å kaste den? Jeg kaster mat som er gått ut på dato dersom det er ferskvare. Og jeg har ingen dårlig samvittighet for det.
Lillesøster Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Jeg kaster sjeldent mat, prøver å utnytte det meste. Det jeg forøvrig synes er forkastelig og kvalmt er disse konkurransene fra usa der de konkurrerer om å dytte i seg mest mulig mat på minst mulig tid. Slike innslag kan man se til slutt nyhetene, mens det i begynnelsen av sendingen ble sendt bilder i sultkatastofer i Afrika. Jeg synes slikt er kvalmt og motbydelig.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. juli 2006 #11 Skrevet 16. juli 2006 Jeg kaster sjeldent mat, prøver å utnytte det meste. Det jeg forøvrig synes er forkastelig og kvalmt er disse konkurransene fra usa der de konkurrerer om å dytte i seg mest mulig mat på minst mulig tid. Slike innslag kan man se til slutt nyhetene, mens det i begynnelsen av sendingen ble sendt bilder i sultkatastofer i Afrika. Jeg synes slikt er kvalmt og motbydelig. ← Enig. Ellers kan jeg ikke se så mye galt i at jag kaster en halv potet eller en liten kjøttbit hvis jeg føler at jeg er mett.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #12 Skrevet 16. juli 2006 Ja, jeg kaster mat som er for gammel eller blitt dårlig. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det heller! Mat vil faktisk råtne og bli jord, i motsetning til hundrevis av andre ting som blir kastet! Så det finnes faktisk mye annet jeg heller burde la være å kaste, f.eks. plast...
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #13 Skrevet 16. juli 2006 Jeg kaster aldri mat. Jeg kjøper inn passelige mengder som jeg spiser opp.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #14 Skrevet 16. juli 2006 Jeg kaster aldri mat. Jeg kjøper inn passelige mengder som jeg spiser opp. ← Så flink du er. (Det var vel det du var ute etter?)
Titti72 Skrevet 16. juli 2006 #15 Skrevet 16. juli 2006 Jeg kaster mat. Litt for mye, men jeg bestemmer selv om det skal gå i søpla eller kjøleskapet. Idiot kan du selv være.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 16. juli 2006 #16 Skrevet 16. juli 2006 Da kan vi vel være enige om at å kaste mat er en dum ting som vi prøver å unngå ved å kjøpe inn i passelige mengder. Hva vil du med denne tråden, TS? a) Få folk til å kaste mindre mat? I så fall tror jeg du bør prøve en annen taktikk b) Få folk til å bli irriterte og oppgitte? I så fall har du lykkes. c) Framheve din egen fortreffelighet? Du bør gjøre det på en litt smidigere måte neste gang.
Krista83 Skrevet 17. juli 2006 #17 Skrevet 17. juli 2006 Selv kaster jeg også mat som er gått ut på dato. Men om det er mye rester av middagen igjen så tar jeg den med og spiser det til lunch om det er mulig å vame opp. Har ikke noe dårlig samvittighet for den maten jeg kaster, njeg har jo kjøpt den selv og bestemmer selv hvordan jeg vil bruke mine penger og min bedervede mat.
Imax Skrevet 17. juli 2006 #18 Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg sparer på matrester dersom det er nok til en middag senere. Men kaste mat, det slipper jeg jo, jeg har jo et dyr som gjerne står parat til å spise restene Forøvrig har jeg blitt mye flinkere til å posjonere ut maten når jeg lager mat, slik at det ikke blir så mye rester. Men når det er sagt pælmer jeg mat som er til overs og ikke kan brukes om igjen. Bruker heller søppelkassa enn meg selv som søppelkasse! Ser ingen grunn til å spise meg stappmett fordi jeg ikke skal kaste mat, det hjelper jo ingen. Endret 17. juli 2006 av Imax
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #19 Skrevet 17. juli 2006 Jeg kaster alt som er gått ut på dato, har slike raid i kjøleskapet :icon_smile: Og når jeg spiser middag og det er noen smårester igjen, så kaster jeg like greit det også. Er det mye igjen, og det kan varmes opp, så sparer jeg... Har et par her i huset som er flinke til å la middagsmaten som kan spares stå på benken iløpet av natta og dagen, da kaster jeg like gjerne det også (vil ikke spise mat som har vært ute i 35 grader over lengre tid...) Som en anna sa her, det er kjøpt for mine penger, og jeg gjør det jeg vil med det, gir meg i grunn ingen dårlig samvittighet...
Flugelhorn Skrevet 17. juli 2006 #20 Skrevet 17. juli 2006 Matkasting er skammelig synes jeg. Jeg blir kvalm når jeg hører om idioter som kaster mat. ← Jeg kan gjerne sende deg mine rester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå