Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min (som nylig flyttet fast til byen vi bor i) har ingen felles venner. Jeg har "mine" venner (noen fra barndom/oppvekst, andre fra videre utdanning, fest og lignende) men ingen nære venner som ses på daglig/ukentlig (eller måndtlig) basis.

Jeg tror ikke det har noe med meg/oss å gjøre, det går vel mest på det at de vi har har forskjellige interesser og livsstil. Mange av de jeg tidligere brukte mye tid med lever litt "utsvevende" singelliv med mye drikking og festing, og det er ikke helt hva vi ønsker å bruke fritiden vår til.

Jeg lurer litt på hvor man finner/får seg venner? Hvordan blir man kjent med folk? Får man vanligvis vennepar ved at venn/kompis av en/begge i et forhold får kjæreste?

Vi skulle ønske vi kjente et par (eller flere) i nærheten som vi kunne omgås med jevne mellomrom. Spille spill, grille og drikke vin på verandaen, se film, diskutere stort og smått, dra på konserter - ja, rett og slett et annet par å dele interesser og fine stunder med.

Har sett litt på internett, på for eksempel finnenvenn.no, men 99% av parene der inne som søker andre par er ute etter sextreff og/eller parnerbytte, noe vi så absolutt ikke ønsker eller er ute etter.

Hva gjør man da, når man vil ha nye venner? Tar man en "Doug og Carrie", og leter etter passende "offer" i butikken? Eller venter man rett og slett på at neste nabo skal være et nyinnflyttet par, helst fra andre kanten av landet med kun få bekjente i byen?

Jeg bare lurer... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne på kurs eller treningsklasse, eller noe lignende, også prøve å bli kjent med folk der. Så får du venner med samme interesser som deg selv :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk avisen for forskjellige typer kurs. Dansekurs, språkkurs, matlagningskurs, vinkurs etc :)

Mye kjekt en kan finne på sammen. Om kursene varer mer enn en helg så er jo sjansen til stede for at dere finner noen som dere er på bølgelengde med.

Gjest Snuske
Skrevet

Det lurer jeg også på.

Har flyttet fra den ene kanten av landet over til østsiden, og det er jaggu meg ikke så lett å finne nye venner.

Naboene består hovedsakelig av pensjonister, og en har heller ikke lyst til å omgås bare sine kollegaer.

Skrevet

Melder meg inn i klubben jeg også. Har bodd på østlandet hele livet men nå har jeg plutselig ingen å dele venninne-hemligheter med.

De jeg hadde , som jeg trodde var gode venner snudde ryggen til da jeg skilte meg. Så nå sitter jeg her med en fantastisk kjæreste 2 barn og ingen gode venner.

Er litt ensomt.

Så send meg gjerne en PM hvis noen har lyst

Gjest Gjest
Skrevet

Organisasjonsarbeid, trening og kollegaer. Evt barns venners foreldre.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skaffer meg flest venner på byen/fester. eller bare gjennom felles bekjente.

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg og samboeren min (som nylig flyttet fast til byen vi bor i) har ingen felles venner. Jeg har "mine" venner (noen fra barndom/oppvekst, andre fra videre utdanning, fest og lignende) men ingen nære venner som ses på daglig/ukentlig (eller måndtlig) basis.

Jeg tror ikke det har noe med meg/oss å gjøre, det går vel mest på det at de vi har har forskjellige interesser og livsstil. Mange av de jeg tidligere brukte mye tid med lever litt "utsvevende" singelliv med mye drikking og festing, og det er ikke helt hva vi ønsker å bruke fritiden vår til.

Jeg lurer litt på hvor man finner/får seg venner? Hvordan blir man kjent med folk? Får man vanligvis vennepar ved at venn/kompis av en/begge i et forhold får kjæreste?

Vi skulle ønske vi kjente et par (eller flere) i nærheten som vi kunne omgås med jevne mellomrom. Spille spill, grille og drikke vin på verandaen, se film, diskutere stort og smått, dra på konserter - ja, rett og slett et annet par å dele interesser og fine stunder med.

Har sett litt på internett, på for eksempel finnenvenn.no, men 99% av parene der inne som søker andre par er ute etter sextreff og/eller parnerbytte, noe vi så absolutt ikke ønsker eller er ute etter.

Hva gjør man da, når man vil ha nye venner? Tar man en "Doug og Carrie", og leter etter passende "offer" i butikken? Eller venter man rett og slett på at neste nabo skal være et nyinnflyttet par, helst fra andre kanten av landet med kun få bekjente i byen?

Jeg bare lurer... :roll:

Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv!! Så jeg henger meg på og nileser tråden i håp om å få gode tips :)

Skrevet

Det med dansekurs er faktisk et veldig bra tips. Vi begynte på kurs i våres fordi vi skal gifte oss i sommer. Valgte altså å ta et langt kurs med alt mulig, ikke bare vals. For det første er det kjempekoselig å gjøre sammen! For det andre er mange andre par i alle aldre der :)

Skrevet
Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv!! Så jeg henger meg på og nileser tråden i håp om å få gode tips :)

:)

Synd du ikke bor nærmere da. ;)

Nei, men jeg tror virkelig det er mange flere enn meg/oss som har det slik. Egentlig. Men akkurat hva man bør gjøre vet jeg ikke.

Dansekurs, og andre slike kurs høres jo ikke dumt ut.

Takk for tipsene. :)

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min meldte oss på salsa kurs for en stund siden. Den første nivået gikk kjempe greit og vi ble kjent med mange. (både single og par) Problemet som oppstod i andre nivået var at læreren trodde vi skulle delta på norgesmerstkerskap i salsa og ville at ALT skulle være perfekt. Prøvde å forklare han at dette gjorde vi BARE for tidsfordrivelse og bli kjent med andre, men NEI da. Han fortsatte å pirke. Til slutt måtte vi bare slutte. Det jeg vil fram til er at dans er kanskje ikke det rette stedet å bli kjent med folk, men det er bare min erfaring.

Lykke til!

Jeg også kunne ønske jeg hadde flere venner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Henger meg på! Si fra hvis noen av dere er bor på vestlandet! ;)

Skrevet

Det er jo greit å legge ut en liten profil på KGs TREFF og på Dagbladets Blink.

Jeg har ikke truffet noen par, men det hadde bare vært supert.

Kjæresten og jeg er fra forskjellige plasser, og har dermed få felles venner.

Nå bor jo jeg et sted det er mange folk, men det er ikke lett allikevel.

Gjest Sille
Skrevet

Henger meg også på her i håp om gode tips!

Både meg og kjæresten min er nettopp flyttet til ny by uten noen bekjente/venner i nærheten, så dette var en interessant diskusjon *følger med videre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...