Gå til innhold

Hva savner du når du er i utlandet/bor i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har bodd i utlandet nå i snart 2 mnd, og merker det er flere matvarer jeg savner stort fra norge...

som:

Leverpostei

Brunost

Norvegia ost

Hatting hvitløksbaguetter

Q-melk

Servelat

Hamburgern fra stedet jeg bodde før

Kebabben fra stedet jeg bodde før

Dette jeg kommer på nå, men er nok flere ting!

Så dere som bor/oppholder dere i utlandet, hva savner dere mest fra Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde i England i tre år og tror ikke det var noe jeg savnet, annet enn kanskje norsk sjokolade (Cadbury's og slikt er ikke spesielt godt, men derimot var skikkelig god belgisk konfekt o.l. mye billigere enn her og det er favorittsjokoladen min så det var i grunn en god erstatning). Derimot er det mye mat jeg savner fra den tiden jeg bodde i England. Utvalget i butikkene var noe helt annet enn her i Norge.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg bodde i England i tre år og tror ikke det var noe jeg savnet, annet enn kanskje norsk sjokolade (Cadbury's og slikt er ikke spesielt godt, men derimot var skikkelig god belgisk konfekt o.l. mye billigere enn her og det er favorittsjokoladen min så det var i grunn en god erstatning). Derimot er det mye mat jeg savner fra den tiden jeg bodde i England. Utvalget i butikkene var noe helt annet enn her i Norge.

Ja, tror nok jeg ville savna det meste herfra om jeg flytta hjem til norge igjen.. Men det er bare enkelte småting, gode norske kosten, som av og til stikker et lite savn i meg ;)

Og når du sier norsk sjokolade, nå savner jeg firkløver også ;)

Og snakke om godteri, sure føtter og krokofanter (smågodt...)

Gjest Gjesta
Skrevet

Bodde i USA ett år, ellers vært mye ute å reist. Noe av det jeg virkelig savner er faktisk "vanlig" smågodt.. :overrasket: Hehe.. De de har overalt er så klinete og ekkelt i mange ekle farger! Det smaker jo bare gummi av alt.. Ellers så drikker jeg aldri melk i utlandet. Vet ikke hvorfor, men det smaker liksom ikke.. Men en ting jeg bare må ha når jeg er ute å reiser er faktisk snikkers sjokolade og sprite.. Det spiser/drikker jeg jo aldri hjemme. Dette var litt utenom det du spurte om da.. Håper det er ok :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg savner skikkelig norsk grovbrød og sørlandschips! :)

Skrevet

Har ikke hatt skikkelig langtidsopphold i utlandet så jeg har ikke rukket å opparbeide meg noe voldsomt savn, men jeg tror nok det største savnet over lengre tid ville være grovbrød.

Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Skrevet

Jeg savna majones av alle ting jeg da.

I danmark når jeg bodde der

Gjest synseren
Skrevet

Makrell i tomat savner jeg. Det er sååå godt! :sikle:

Skrevet

Jeg savna ordentlig norsk grovbrød!! Alt brødet der jeg var inneholdt ganske store mengder sukker, og selv om det skulle være fullkornsbrød, var det vel mer som norsk kneip ;)

Savna norsk melk som Silla:) over her. Drikker heller ikke melk i utlandet, til nød på frokostblanding bare.

Vanlig gulost, ala Norvegia! Og generelt alt pålegg, da det ikke var så mye godt på påleggsfronten der jeg var....kjempesøtt syltetøy var vel det de fleste spiste.

Norsk sjokolade blir alltid savnet!

Ellers blei mammas mat dypt savnet :)

Skrevet

Jeg savnet majones, brød uten sukker og italiensk gryterett av alle ting :ler:

Skrevet

Jeg savnet egentlig ingenting da jeg bodde i USA. Derimot savner jeg maaaasse mat jeg spiste der borte.

Gjest Gjest
Skrevet

På alle mine turer over there har jeg alltid savnet grovbrød og god fiskemat, brunost, ekte majones, leverpostei og godt drikkevann fra springen mest av alt.

Gjest Gjest
Skrevet

Ostepop. Her har de bare noe som smaker pyton.

Noe smågodt, slikt som Godt & blandet. De det har her er så hardt og smaker gummi.

Grovbrød, men det baker jeg som regel selv, så det går bra.

Mens skulle jeg ha flyttet tilbake, ville jeg ha savnet de gode utvalget i oster, frukt og grønnsaker, den billige og gode maten ute på restaurant, de gode og billige vinene og ølsortene og mye, mye mer, så jeg tror jeg blir her! ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Ostepop. Her har de bare noe som smaker pyton.

Noe smågodt, slikt som Godt & blandet. De det har her er så hardt og smaker gummi.

Grovbrød, men det baker jeg som regel selv, så det går bra.

Mens skulle jeg ha flyttet tilbake, ville jeg ha savnet de gode utvalget i oster, frukt og grønnsaker, den billige og gode maten ute på restaurant, de gode og billige vinene og ølsortene og mye, mye mer, så jeg tror jeg blir her! ;)

Hvilket land bor du i da?

Skrevet

Jeg har aldri vært i utlandet så lenge at jeg har rukket å savne noe, men det er noen ting jeg vet jeg ville savnet etter en stund, og de er:

- leverpostei

- brunost!

- grovbrød

Gjest Virvel
Skrevet

Etter bare to-tre dager i utlandet begynner jeg å bli desperat etter skikkelig grovbrød. Jeg er totalavhengig av brød.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg bor i Danmark, og det jeg savner er:

Drikkeyoghurt

Fruktyoghurt

Norvegia

Grovbrød

Stratos

Pizza fra den lokale pizzamannen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...