Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Før hadde sambo sesongkort på fotball. Heier på LSK, så det ble en del kamper, mange bortekemaper ligger jo også i nærheten.

Jeg synes det var litt irriterende, hver annenhver (og litt mer, pga nærme bortekamper) ble jo ødelagt. Var vi på hyttetur måtte vi dra tidlig hjem søndag. Var vi invitert bort i middag måtte han takke nei osv.

Hele helgelivet ble liksom styrt rundt dette.

Vi har ikke barn, så for oss var det greit, men jeg er glad han ikke har det nå lenger og heller ser en kamp i ny og ne.

Men snakket i går med noen venner, der mannen har sesongkort. de har to barn, og kona er drittlei. Alle i kompisgjengen var enige om at hun var kjip, og at middagsbesøk og slikt kunne tilrettelegges etter når kampene var.

Hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det, for familielivet kommer før fotballene. Beklageligvis er det ikke alle som forstår dette, og mener at hele livet skal planlegges etter fotballen. Det er nok få som aksepterer dette, men fotballfrelste vil nok ikke akseptere det.

jeg tror nok en del familier har blitt ødelagt på grunn av slike ting, for alt skla dreie seg om fotball.

Skrevet

Men snakket i går med noen venner, der mannen har sesongkort. de har to barn, og kona er drittlei. Alle i kompisgjengen var enige om at hun var kjip, og at middagsbesøk og slikt kunne tilrettelegges etter når kampene var.

Hva synes dere andre?

Dersom han gjorde dette alt da dere ble sammen, er det jo ingen overraskelse for deg. Men- du får si fra om din irritasjon til han. Spør om han kan trappe ned. Men jeg synes ikke det er urimelig fra hans side dersom han bare forventer å kunne gå på hjemmekampene. Det er jo ikke mye mer enn en gang hver 14. dag.

CD

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud.la nå mannen få dra på disse kampene da.

Kan ikke kvinnfolka finne på en el.annen hobby som passer dem da.

Kunne da vært mye verre ting mannfolka drev med i stedet.

Broder'n har sesongkort og kona hans synes det er greit,så gjør hun sine ting,og da er han hjemme med vesla. Tid sammen får de også.

Sønnen min har også sesongkort,så de to drar på alle hjemmekampene,men ikke så ofte borte da. Men de koser seg som bare det.

Skjønner ikke hvorfor enkelte kvinnefolk ikke kan synes det er greit.

Gjest Piper
Skrevet

Broder'n har sesongkort og kona hans synes det er greit,så gjør hun sine ting,og da er han hjemme med vesla. Tid sammen får de også.

Sønnen min har også sesongkort,så de to drar på alle hjemmekampene,men ikke så ofte borte da. Men de koser seg som bare det.

Kan det være at det kan bli litt for ofte, og at det ofte krasjer med andre ting? Eller er det så vanskelig å forstå

Og tenk at fotball faktisk kan være noe av det verste, fordi det tar så mye tid. Eller er det så vanskelig å forstå, fordi en selv bare ser seg og sitt?

Om enkelte mener det er greit, er det ikke dermed sagt alle må mene det samme. Om ejg irriterer meg over noe, så er det faktisk bare min mann som kan gjøre noe med det. For det er tross alt han jeg lever med. Så om andre kvinner ikke irriterer seg over det jeg irriterer meg over, hjelper det meg fint lite, for det er jo fortsatt et irritasjonsmoment for meg.

Nå er ikke dette noe jeg irriterer meg over, men jeg kan forstå at det kan være et irritasjonsmoment for noen.

Gjest gjest1
Skrevet

Men når det begynner å gå utover ting, som at nei, vi må takke nei til middag for mannen min skal se på fotball kamp, eller fysj, vi må komme oss fort fort hjem fra ferien, fotballkamp ikveld! da blir det litt drøyt... Det finnes grenser!

Gjest Piper
Skrevet
Dersom han gjorde dette alt da dere ble sammen, er det jo ingen overraskelse for deg. Men- du får si fra om din irritasjon til han. Spør om han kan trappe ned. Men jeg synes ikke det er urimelig fra hans side dersom han bare forventer å kunne gå på hjemmekampene. Det er jo ikke mye mer enn en gang hver 14. dag.

CD

Skal man akseptere alt, bare fordi personen gjorde det når man møttes? Eller gjelder det bare enkelte ting?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel kanskje ikke det med selve fotballen som irriterer mest, men det at mannen forlater hus og heim mens kona sitter igjen med unger og alt ansvar. Det er ikke bare for henne å stikke av gårde også. Noen må jo ha ungene ikke sant? Spesielt dersom barna er små. Da kan man ikke bare ta dem med alltid. Kommer an på hva man skal.

Skrevet

Du får si at han kan skaffe seg sesongkort om han skaffer til ungen og da, og tar med h*n.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel kanskje ikke det med selve fotballen som irriterer mest, men det at mannen forlater hus og heim mens kona sitter igjen med unger og alt ansvar. Det er ikke bare for henne å stikke av gårde også. Noen må jo ha ungene ikke sant? Spesielt dersom barna er små. Da kan man ikke bare ta dem med alltid. Kommer an på hva man skal.

Mente at mora kunne finne på noe når det ikke var kamp og mannen da var hjemme med unga.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er forskjellige. Jeg prioriterer familien først. Det er mye jeg kunne tenkt meg å være med på. Men jeg hadde ikke latt min mann sitte hjemme med hus og unger annenhver søndag fordi jeg måtte gå på noe jeg synes var kjekt.

Nå er jeg veldig sjelden ute av nabolaget. Har ikke bil og har så mange små barn at buss er uaktuellt. Tror jeg er i byn sånn hver tredje mnd og vi bor ti minutter unna med bil! Kunne selvfølgelig krevd "min rett" og forlangt at jeg fikk bruke søndagene til å pleie egne behov. Men nå har jeg faktisk vært med på å sette disse barna til verden og da visste jeg at egne behov ville komme i bakerste rekke de neste tre årene.

Det er knalltøft å gå hjemme med tre bleiebarn og jeg er storfornøyd med at min mann ser fotball på tv og ikke på stadion ;)

Om han vil ta de med seg på stadion når de blir eldre så vær så god. Men da er livsstuasjonen en helt annen og vi får begge to input utenifra. da kan han gjøre sin greie og jeg min!

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er vel ikke LSK-supporterne kjent for å være de glupeste fotballtilhengerne i Norge da...

Skrevet

Heldigvis ikke noe problem her huset.

Ja, min forlovede har sesongkort på Stadion, men... det skaper ikke problemer i heimen av den grunn, for det har jeg også.

Jeg kan skjønne at dersom den ene ikke har forståelse for den andres lidenskap, som tross alt krever litt tid (vel, ikke mer enn 2-3 timer en gang annenvher helg for hjemmekamper, men mer om de reiser på bortekamper) så kan det være en kilde til trøbbel.

Men jeg vil dog si at et ikke er sesongkortet som i seg selv er problemet da...

Men vi er kanskje hedige, vi har ingen hytte, derfor slipper vi å dra derfra tidelig. Når det gjelder familiemiddager er jeg tildels enig i at dt må kunne være mulig å planlegge dette slik at dt likevel er muligå få til å gå på stadion. Det er jo tross alt ikke vanlig å ha middagsbesøk hver helg, er det? Og må de i så fall vare til langt på kveld? Ellr kan han kanskje dersom det absolutt må være den dagn, få lov til å gå sånn at han rekker stadion?

(Ettesom jeg er Brann-tillhenger da, så har jeg vel forsåvid knapt opplevd at det har gått utover en søndag i det hele tatt i år, kampene har gått på mandager. Mn det r en annen sak)

Dette handler i langt stører grad om kommunikasjon, forståelse og gjensidig respekt. BEGGE må tilpasse seg den andre her.

Jeg nekter å anse sesongkortet som hovedproblemet her. Det er helt andre problmr som er større enn akkurat det. Manglen på respekt for den andres prioriteringer, kanskje. Fra begge hold.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er forskjellige. Jeg prioriterer familien først. Det er mye jeg kunne tenkt meg å være med på. Men jeg hadde ikke latt min mann sitte hjemme med hus og unger annenhver søndag fordi jeg måtte gå på noe jeg synes var kjekt.

Nå er jeg veldig sjelden ute av nabolaget. Har ikke bil og har så mange små barn at buss er uaktuellt. Tror jeg er i byn sånn hver tredje mnd og vi bor ti minutter unna med bil! Kunne selvfølgelig krevd "min rett" og forlangt at jeg fikk bruke søndagene til å pleie egne behov. Men nå har jeg faktisk vært med på å sette disse barna til verden og da visste jeg at egne behov ville komme i bakerste rekke de neste tre årene.

Det er knalltøft å gå hjemme med tre bleiebarn og jeg er storfornøyd med at min mann ser fotball på tv og ikke på stadion ;)

Om han vil ta de med seg på stadion når de blir eldre så vær så god. Men da er livsstuasjonen en helt annen og vi får begge to input utenifra. da kan han gjøre sin greie og jeg min!

For en innstilling. Du kommer til å bli skilt om ikke alt for mange år.

Bare klaging jo. Herregud.

Gjest Piper
Skrevet
For en innstilling. Du kommer til å bli skilt om ikke alt for mange år.

Bare klaging jo. Herregud.

Er det bare klaging, når man prioriterer familien? Og selv de som aldri stiller krav til partneren, kan risikere å bli skilt etter noen år.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Noen må lese bedre; jeg har ikke problemer med dette.

Mht familiemiddager; det er jo ikke snakk om middager man selv inviterer til, men middager man er invitert til hos andre. når begge har familie i nærheten, så blir det jo noen middager i ny og ne. Og når foreldre/svigerforeldre synes det passer å invitere til synes jeg ikke man kan legge seg opp i, de kan jo ikke hver helg de heller.

Klart mor også bør kunne gjøre sine ting. Men kamper er gjerne kl 18-20, og det er midt i middagen for mange. Hjemme kamper er annen hver uke. I tillegg har man kamper mot Moss, VIF, Lyn, Ham Kam, Stabekk og Grenland. Alt innenfor kjøredistanse.

Og vips så er det ikek bare annen hver helg lenger. Og de bortekampene som går på tv går jo også foran, for det er jo vikitg om man er en god supporter.

Og til sist; om man gjør noe når man blir sammen i begynnelsen av 20-årene, så er det vel ikke gitt at det MÅ være helt likt når man er 30, har hus og to barn?

Skrevet

Som Malama er jeg glad dette ikke er et problem hos oss, samboeren min ser aldri fotball. Jeg synes ikke noen hobby skal gå utover familielivet, men det må være lov å ha en lidenskap og noe man liker å gjøre. Det er da ikke verre å være fotballfan et par timer hver helg enn alle disse kvinnene som MÅ få med seg dusinvis av TV-serier til faste tider hver eneste dag.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det bare klaging, når man prioriterer familien? Og selv de som aldri stiller krav til partneren, kan risikere å bli skilt etter noen år.

Ok,så det å prioritere familien er å være sammen til alle døgnets tider,bortsett når man er på jobb?

Man trenger vel ikke å gjøre alt sammen vel?

Da hadde ihvertfall jeg blitt sprø.

Gjest Gjest
Skrevet
Som Malama er jeg glad dette ikke er et problem hos oss, samboeren min ser aldri fotball. Jeg synes ikke noen hobby skal gå utover familielivet, men det må være lov å ha en lidenskap og noe man liker å gjøre. Det er da ikke verre å være fotballfan et par timer hver helg enn alle disse kvinnene som MÅ få med seg dusinvis av TV-serier til faste tider hver eneste dag.

Enig.

Gjest Piper
Skrevet
Ok,så det å prioritere familien er å være sammen til alle døgnets tider,bortsett når man er på jobb?

Man trenger vel ikke å gjøre alt sammen vel?

Da hadde ihvertfall jeg blitt sprø.

Finnes det ingen mellomting? Selv om du er som du er, så er det ikek sagt at alle andre må være lik deg. Det kan faktisk være noen velger å prioritere familien, go velger derfor bort ting når de er små. Dette blir jo deres valg, og det må de jo få lov til.

Noen velger å "ta fri" fra familien når de ser på tv, og det er også en avkobling. Så en må ikke være borte fra hjemmet, for å prioritere seg og sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...