Gjest Chantal Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Hei alle i hops. Hür är leget? En liten utblåsning i fra denne kanten, nemlig bedrevitere. Enkelte her inne og ute i samfunnet har denne holdningen som utstråler at de vet bedre, og er bedre, men akkurat nå tenkte jeg å ta for meg de som later til å vite bedre her inne på forumet. Personer med en ovenifra-og-ned-holdning uten like. Folk som ikke ser et snev av nyanser, men som allikevel uttaler seg helt bombastisk i sine saker. Vil man kunne si at sånne folk kan være litt usikre på seg selv siden de uttaler seg bombastisk og samtidig har en slags "undertone" i hva de sier som om at de vet bedre? Eller kommer det av noe annet? Litt vanskelig for meg å forklare dette, men ja, jeg tenker på noen spesielle personer her inne uten å nevne hvem det er. Omtrent hvert eneste innlegg av disse personene er bedrevitende og bombastiske. Det mest komsike ved det hele er at disse brukerne er i 20-åra (sier de selv i allefall). Som da vil si at det er grenser for hvor mye livserfaringe man kan ha. Kanskje livsserfaring de har er stor, men det får da være måte på?? Kan noen fortelle meg hva som gjør at en person uttaler seg bombastisk når de ikke har snøring på hva de snakker om? Og hvordan blir det til at enkelte klarer å se nyanser i mens andre ikke klarer det? Hva må til for at en person kan klare å se nyanser her i livet? Har dette med sosial intelligens å gjøre?
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #2 Skrevet 15. juli 2006 Jeg tror det er karakteristisk for mange unge mennesker. Man ser gjerne nyansene bedre jo flere år man får på baken (selv om noen aldri ser ut til å oppfatte det, så det er selvfølgelig ikke alltid avhengig av alder). Jeg er selv i tjueåra, og ser både at jeg var mye mer bombastisk før, OG at jeg fortsatt er det - og jeg regner igrunnen med at jeg kommer til å bli mer nyansert med alderen. Det kan være irriterende, men samtidig er det vel bedre å takle det ved å tenke med seg selv at de ''kommer til å forstå det når de blir eldre''.
*Enigma* Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Nå synes jeg vel i grunnen at det er like mange av de litt eldre brukerne som er vel så bombastiske og bedrevitende som oss yngre. De eldre slenger gjerne på en: du som er så ung kan ikke vite eller noe i den duren. Men det er mange bombastiske og bedrevitende brukere her ja
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Nå synes jeg vel i grunnen at det er like mange av de litt eldre brukerne som er vel så bombastiske og bedrevitende som oss yngre. De eldre slenger gjerne på en: du som er så ung kan ikke vite eller noe i den duren. Men det er mange bombastiske og bedrevitende brukere her ja ← Ja, jeg tenkte generelt, og ikke spesielt på Kvinneguiden/internett. Ser man på dèt isolert sett, tror jeg rett og slett det er fordi man er anonym og ikke setter seg skikkelig inn i saken, men bare 'synser' prinsipielt, mer.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Man blir verdensmester rundt 18-års alderen. Tilstanden fortsetter noen år (for noen slutter den aldri), men bruker å gå over til en forståelse for at man i det store og det hele vet lite.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Etter min erfaring beholder enkelte denne verdensmesterholdningen livet ut. Her inne blir det gjerne uttrykt noe ala "men det er vel ikke å forvente at du skjønner det..."(les: jeg vet så mye, mye mer enn du) eller andre mer eller mindre direkte pesonangrep - spesielt når de blir bedt om å begrunne sine standpunkt. IRL er det ofte noe av det samme, fulgt av en "se hånlig nedover nesen" holdning. Antagligvis gir det enkelte en følelse av makt når de kommer over personer som denne væremåten virker på. Støter besserwisserne på folk som vet å snakke for seg, er mange snare med å gå over fra sak til person når de oppdager at de ikke kommer noen vei på annet vis. Når jeg har støtt på slike personer IRL, har det som oftest vært personer som er eldre enn meg selv. "jeg er gamlere enn deg, derfor vet jeg også mye bedre. det skjønner du vel, vennen". Alder og modenhet går iallefall ikke hånd i hånd.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Det er vel lettere å være bombastisk i meningene sine her en i RL. Det ser ihvertfall slik ut .... Jeg blir litt overgitt noen ganger når noen ikke kan sette seg inn i en situasjon. Det blir litt sånn: SLIK GJØR IKKE JEG, JEG HAR IKKE TENKT Å GJØRE DET, SÅ DET ER SELFØLGELIG FEIL, EKKELT, GALT............ Noen kan vel bli litt rundere i kantene.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 Jeg blir slik når det kommer en mannlig gjest som sier "Alle kvinner bør/skal prøve analsex/fisting/wetsex, ellers er de prippne og snerpete". Dessverre skjer det for ofte. Det er jo heller dem som er nyanseløse da de har bestemt seg for at slik er det.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Jeg haaaater bombastiske og nyanseløse personer! Samtlige!! Uten tvil!!!
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Jeg haaaater bombastiske og nyanseløse personer! Samtlige!! Uten tvil!!! ←
villemo69 Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Jeg haaaater bombastiske og nyanseløse personer! Samtlige!! Uten tvil!!! ← Skjønner ikke problemstillingen??!! Min mening er da virkelig den eneste riktige, det må jo alle forstå!!!
Gjest Chantal Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Jeg tror det er karakteristisk for mange unge mennesker. Man ser gjerne nyansene bedre jo flere år man får på baken (selv om noen aldri ser ut til å oppfatte det, så det er selvfølgelig ikke alltid avhengig av alder). Jeg er selv i tjueåra, og ser både at jeg var mye mer bombastisk før, OG at jeg fortsatt er det - og jeg regner igrunnen med at jeg kommer til å bli mer nyansert med alderen. Det kan være irriterende, men samtidig er det vel bedre å takle det ved å tenke med seg selv at de ''kommer til å forstå det når de blir eldre''. ← Jeg er ung selv, så ja, jeg er sikker bombastisk og nyanseløs innimellom selv. Moren min sier at folk på min alder, og gjerne opp til noen og tredve er sinnsykt bombastiske og nyanseløse. De kan gjerne vite masse, men de ødelegger så mye for seg selv når de uttaler seg dønn bombastisk og uten nyanser. Sikkert noe i det. Jeg kan jo lese noe her inne som kan virke riktig, men uten snev av nyanser så blir det feil. Lurer på hvorfor man er så nyanseløs i en viss alder? En forsvarsmekanisme kanskje? Er som noen andre her sier. I 18-års alderen er man verdensmester.
Gjest Chantal Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Jeg haaaater bombastiske og nyanseløse personer! Samtlige!! Uten tvil!!! ← *viser finger* Kjeften!
Gjest Chantal Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 Jeg blir slik når det kommer en mannlig gjest som sier "Alle kvinner bør/skal prøve analsex/fisting/wetsex, ellers er de prippne og snerpete". Dessverre skjer det for ofte. Det er jo heller dem som er nyanseløse da de har bestemt seg for at slik er det. ← Joda, hadde jeg sikkert også blitt. Er det kanskje slik at bombasme møter bombasme? Osv?
Gjest Chantal Skrevet 19. juli 2006 #15 Skrevet 19. juli 2006 Etter min erfaring beholder enkelte denne verdensmesterholdningen livet ut. Her inne blir det gjerne uttrykt noe ala "men det er vel ikke å forvente at du skjønner det..."(les: jeg vet så mye, mye mer enn du) eller andre mer eller mindre direkte pesonangrep - spesielt når de blir bedt om å begrunne sine standpunkt. IRL er det ofte noe av det samme, fulgt av en "se hånlig nedover nesen" holdning. Antagligvis gir det enkelte en følelse av makt når de kommer over personer som denne væremåten virker på. Støter besserwisserne på folk som vet å snakke for seg, er mange snare med å gå over fra sak til person når de oppdager at de ikke kommer noen vei på annet vis. Når jeg har støtt på slike personer IRL, har det som oftest vært personer som er eldre enn meg selv. "jeg er gamlere enn deg, derfor vet jeg også mye bedre. det skjønner du vel, vennen". Alder og modenhet går iallefall ikke hånd i hånd. ← Mye i dette også. Joda, har støtt på folk som gjerne er 20-30 år eldre enn meg og som har denne holdningen. "Jeg er jo så ung, derfor vet jeg ikke hva som kan være riktig eller galt. " Allikevel ser jeg ofte bombastiske og slike personer som du og jeg beskriver i min alder også. Konklusjon: Det har ikke noe med aldern å gjøre, men med personligheten.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #16 Skrevet 20. juli 2006 Sokrates sa: "Jeg vet at jeg intet vet". En som vet mye/kan mye, er også klar over alt hun/han IKKE kan. Det blir som å klatre opp på en fjelltopp, for så å se at den ligger en høyere topp foran deg. For eksempel har alle forelesere jeg har hatt i årenes løp på universitetet, alltid vært glødende opptatt av nye tanker og ideer fra glupe studenter. Det er derfor de som kan minst, skriker høyest. De er rett og slett ikke klar over alt de ikke skjønner/kan/vet....
bob marley Skrevet 20. juli 2006 #17 Skrevet 20. juli 2006 har lagt merke til at bombastiske person(er) har svart i denne tråden. selvinnsikt er dumt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå