Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Samboeren min har en kompis som jeg må innrømme jeg er tveldig tiltrekt av. Vi har alltid hatt en god tone og jeg vet at han liker meg veldig godt. Vi bruker ofte å flørte litt når vi møtes. Ikke over the top da såklart...bare litt, uskyldig. Han sørger alltid for å ta litt ekstra på meg hvis han kan...og jeg må innrømme at jeg liker det. Greier alltid å beherske meg og tror ikke det er noe som andre legger merke til. Tenker stort sett ikke så mye på han, kun etter at vennegjengen vår har møttes. Så er det et par ganger jeg har hatt disse drømmene da. De har alltid en erotisk undertone i seg, men det som går mest innpå meg er lidenskapen, spenningen og tilhørigheten mellom oss i disse drømmene. Det er så intens, deilig og forbudt. Etterpå har jeg ekstremt lyst på han og føler meg nesten forelsket. Det kan ta en stund før dette går over..og jeg vet, hvis vi møtes da er det hard viljestyrke å berske seg. Føler meg fæl som føler slik og har disse tankene. Jeg får dårlig samvittighet, samtidig som jeg sitrer etter å møte han på en eller annen måte. Jeg og samboeren har vært sammen ganske lenge og jeg er ikke så tent på han lenger. Han er imidlertid verdens beste gutt og vi har et veldig sterkt samhold. Lurer på om forholdet vårt er så galt at vi bør avslutte det....når jeg kan tenke så sterkt om en annen. Så tenker jeg....kanskje jeg skal gå inn en deal med denne kompisen og bare få det ut og bli ferdig med det. Nei?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juli 2006 #2 Skrevet 15. juli 2006 Du får snu litt på flisen: Hvis det var din samboer som var tent på en av dine venninner, hvordan ville du likt det? Slik jeg ser det er bestekompiser av min eks forbudt område. Enkelt og greit. Det kan bare bli tull av det. Hvis du mener at forholdet ditt ikke er lidenskapelig nok foreslår jeg at du er ærlig nok til å gjøre det slutt før du begynner å søke lykken annen plass. Er det noe rart du drømmer erotiske drømmer når du i våken tilstand drømmer om denne fyren? Slå det fra deg, og når han tafser på deg neste gang får du fjerne hendene hans og fortelle at sånt gjør man ikke med damen til kompisen!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Jeg er vel enig i det gjest skriver her. Men jeg vet hvordan du har det. Har opplevd det samme selv. Veldig spennende, men også veldig dumt å dra det for langt. Jeg valgte å gjøre det slutt med min samboer. Tok heller ikke kontakt med kompisen, for han var sammen med venninna mi. Tenker fortsatt på han og dette er over 5 år siden. Vi hadde en gnist mellom oss liksom, merket det begge to. Innrømmer at det var meget pirrende, mye pga at det var så "forbudt.." Lykke til med dine valg frøken
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Dette er helt vanlig. Både å ha lyst på andre og bli forelsket i andre enn kjæresten. Bare bli vant til det først som sist... Det kommer sikert til å skje igjen og igjen. Sannsynligvis har kjæresten din også hatt sånne små hemmelige forelskelser og hatt lyst på andre. Jeg vil ikke anbefale deg å gå til sengs med denne kompisen, fordi du er forelsket i ham, og da er det overveiende sannsynlig at du vil ha mer av ham. Tenk mer på kompisen som en du liker spesielt godt og som du har en flørt med. Kanskje spriter det opp sexlivet ditt likevel? Jeg er ingen tilhenger av utroskap, men skal det først gjøres, tror jeg det vil gjøre minst skade om du finner en utenfor vennegjengen som du ikke er interessert i.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Jeg er ingen tilhenger av utroskap, men skal det først gjøres, tror jeg det vil gjøre minst skade om du finner en utenfor vennegjengen som du ikke er interessert i. ←
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 ← Hva er sjokkerende ved det? Hvis en først skal ut på eventyr (det skjer stadig vekk, også i de beste familier), er det vel best at en ikke blir forelsket eller at halve vennegjengen vet det etter to dager?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Jeg er faktisk i en lignende situasjon... Jeg er gift med verdens herligste mann, vi har 1 sønn og jeg er nå gravid med vårt andre barn.. Forholdet vårt er veldig bra og vi har det fint sammen... Men når vi er ute på fest sammen med en av hans beste kompiser (han var forlover i bryllupet) så kjenner jeg det kribler i magen min.. Både jeg og han er flørtete personer og flørter litt uskyldig når vi møtes... Men selv om jeg føler en dragning til denne mannen, har jeg allerede tatt mitt valg. Jeg blir hos min mann, for det er tross alt han jeg elsker! Så får jeg håpe disse kriblingene i magen forsvinner etter hvert.. Tror nok denne følelsen kommer nettop fordi det er så forbudt..
Gjest Bertine Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 hmm... vanskelig situasjon. Men jeg tror det er helt normalt å være tiltrukket til andre mennesker i perioder. Uskyldig flørting er ikke utroskap, så lenge en ikke krysser grensen! Kroppskontakt er vel en grei grense. Og som den ene gjesten her sier, samboeren din har nok også følt seg tiltrukket til andre jenter. Men viss du går videre med det er det vel best å avslutte forholdet først? Uansett er det ikke sikkert kompisen ønsker noe mer en flørting?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Flere nevner at dette er veldig vanlig, tyder at min tro på at vi ikke er skapt for å ha EN PARTNER resten av hele livet er sann. Gjør det slutt med kjæresten, vær singel, lek og ha det morsomt
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Hva er sjokkerende ved det? Hvis en først skal ut på eventyr (det skjer stadig vekk, også i de beste familier), er det vel best at en ikke blir forelsket eller at halve vennegjengen vet det etter to dager? ← Halvparten av det du sa var greit nok det, men det glippet med "en... du ikke er interessert i". Hvorfor utro med en du ikke er interessert i?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Eh...en kan skjerme seg mot forelskelse og sladder dersom en er utro med en type en ikke er interessert i. Skal huske den til neste gang
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #12 Skrevet 18. juli 2006 Halvparten av det du sa var greit nok det, men det glippet med "en... du ikke er interessert i". Hvorfor utro med en du ikke er interessert i? ← Fordi da blir det ikke de store følelsene med i bildet, det er ved følelsesmessig engasjement problemene som oftest oppstår. Men tolk det ikke dithen at det er en oppfordring til utroskap, det ble sagt for å forklare at en blir ikke "ferdig" med en forelskelse ved å ha sex med h*n. Skal en på død og liv være utro, og det vet vi skjer ofte, så prøv å ikke involvere venner og bekjente i det. Ringvirkningene kan bli store. Jeg kjente i min studietid en gjeng der den ene var utro med den andre etter tur. Det kulminerte med en stein som fløy inn et vindu en mørk natt... Komisk for oss som bare hørte om det, for de involverte var det blodig alvor, og mange forhold og vennskap ble ødelagt.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #13 Skrevet 18. juli 2006 Eh...en kan skjerme seg mot forelskelse og sladder dersom en er utro med en type en ikke er interessert i. Skal huske den til neste gang ← Ja, du kommer til å bli overrasket over hvor mye sprell du kan finne på
Gjest Neffi Skrevet 18. juli 2006 #14 Skrevet 18. juli 2006 Eh...en kan skjerme seg mot forelskelse og sladder dersom en er utro med en type en ikke er interessert i. Skal huske den til neste gang ← Forstår du det virkelig ikke? NEI!? Det er utrolig dumt å involvere seg seksuellt i en man er forelsket i om man vet at forholdet ikke kan gi mer enn sex. Forelskelse er drivkraften til så utrolig mye her i verden, og sex og nærhet bekrefter forelskelsen mer enn noe annet. SÅ - om man ikke vil ødlegge det man allerede har (langvarige forhold SKAL gå "opp og ned") så er det best å ikke ha sex med en man er "små-frelsket" i. (Om man ikke er i et forhold gjør man også best i å la det ligge siden det bare vil føre til piiiiine.) Har man et stort behov for å prøve ut det seksuelle/søke spenning med en annen er det beste såklart å gjøre det første forholdet slutt - Men! Er det nå slik at man likevel ikke klarer - hverken å gjøre det slutt eller å motså fristelser ... (fortell meg dere med dårlig selvkontroll? hvordan dette fungerer) .. kanskje man skal unngå en man allerede er forelsket i - og værst av alt; en venn av din partner.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #15 Skrevet 18. juli 2006 Klart du kan bli betatt av andre. Hvor lurt det er å "fyre oppunder" denne flørten er en annen sak... For å si det sånn, hvor mye godt kan komme ut av at du og kompisen fortsetter å flørte på denne måten? Slik jeg ser det vil det bare skape komplikasjoner, enten i forhold til dere som flørter, til deg og din mann, eller mellom dere alle. Dessuten, om denne flørten varer og varer så tar det jo mye av fokuset bort fra den personen som du BURDE ha fokuset ditt på,-din partner. Jeg vet hvordan det er å drømme om andre, men jeg vet og at vet å stoppe flørten så dør hele greien etter en stund... og det er like greit. Jeg hadde ikke likt om min mann siklet på en av mine venninner. Enda mindre hadde jeg likt at de begge, på hver fest siklet på hverandre. Det handler om respekt for din partner. Det går an å styre seg.
Gjest Neffi Skrevet 18. juli 2006 #16 Skrevet 18. juli 2006 Det handler om respekt for din partner. Det går an å styre seg. ← Akkurat!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. august 2006 #17 Skrevet 4. august 2006 Er glad for å se at det ikke er bare meg som har slike ulovlige tanker og følelser. Jeg har veldig lyst på han, men det skal mye til at det vil skje noe. Til de som sier at jeg skal styre meg: Ja, jeg prøver! Det er bare litt vanskelig å glemme han når man våkner fra en noe heftig drøm.
La Guapa Skrevet 6. august 2006 #18 Skrevet 6. august 2006 hvordan ville du følt deg hvis du fikk muligheten til å kysse denne kompisen eller kanskje også noe mer? Ville du risikert forholdet til samboeren din? Hvis svaret er nei: Prøv å flytt fokus fra den forbudte kompisen.Det blir bare hodepine utav det den dagen du møter ham på byen etter en flaske rødvin! Spennende, forbudt , deilig og frustrerende....bra for forholdet ditt..neppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå