Gå til innhold

Kvinnfolk er late og mirbruker det meste....

Lekend_gutt

Anbefalte innlegg

Gjest lumbajack

var det meg denne var rettet mot?

jeg reverserte kun det hun sa om menn, det er ikke noe galt i det, selvom menn og kvinner selvsagt ikke er i konkurranse og den ene kan sies å være bedre enn den andre. min påstand var ikke mer tullete enn det hun sa.

det som er interessant er at ingen kvinner reagerte når hun snakket negativt om menn, mens menn reagerte når jeg reverserte betydningen slik at den satte kvinner i et dårlig lys.

menn er bedre til å behandle folk med respekt kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beklager at du ble støtt av innlegget mitt..

Det er noe som heter humor skjønner du.

Ser desverre ikke problemet jeg da. Det er fortsatt flest menn i lederstillinger og det er fortsatt flest menn som bytter dekk på bilen.

Hva er det som irriterer deg?

At kvinner i dag er mer selvstendige enn for 100 år siden (eller 20)?

At vi klarer oss utmerket uten en mann i huset?

At kvinner ikke finner seg i å bli banket opp av voldelige ektemenn?

At vi ikke er avhengig av mannens inntekt?

At vi får lederstillinger pga kunnskap og hardt arbeid?

Vi trenger fortsatt menn i samfunnet. Det er ingen fare for at dere skal bli overflødige. Ingen vits i å henge seg opp i dette med kjønn. Vi er da alle verd like mye. Et menneske er et menneske uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tror menn også er mer selvstendige idag enn for 100 år siden (eller 20)

- Hvor stor prosentandel kvinner er det som bor alene?

- Kanskje kvinner ikke burde gifte seg med voldelige ektemenn?

- 3 av 4 som mottar trygd er kvinner, selv om dere ikke er avhengige av mannens inntekt blir det også feil å si at dere er selvfinasierte, før var det mannen idag er det staten staten som forsørger dere.

At vi får lederstillinger pga kunnskap og hardt arbeid?

- Andelen lederkvinner har sunket de siste år. Dagsavisen skriver i dagens avis; kjønnskvoteringer til stillinger og utdanninger for å øke kvinneandelen.

Kan ikke akkurat summere med at dere jobber for egen maskin....

Waco

Smiil, vi menn liker dere for det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir faktisk provosert jeg, når jeg leser slik - selv om det muligens ikke er ment så veldig alvorlig (??) :-?

Nå har kvinner i århundrer vært undertrykkte - og sett på som som individer uten rett til egen mening. Så ble heldigvis dette endret og kvinner fikk stemmerett på lik likje med menn. De fikk også andre rettigheter, og var ikke lengre bare til for å behage mannen og å ta husarbeidet og matlagingen. (Desverre er det ennå land som ikke har kommet så langt - men det var et lite sidespor.)

Hva er det som skremmer dere? Hvorfor føler noen av dere behov for å dytte oss lengst mulig ned ...trø oss godt ned i søla......og riktig trampe det inn i oss at vi må ikke tro vi er noe - kvinner er falske og billige - kvinner er utro, kvinner kan ikke klare det samme som menn - kvinner kan ikke fungere som sjef, Kvinner kan ikke mekke eller gjøre praktisk arbeid osv osv ........

Nei jeg blir lettere oppgitt - tenk at det finnes de som tenker slik. hadde man sagt at NOEN FÅ kvinner er slik - så ville jeg sagt meg enig. (og jeg sier heller ikke at ALLe menn tenker slige undertrykkende og negative og generaliserende tanker om kvinner)..

Nei - hvofor gidder jeg i det hele tatt å svare ...bruke tid og energi på det ......kunne gjort så mye annet nyttig ...men desverre ....ble så provosert! For det første er disse sidene laget av og for kvinner - og så kommer da det motssatte kjønn her og skriver dritt om oss!!??....Hva man ønsker å oppnå med det vet jeg ikke ....kanskje det rett og slett er for å provosere ......håper i allefall ikke det kvinnesynet flere framstiller er så alt for dypt ment .......

Og forresten ja - jeg er kvinne - men kan både hamre og sage, malt hus har jeg gjort- og greier sannelig å rote rundt litt under panseret også.....og mange med meg!

Hvorfor sammenligene hvem som er "best" hele tiden? Kvinner og menn er ulike - de har gode og dårlige egenskaper - noe faller lettere for menner å greie, og omvendt ...la det være slik ....vi utfyller hverandre....bruk heller tiden på å se etter positive ting - enn å henge ut det ene eller annet kjønn.... :wink:

Jepp :sjarmor:

lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

velkommen lekend gutt :)

din kamp for å gi menn mer selvtillit er jo et godt initiativ, og du vet hvor du treffer ditt publikum også (ja de er her alle sammen og smugleser)..

dette kommer nok til å bli knall!

overskriften din får meg til å mimre tilbake til de dager da en venninne av meg hadde en kontaktannonse ute på nettet. hun skrev som sant var at hun var feit og lat, og drakk mye øl. elsket å se på fotball og banne (samtidig), og at hun spydde (bokstavelig talt) av turer i skog og mark.

responsen var overveldende, og vi lever nå i hellig overbevisning om at det ikke bare finnes en som kan godta deg slik du er, men mange..

videre god jul!

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat summere med at dere jobber for egen maskin....  

Kjære deg Waco...

Jeg kan bare snakke for meg selv jeg. Hvis det ikke hadde vært for dette fenomenet som heter kjærlighet :hjerte: , så hadde jeg klart meg utmerket alene.

Har ikke motatt et rødt øre i trygd (eller annen støtte for den saks skyld) i hele mitt liv. Vet ikke om du kan si det samme..?

Og hvis det blir færre og færre kvinner i lederstillinger.. hva pokker klager dere over da???

Ja jeg skjønner at du er irritert på dette kjønnskvoterings-styret. Er faktisk ganske enig med deg der. Men da må også kvinner ha de samme mulighetene til å komme inn i lederstillinger.

Regner med at du ikke skjønner hvorfor og hvordan..

Dette med voldelige ektemenn.. vi HAR sluttet å gifte oss med disse mennene. Og jeg tror at dette kommer av rettighetene og opplysningene vi har fått de siste årene.

Ofte er dere menn så intelligente at dere skjuler deres sinne og frustrasjoner helt til dere har giftet dere. DERFOR er det enkelte kvinner som ender opp med en voldelig mann.

Jeg tror neppe at Waco er en kvinnemishandler. De fleste voldelige menn har et dårlig ordforåd og har vanskelig for å argumentere. De slår fordi de har dårlig selvtillit og akkurat DET kan man vel ikke beskylde lille Waco for (hvis han ikke er en liten fjott IRL da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lumbajack
Jeg beklager at du ble støtt av innlegget mitt..

Det er noe som heter humor skjønner du.

Ser desverre ikke problemet jeg da. Det er fortsatt flest menn i lederstillinger og det er fortsatt flest menn som bytter dekk på bilen.

Hva er det som irriterer deg?

Nei, men dette er ikke noen regel, det finnes mange uselvstendige.

Menn klarer seg utmerket uten en kvinne i huset også.

Det er statistisk bevist i en nylig undersøkelse at kvinner er MER VOLDELIGE i hjemmet enn menn. Det er selvsagt mer brutalt når en mann gjør det - fremdeles INGEN unnskyldning for kvinner til å være voldelige. Så vi menn vil ha oss frabedt slike stereotype "alle-menn-er -hunder" uttalelser som er like feilaktige som å si at alle kvinner er hunder.

Ingen burde være voldelige, men ikke prøv å ignorer eller skape aksept for kvinnelig vold.

[/quote)

Nei, dette plager meg ikke i den grad det er sant.

De ganger kvinner får jobben av de rette grunner (best kompetanse) synes jeg dette er helt greit. Derimot er det HELT URETTFERDIG at en mindre kvalifisert kvinne blir KJØNNSKVOTERT inn i en stilling. Det er forskjellsbehandling på sitt groveste og IKKE likestilling.

Dette er jeg HELT enig i!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette med voldelige ektemenn.. vi HAR sluttet å gifte oss med disse mennene. Og jeg tror at dette kommer av rettighetene og opplysningene vi har fått de siste årene.

Ofte er dere menn så intelligente at dere skjuler deres sinne og frustrasjoner helt til dere har giftet dere. DERFOR er det enkelte kvinner som ender opp med en voldelig mann.

Du sier en del bra, men nok en gang ignorerer du det faktum at det er FLERE voldelige kvinner i hjemmene enn menn. Dette er bevist av en grundig undersøkelse (ikke en av de useriøse i sladderblader).

Dermed er det ikke lenger et ekslusivt problem som gjelder menn; det gjelder også kvinner - i aller høyeste grad. De er IKKE unnskyldt fordi de er kvinner: vold er vold, og helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt for å kjøpe dette med at kvinner er mer voldelige enn menn i hjemmet. Hvordan går det for seg? Dere er da mye sterkere enn oss - hvordan utøver kvinner denne volden? Er det vold rettet mot ektemann eller barn?

lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ignorerer ikke at kvinner også kan ty til vold.

Som sagt snakker jeg for meg selv her.

Har hørt om disse undersøkelsene, men ikke at det er flere kvinner som slår enn menn som slår.

Hvis de siste innleggene er basert på virkeligheten.. da burde jo de fleste være fornøyd. Vi har oppnådd total likestilling i Norge. Vi klarer oss jo utmerket uten en partner av et annet kjønn. Menn banker kvinner og kvinner banker menn. Begge kjønn kan få lederstilliger og alt er fryd og gammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumbajack

kvinnen slår oftere enn menn, selv om menn er sterkere. hovedsaken er at dette er et problem uansett hvem som er offeret. det er bare viktig å si HELE sannheten. hele sannheten er at kvinner oftere er voldelige enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om du kunne gi oss eksempler på disse undersøkelsene.

En liten link eller noe...

Jeg tviler ikke på at kvinner slår eller mishandler menn på andre måter, men at det er flere kvinner enn menn.. det er jeg ikke helt overbevist om ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lea Lea.... aaah... uff...

"Jeg kan bare ta meg selv menmen"... Hallo, det er du som kommer med de bastante meningene om at dere er så selvforsørgende og klarer dere så fint alene... jeg bare motbekrefter illusjonene dine...

Ordforråden har ikke folk som smeller til fjolla... klappe til ei dame... gi henne et smekk, en lusing over fingrene, eller klaps i fjeset.... slå litt med vasen og pælme stekepanna... dænga ha på kjøkkenet og gi spetakkelet en oppstrammer, daske i baken med kjevla... feiekosten i nakken... smekke med brekkstang og høre ulet mens man meier og dunker trynet på komfyren...jule opp tenna som et klimaks.... Det hele avsluttes med; gå å vask trynet ditt... usj du gjør meg kvalm

Vi jenter er selvforsørgende leste jeg..... og da snakker vi ikke om Lea... for du har vel ingen barn enda, fått omskoleringspenger og andre trygder... ikke er du så gammel enda.... pensjonen er det vel dårlig med hittil.... sykepenger, - aldri fått det kanskje?

Lea, selv om du kanskje er unntaket som bekrefter regelen om at kvinner er laaaangt ifra selvforsørgende, - så er det hyggelig med å diskutere da jeg alltid tar siste stikk.... =)

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri fått sykepenger!

Helt sant! Ikke et rødt øre!

Men det var vel ikke akkurat DET diskusjonen gikk ut på heller.

De fleste av oss kan bare ta utgangspunkt i oss selv og miljøet rundt oss. Vi kan også dra inn alt som blir blåst opp i mediene, undersøkelser som her blitt gjort osv. Tro på disse tingene den som vil.

Ordforråden har ikke folk som smeller til fjolla... klappe til ei dame... gi henne et smekk, en lusing over fingrene, eller klaps i fjeset.... slå litt med vasen og pælme stekepanna... dænga ha på kjøkkenet og gi spetakkelet en oppstrammer, daske i baken med kjevla... feiekosten i nakken... smekke med brekkstang og høre ulet mens man meier og dunker trynet på komfyren...jule opp tenna som et klimaks.... Det hele avsluttes med; gå å vask trynet ditt... usj du gjør meg kvalm

Jeg skjønte ikke BÆRA av dette avsnittet jeg Waco..

Kan du utdype det litt for et dumt kvinnfolk??

(Stikker gjerne tilbake jeg vettu :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De syn som flere av mannfolka står for i denne tråden, kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i. Det blir også latterlig å dra inn utsagn som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. At kvinner er mer voldelige i hjemmet enn menn, er jo direkte feilopplysninger. De telefonene krisesenteret for menn mottar, er stort sett om psykisk krigføring fra kvinnens side, ikke det at hun slår. Jeg vil gjerne vite hvilken undersøkelse det er snakk om og hvilken kilde som støtter opp mot disse påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du Kevin!

Jeg vil gjerne se dette svart på hvitt.

Vi kvinnfolk har nok en tendens til å mishandle psykisk.

Og det er ikke noe særlig pent gjort det heller.

Når Waco påstår at jeg er for ung, for barnløs og sånt til å motta trygd..

Det skulle da bare mangle. Det er vel nok av de som utnytter systemet fordi de er late. Tror ikke at det er flere kvinner enn menn som gjør dette.

Hvis jeg blir syk, når jeg blir pensjonist, hvis jeg får barn... ja da har jeg krav på trygd. ALLE har krav på trygd i disse situasjonene. Men ingen skal få fortelle meg at jeg utnytter systemet.

Dette er en av de tingene i samfunnet som irriterer meg og provoserer meg mest! Mennesker som sitter på ræva si og mottar trygd uten at de er syke, gamle eller har barn.

Man kan også få noe som heter arbeidsledighetstrygd tror jeg... og dagpenger... og annen sosialstøtte. Dette er ting som man bare burde utbetale i korte perioder. Likevel sitter det friske, unge mennesker i kø for å motta disse kronene.. år etter år etter år.

Måtte bare spore litt av her, men det var vel ikke jeg som nevnte trygd først her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig... det var ikke du som nevnte trygd det var jeg...

Og hvorfor gjorde jeg det?

Fordi du påstår at jenter er selvfinansierte, - og jeg nevnte at 3 av 4 som mottar trygd er JENTER, så hvorfor sier du da at kvinner lever for egen maskin... det er jo rett og slett feil!

Waco

pssst... det er ikke vits å bli sint, selvsagt er jo ikke det din skyld at kvinner i langt større grad blir forsørget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Lea i tillegg må jeg si å veære voldelig er et bevis på ens egen utilstrekelighet og mangel på gode argumenter.Uansett slår du er du! den store taper enten du er mann eller kvinne.Ja reinspikka idiot :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...