Gå til innhold

Kvinnfolk er late og mirbruker det meste....

Lekend_gutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei lumbajack

ikke tillegg meg mer enn det jeg skriver.......

At det bak en hver suksessfull mann står en forundret kvinne, står jeg for. Men hvis du ut av dette leser at kvinnen står bak i betydning "drar i trådene" undergraver du mannens egenvilje sterkt. Da sier du jo samtidig at Hitler, Napoleon keiser Otto og en haug andre "herrer" igrunnen bare var/er tøffelhelter som sa/sier: "Ja, mor" eller "Nei, mor". Da blir det enda mer patetisk enn utgangspunktet, da.

Men ellers er jeg enig - kvinner er stort sett med, på godt og vondt - som menn.

Og jeg er helt enig med deg i ditt siste utsagn - lederegenskaper er uavhengig av kjønn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at Eli Hagen regjerer Carl, og at flyplassene i Usa ble røykfrie takket være Hillary Clintons kustus på Bill.

Napoleon inponerte keiserinne Josephine og Columbus hadde ikke seilt sjøveien hadde det ikke vært for Dronning Isabella...

Hva var det Ewa Braun visket i Hitlers øre...?

Bettie, det er ikke vits å late som dere er så uskyldige hele tiden.

Waco

ps, ser du jeg retter og innrømmer feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eh - trodde ikke dronning Elisabeth hadde noe med Columbus å gjøre, men jeg kan jo ta feil... trodde det var dronning Isabell....

Men waco, da - du underbygger jo akkurat det jeg prøvde å få fram - at hvis det er kvinnene som står bak alt som har skjedd - da finnes det jammen mange tøffelhelter og nikkedukker av noen menn - nålevende og historiske.

Hvor blir det av menns egenvilje her, da? trodde du forfektet menns store klarsyn og egenvilje og lederegenskaper i motsetning til kvinners manglende sådanne egenskaper. ( - hvor jeg mener du tar storligen feil - og ut fra det jeg leser her - har jeg kanskje rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lumbajack
Alle vet at Eli Hagen regjerer Carl, og at flyplassene i Usa ble røykfrie takket være Hillary Clintons kustus på Bill.

Napoleon inponerte keiserinne Josephine og Columbus hadde ikke seilt sjøveien hadde det ikke vært for Dronning Elisabeth...

Hva var det Ewa Braun visket i Hitlers øre...?

Bettie, det er ikke vits å late som dere er så uskyldige hele tiden.

Waco

dette er jo bare tull. jeg er rimelig enig med bettie, selv om det finnes mange store menn der ingen kvinne har hatt noe særlig med suksessen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Lumbajack ; Det finnes INGEN menn der ikke en kvinne har hatt noe med suksessen å gjøre - jeg gjentar INGEN !!!!!!!!!!!!!!!!

Bare start med fødselen hvem har hjulpet de store med det ?

Også videre oppover i barneårene med mamma, barnehagetanter og lærerinner. ( Hvor var far ? Sikkert på jobb...........)

INGEN mann kan bli stor uten en kvinnes påvirkningskraft, bare se for deg dette ;

Leo Tolstoj : mamma, jeg skal bli forfatter og skrive masse bøker

Mamman ; Nei så flott da gutten min, hva skal de handle om ?

Pappan ; Hva i heiteste er det du sier ditt idiotiske tomsehode av en unge ? Forfatter, er bare homser og unnasluntrere som er det ! Nei du får se til å bli smed som din far !

Skjønner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banalt eksempel:

Se Eminem.... se hvor mye kvinnene i livet hans har betydd for ham! Hadde det ikke vært for hans alkoholiserte mor og hans uberegnelige kone, hadde han ikke hatt disse vanvittig gode tekstene sine, og hadde nok derfor heller aldri slått igjennom. Men å si at det bak Eminems suksess sto en kvinne, er kanskje noget drøyt. De gjorde vel heller sitt beste for at hele greia skulle gå til h****....

BEGGE kjønn er avhengige av hverandre, så denne naive krangelen om hvilket kjønn som er best, blir bare dum. Hvem kan egentlig avgjøre en slik diskusjon? En objektiv part? Hvem pokker skulle DET være??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel selvsagt da beskytte sitt valg og velge sine holdninger ut i fra sitt nye liv, tror du ikke? Ellers er det jo en artig tanke....

Men hvorfor skal man absolutt diskutere hvilket kjønn som er best... er det ikke bedre å akseptere at det finnes en betydelig forskjell og bare prøve så godt man kan og omgås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere hvilket kjønn som er best er noe stort sludder. Begge kjønn har sin spesielle funksjon, og dermed er de forskjellige. Nettopp for å kunne utfylle hverandre, slik at når de to kjønnene samarbeider blir det en helhet. Det det ene kjønnet er best til oppveies av noe annet som det motsatte kjønn er best til. Begge kjønn er like gode altså, og begge er avhengig av hverandre. Begge er like nødvendige. Uten dette samarbeidet ville det ikke finnes mennesker her i det hele tatt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke visdom omtalt som en kvinne i bibelen et sted? Mener jeg har lest om det et sted...?

Uansett, :hoho: for et startinnlegg!

P.S. Jeg vurderer faktisk å kjøpe aksjer i P4 nå... kall meg dum... men hva om de får sin oppstandelse!!? :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Enig med Kevin og Hege. Hva skulle vi forøvrig gjort dersom det hadde vært noe å gjort med saken. Hatt folkeavstemming ; hva vil vi beholde menn eller kvinner ? DA hadde mange skiftet kjønn da...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lumbajack
Lumbajack ; Det finnes INGEN menn der ikke en kvinne har hatt noe med suksessen å gjøre - jeg gjentar INGEN !!!!!!!!!!!!!!!!

Bare start med fødselen hvem har hjulpet de store med det ?

Også videre oppover i barneårene med mamma, barnehagetanter og lærerinner. ( Hvor var far ? Sikkert på jobb...........)

INGEN mann kan bli stor uten en kvinnes påvirkningskraft, bare se for deg dette ;

Leo Tolstoj : mamma, jeg skal bli forfatter og skrive masse bøker

Mamman ; Nei så flott da gutten min, hva skal de handle om ?

Pappan ; Hva i heiteste er det du sier ditt idiotiske tomsehode av en unge ? Forfatter, er bare homser og unnasluntrere som er det ! Nei du får se til å bli smed som din far !

Skjønner ?

Dette reflekterer vel i større grad din egen far enn noe annet.

Nei, du tar feil. Det finnes mange store menn der kvinner ikke har hatt noen annen innflytelse enn å føde dem. Eksempelet ditt er tullete, feilaktig og man kunne like gjerne snudd om på mor og farsfigurene du kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lumbajack
Å diskutere hvilket kjønn som er best er noe stort sludder. Begge kjønn har sin spesielle funksjon, og dermed er de forskjellige. Nettopp for å kunne utfylle hverandre, slik at når de to kjønnene samarbeider blir det en helhet. Det det ene kjønnet er best til oppveies av noe annet som det motsatte kjønn er best til. Begge kjønn er like gode altså, og begge er avhengig av hverandre. Begge er like nødvendige. Uten dette samarbeidet ville det ikke finnes mennesker her i det hele tatt.. :wink:

Dette er vel det mest fornuftige og sannferdige som har blitt sagt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det, Waco, men det er en ting du ikke har tenkt på. Psykisk er det kanskje slik som du sier. Men ikke fysisk. Jeg kan for eksempel ikke sette barn på meg selv.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lumbajack
Kanskje det, Waco, men det er en ting du ikke har tenkt på. Psykisk er det kanskje slik som du sier. Men ikke fysisk. Jeg kan for eksempel ikke sette barn på meg selv.. :wink:

eeeh, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...