Englepusen Skrevet 2. januar 2003 #41 Del Skrevet 2. januar 2003 Til Gjest. Hvis du vil spørre meg om personlige saker som ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre, bør du registrere deg og sende meg en privat melding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2003 #42 Del Skrevet 2. januar 2003 Da har du oppfattet meg helt riktig, da jeg faktisk ER både FOR og IMOT !!!!!!! Det ene UTELUKKER ikke det andre vet du. Det finnes mange måter å se ting på. Noen har rosenrøde briller på, osv.... Andre ser det de VIL se, f.ex. Blant annet. Og alle mennesker har ulikt erfaringsnivå, og ulike forutsetninger... Det finnes like mange grunner til utroskap som det finnes mennesker tror jeg. Og alle har sin historie, og sin skjebne her i livet. Noen sliter mer enn andre. Andre har det lettere....i perioder. Vi er bare mennesker alle sammen, hverken mer eller mindre. Men jeg vil hykleriet til livs. At noen tillater seg å tro at de faktisk er bedre enn andre(ene og alene fordi de ikke er utro) får meg til å se litt rødt. Hvem har gitt de rollen som ØVERSTE DOMMER ??? OG er dette et behov for noen mennesker for å HEVE seg litt over andre.... Det er mye sant i ordtaket som sier: "Ikke døm personen før du har forsøkt å gå i samme sko som vedkommende..." Livet er ikke enten svart eller hvitt. Det har mange gråtoner innimellom, og for ikke å snakke om alle de herlige fargene som en gang i blant viser seg. Som så mange av oss (naturlig nok) hele tiden streber imot - - for å oppleve... Det er stunder av tilfredshet, velvære, og til og med lykke!!!!!!!!!!!!!! Herlig!!!!!!!!!!!!!! Mmm, er ikke livet deilig? Jeg oppfordrer herved alle til å nyte det! Som sagt: Du oppfattet meg rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. januar 2003 #43 Del Skrevet 2. januar 2003 Det jeg lurer på, og jeg håper noen av dere kan svare meg... er; Hvorfor gidder egentlig kvinner å diskutere hvorvidt dem er billige eller ei, eller hvem som er mest utro og hvem som er prektigst? Er ikke det samma faen egentlig? Hvorfor gidder dere bry dere, og hvorfor gidder dere sette igang diskusjoner som dere jenter uansett kommer til å tape på?.... Fra guttas ståsted er slike diskusjoner rørende... det er så stakkarslig å se alle disse ikkejomfruene beklage sin livstil, istedetfor å rett og slett gi faen. Det gjør vi menn, og vi trives godt sånn... dere jenter har en helt annen virkelighetsoppfattning... det som er viktig for dere er å ha en plettfri samleievandel, det er nesten som dere tror at vi menn bryr oss.... og det gjør vi stort sett ikke.... Kunne jeg fått velge mellom å gifte meg med en jomfru eller ei som har harvet femti menn, ville jeg valgt hun siste. Hun første aner ikke hva hun gjør, hun siste mener jeg er best av femti menn, hvilket kompliment kan være større? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. januar 2003 #44 Del Skrevet 2. januar 2003 Kunne jeg fått velge mellom å gifte meg med en jomfru eller ei som har harvet femti menn, ville jeg valgt hun siste. Hun første aner ikke hva hun gjør, hun siste mener jeg er best av femti menn, hvilket kompliment kan være større? Naturligtvis: kvinnan som haft 100 män! :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. januar 2003 #45 Del Skrevet 2. januar 2003 Tror dere er litt mer "frigjorte" dere svensker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lumbajack Skrevet 2. januar 2003 #46 Del Skrevet 2. januar 2003 Tyvärr så är det fortfarande "a mans world" vi lever i å? lider du? menn er naturlige ledere og det vil aldri endres. likevel har vi oppnådd så å si total likestilling så slutt å klage og skylde alt på mannen hver gang du ikke får noe til. det går ikke lenger i vårt samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia35 Skrevet 3. januar 2003 #47 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei jeg er en østeuropesk kvinne som er gift med en norsk mann. Hverdagslivet for meg i Norge er for det meste bra bortsett fra at jeg føler at jeg blir sett på som en postordre kvinne i fra en del Norske jenter og dette liker jeg dårlig og spessielt i fra nettopp Norske jenter. Jeg var landslagspiller i en ballideret i landet jeg kommer i fra, og jeg fikk tilbud om og spille for en klubb i Norge mot veldig god betaling, jeg tok utfordringen reiste til Norge og i tillegg til ny klubb nytt land traff jeg min elskede mann altså jeg og min mann bestillte hverandre ikke på postordre. Det jeg ble aldeles sjokkert over og er fortsatt sjokkert over etter en del år i Norge er dere Norske jenter, ja jeg ble faktisk kjent med mange i og med at jeg spilte i en klubb, dobbelmoralen deres sexlivet deres utroskapen deres er helt utrolig i sammenligning til det jeg er vant med. Et lite eksempel. Vi dro ned på en turnering til Romania vi hadde ikke så tett kampprogram så det ble tid til en del fornøyelser, alle de norske jenten på laget var gift, samboer eller hadde et fast forhold. Alle var utro alle hadde sex med en annen mann der nede og for og ikke snakke om al drikkinga deres. Dette var et eks.. av mange. Når jeg er i mit hjemmland og forteller venniner eller familien om dette ja så trur dem meg ikke, de kan ikke tru på at Noske jenter er være en våres land mannfolk, og de kan ikke sammenlignes med Norske mannfolk. Norske jenter hvorfor er dere sån, dere har de snileste og mest forståelses fulle mennene i hele verden ????????????????? :o Jeg mener ikke og skjære alle jenter over en kam så beklager til dem det ikke gjelder. Og unskyld skrivefeilene GOD NYTT ÅR Det at hele laget var utro har jeg vanskelig for å tro på!!! Jeg må nesten spørre, Var du med å så på eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 3. januar 2003 #48 Del Skrevet 3. januar 2003 nu må jeg bare forsætte med at svare selvom jeg har sagt min mening ret tidlig i denne diskution, og vil tage frem at jeg stadig er dansk bosat i norge..... så jeg kan kun svare for mit eget vedkommenden men jeg har boet på island i mange mange år, og tro mig i norske jenter jeg har set norske håndbolds, fodboldshold som har gået til feste efter diskoet var slut og jeg lyver ikke når jeg siger at godt 90 % af laget lå med islandske kvinder, skal sige at jeg har set danske hold og ander landes hold gør akkurat det samme så jeg er ikke forbavset overhovede men nu har jeg jo selv set det med egne øjen og har selv været med på fester med udlandske idrætsfolk skal ikke dømme om mande hold er værre end kvinde hold men har kun erfaring med mænd da jeg er kvinde selv.... men husk på at utro mænd ligger med kvinder og ikke alle dem er singel .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #49 Del Skrevet 3. januar 2003 Waco klarte det igjen. Å provosere. Bare under et annet navn. Har du blitt øst europeisk dame nå? Først norsk/asiater, så en kristen anti-anal og annen styggedom. Sikkert morsomt å kunne logge deg på med flere brukernavn, og "diskutere" med deg selv. Neste gang kan du jo la det gå mer enn 20 minutter før forsvarer ditt eget fake innlegg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. januar 2003 #50 Del Skrevet 3. januar 2003 å? lider du? menn er naturlige ledere og det vil aldri endres. likevel har vi oppnådd så å si total likestilling så slutt å klage og skylde alt på mannen hver gang du ikke får noe til. det går ikke lenger i vårt samfunn. Nej då, jag lider inte alls Jag tycker dock att du har fel... Vi har inte uppnått total jämställdhet/likestilling och jag klagar inte på mannen. Men det ÄR en skillnad, även om det blir bättre. "Menn är naturlige ledere..." Män UPPFOSTRAS fortfarnade annorlunda, behandlas annorlunda av sina föräldrar, av skolan och av arbetsgivare än kvinnor. MÄN rekryterar andra MÄN de känner till ledande poster i styrelser och företag. Jag har min utbildning, jag har min karriär och jag trivs med vad jag gör. Jag tycker rent av att jag är duktig på det.... Dock stöter jag titt som tätt på män som inte tror jag kan klara av mitt jobb för att jag är kvinna och som vänder sig till min nyutexaminerade manlige kollega med frågor. (jag har universitetsutbildning och jobbat 8 år i en teknisk och mansdominerad bransch). Det händer att jag emellanåt måste slänga upp meriterna på bordet för att få gehör för mina idéer. Trist. Men jag antar att det är inte bara en man-kvinno sak utan att invandrare med brytning eller mörk hy drabbas lika om inte värre av "de naturlige lederens" fördomar. Omvänt drabbas min man av den förutfattade meningen att han INTE kan och jag kan något när vi skulle köpa något visst slags "babyteppe" till hans nevö. Vi gick in i en norsk sy/tygaffär och han försökte förklara vad vi skulle ha (på norska) och de inte riktigt vet vad han menar, så vänder de sig direkt till MIG med sina frågor... min norska är långt ifrån så bra att jag kan förklara det, trots mina påpekanden om detta så pratar expiditerna med mig; jag är ju kvinnan och borde kunna sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. januar 2003 #51 Del Skrevet 3. januar 2003 Tatjan -tantaja ,,, Hva tror du din mann gjorde hjemme når du var utenlands da??? ¨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 3. januar 2003 #52 Del Skrevet 3. januar 2003 Denne diskusjonen har utviklet seg til noe av en fruktsalat, og jeg må med beklagelse medgi at det frister å sette tennene i flere av ingrediensene. La meg ta det første først - og da forutsetter jeg at Tatjana er reell, og ikke en oppdiktet skapning hvis formål er å forstyrre den almenne ro og orden (selv om gudene skal vite at dere synes å ha godt av det!). Jeg synes det er besnærende å se gruppementaliteten manifestere seg slik den gjør her, nemlig i form av et småhysterisk, kollektivt selvforsvar. Det er ikke grenser for hvilke sannhetsbevis hun forlanges å skulle presentere, her florerer svar av typen "var du der selv?", "har du feiltolket ytre signaler?" og "løftet du på dyna?". Skjerpings, folkens - det er skivebom å skulle lede diskusjonen ut på en kvasivitenskaplig reise inn i aksiomenes verden. Dette er hverken tid eller sted for tøvete debatter rundt hvorvidt hun kan dokumentere påstandene sine eller ei, ettersom hver og en av dere med forbannet sikkerhet vet at det er en umulighet. La oss derfor heller se på substansen i innlegget hennes, og medgjørlig tillate henne å bruke den generaliserende retorikken. Ok? Da sitter vi igjen med to ting: 1) Norske kvinner anklages for å være dømmende og ekskluderende. 2) Norske kvinner anklages for å være moralsk underlegne østeuropeiske jenter. Det er ingen revolusjonerende nyhet at nordmenn, det være seg kvinner eller menn, i likhet med mange andre folkeslag er seg selv nærmest. Ja, vi er fordomsfulle. Ja, noen er sågar rasister. Dette er velkjent, og burde ikke være egnet til å spenne bein på en eneste eggstokk. Så hvordan har det seg da at svarene antar parodiske proporsjoner? Punkt to, selvsagt - hvert eneste kvinnemenneske i Norge hevdes å være løssluppent. Nå er det vel egentlig ikke det Tatjana sier, men det er i hvert fall sånn dere tolker det. La meg så stille det samme kravet til dere som dere stiller overfor Tatjana: Kan dere dokumentere at norske kvinner ikke har lettere for å henfalle til utroskap enn hva tilfellet er for deres østeuropeiske medsøstre? Ikke det, nei. La det være en slags lærepenge da, i det minste - for det er faktisk enklere å dokumentere dette enn å skulle "bevise" at en håndfull norske jenter så sitt snitt til å ha et sidesprang en gang de var i Romania. Problemet er selvsagt at det ikke finnes entydig forskning innenfor området. De fleste forskningsresultatene tyder likevel på at norske menn er oftere utro enn hva tilfellet er for kvinnene, men her har det uansett skjedd en formidabel utvikling: I løpet av tre korte tiår (fra begynnelsen av syttitallet og frem til i dag), har utroskapsfrekvensen blant kvinnene økt dramatisk. Dere ser det dersom dere leser avisartikler eller populærvitenskaplige utgaver av forskningsrapportene: Tallet er konstant økende. Forklaringen er at det henger sammen med likestillingsprosessen: Jo mer kvinnen jobber utenfor hjemmet, jo mer tilbøyelig er hun til å være utro. Akkurat som mannen. Forskjellen må være at der hvor mannen har brukt årtusener på å utvikle seg til en gjennomført slask, der har kvinnen klart det på noen få år. Og vær så snill: Spar meg for versalutbrudd med påfølgende massedryss av utropstegn. Det er fullstendig uinteressant å høre dere si "jeg er i hvert fall ikke utro" eller "dette er ikke sant". Presenter heller litt belegg for påstandene deres, så er det i det minste ikke helt bortkastet å lese det dere har på hjertet. Det er faktisk ikke sånn at dine personlige erfaringer automatisk reflekterer det som skjer i samfunnet. Ok? Litt lesestoff for den som måtte gidde å lytte til annet enn eget hjerte: www.nettavisen.no/servlets/page?section=1&item=247123 - "Utro menn avslørt av forskere", Nettavisen. www.dagbladet.no/dinside/2002/10/30/352605.html - "Utroskap i genene", Dagbladet. www.dagbladet.no/dinside/2002/05/29/333284.html - "Kåt og singel", Dagbladet. www.dagbladet.no/dinside/2002/10/14/351241.html - "Like sjalu", Dagbladet. www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/10/353498.html - "En av fire er utro", Dagbladet. Til slutt vil jeg kort få kommentere et sidespor i diskusjonen, nemlig påstanden om at kvinner gifter seg med rike menn. Dette er ikke helt foruten en viss sannhetsgehalt, selv om nok er en grov forenkling av sannheten. Slik ser verden ut i mine øyne: Kvinnen søker trygghet. Dette er det aller viktigste i en kvinnes liv. Det er genetisk nedfelt i henne, for hun skal en dag bære hovedansvaret for barna. Og for at barna skal ha det godt, må hun kunne tilby dem trygghet. Ergo må hun selv være trygg og leve under omstendigheter som gir henne den ro og det overskudd som en mor trenger. Hvordan oppnår hun dette? Jo, det gjør hun ved å finne en mann med makt. Makt gir nemlig trygghet. Videre er det enkelt å fastslå at makten har mange ansikter, men la meg for ordens skyld nevne noen få eksempler: Penger. Er mannen rik, så er han mektig og underforstått også trygg. Utdannelse. Dersom han har utdannet seg, eller er i ferd med å utdanne seg, så er han et lovende emne. Utdannelsen bærer bud om at han er en kar med bestemte planer for fremtiden, han akter ikke å sose vekk livet sitt. Muskler. Fysisk styrke er også makt, selv om dette ikke kommer så tydelig til uttrykk som det gjorde før i tiden. En sterk mann er en trygg mann, og kvinnen vil finne ro i armkroken hans. Intelligens. En intelligent mann er en trygg mann. Han kan gi gode råd og finne løsninger på problemene. Ubevisst tenker vi dessuten gjerne at en intelligent mann er generelt ressurssterk, hvilket betyr at han sannsynligvis har en god jobb som gir godt betalt. Jeg skal ikke spikke mer på dette, dere skjønner hvor jeg vil hen. Summa summarum synes jeg det er snodig om noen river av seg øyevippene i forundring over påstanden om at kvinner finner ro og trygghet hos en pengesterk mann. Med hilsen, L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 4. januar 2003 #53 Del Skrevet 4. januar 2003 Vet du hva ? Dette er for meg renspikket liksomintellektuelt svada. Hører bare "bla, bla, bla, bla" når jeg prøver å lese det. No offense! Men når du kommer på et diskusjonsforum med denne laaange leksa, blir jeg småprovosert. Hva pokker mener du vi skulle si da ? "Ja, her er vi utro og umoralske, nesten hele gjengen!" Klart vi som har vårt på det rene forsvarer oss selv når vi hører dette tøvet ? Hva skal vi liksom prestere å si, skal vi snakke om gjennomsnittet i Norge eller ? Skal vi snakke om hele Norges kvinner`s sexvaner ? Norges menn`s sexvaner ? Sorry, kan ikke for mye av det. Og med diverse tabloidaviser som kilde, kan man jaggu ikke stole på alt som blir "presentert" der heller. Vi snakker her av VÅRE EGNE erfaringer og ut ifra VÅRE EGNE MENINGER, vi gidder vel ikke å framstå som en statistikk eller undersøkelse for å vise akkuratt åssen det er ? Jeg gir da beng i at 1 av 4 er utro!!! Jeg sier bare hva JEG mener og har erfart. DET gjør nok de andre her og. Takk for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. januar 2003 #54 Del Skrevet 4. januar 2003 Har dere lagt merke til at det ofte er de mest hysteriske kvinnfolkene som også har noe å skjule...? Forstår ikke hvorfor dere hele tiden prøver å ha et jomfruelig opptreden når sannheten er at dere er minst like billige som gutter... Hvorfor ikke bare si det som det er? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 4. januar 2003 #55 Del Skrevet 4. januar 2003 Jajaja, Waco.... selvfølgelig har vi lagt merke til det. Men dere gutta er for all del ikke noe bedre. Som SS påpekte; vet "tatjana" hva hennes mann gjorde mens hun var på rundtur i europa med det utro håndballaget sitt? Neppe. Gutter liker jomfruer og småjenter (refererer til dine egne utsagn), Waco. Det er derfor vi er lissomprektige... det bør selv du forstå?! Det er det dere vil ha. Ser du ikke din egen skyld her? Kid-a Jeg lever forøvrig fortsatt i troen om at Tatjana egentlig heter Egil og har bart og utovertiss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 4. januar 2003 #56 Del Skrevet 4. januar 2003 Vet du hva ? Dette er for meg renspikket liksomintellektuelt svada. Hører bare "bla, bla, bla, bla" når jeg prøver å lese det. No offense! Men når du kommer på et diskusjonsforum med denne laaange leksa, blir jeg småprovosert. Hva pokker mener du vi skulle si da ? Hei Diva! Du har helt rett i at det fremstår som "liksomintellektuelt", men du tar feil når du avviser det som svada. Den intellektuelle delen av innlegget mitt er det partiet hvor jeg forlanger en viss grad av breddesyn og edruelighet i argymentasjonen, også blir det bare sånn halvveis likevel fordi jeg ikke akkurat opererer med de mest pålitelige kildene selv. Men å kalle det svada er selvsagt bare tull, for det uttrykkes bestemte meninger her - meninger som faktisk tar debatten på alvor. Dersom du kikker tilbake på Tatjanas første innlegg, så ser du at hun avslutningsvis tar et lite forbehold og skriver noe sånt som "unnskyld til dem det ikke gjelder, jeg mener ikke å generalisere" (fritt etter hukommelsen). Det er selvsagt enkelt å først generalisere for dernest å hevde at man ikke ønsker å gjøre det, for da er man i det minste garantert en opphetet debatt (samtidig som man kan forsvare seg med "men jeg sa jo at jeg ikke mente alle"). Det blir litt sånn begge deler på en gang, akkurat som i innlegget ditt: Du insinuerer at jeg er en dust som farer med "reinspikket svada", før du i neste åndedrag unnskylder deg med et lite "no offense". Sorry Diva, men "offense is taken". Du spør meg hva jeg mener dere skal si. Jeg er selvsagt ikke ute etter å styre meningene deres, men jeg presiserer at det er rimelig uinteressant å lese 20 likelydende innlegg som alle freser etter belegg og beviser for påstanden til Tatjana. Og, som jeg skrev i mitt første innlegg, grunnen til at det er uinteressant er selvsagt at det er komplett umulig for henne å bevise dette. Og det vet du, jeg og alle andre som gidder å bruke hodet i tre sekunder før de hopper inn i diskusjonen. Da sitter man igjen med to valg: Delta i diskusjonen på en givende måte (det vil si med meningsytringer eller innhold som tilfører debatten noe nytt), eller la være å si noe som helst. Og ja, det er faktisk lov å forvente at du tenker litt lengre enn til din egen nesetipp når det innledende innlegget søker å tegne opp et samfunnsfenomen som faktisk er veldig interessant for veldig mange. Med vennlig hilsen, L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. januar 2003 #57 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg lever forøvrig fortsatt i troen om at Tatjana egentlig heter Egil og har bart og utovertiss... Bart har hun nok uansett Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2003 #58 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg synes faktisk endel mennesker her skal ta litt til seg det L skriver. L argumenterer godt og endel har massevis å lære. Spesielt legger jeg merke til dette med kollektivt selvforsvar. Om den som startet innlegget er mann eller kvinne, burde vel ikke ha noe å si for saken vel? Og den siste kommentaren din, Milla, burde vært på Snikk-snakk - pføy! Skjerp dere, konsentrer dere om problemstillingen! Og ikke vær så inmari hellige. Jeg kjenner flere som er utro når anledningen byr seg - kvinner og menn. Og de snakker mot utroskap når det er folk til stede. At det finnes mennesker med dobbeltmoral!? Ja, selvsagt - ikke vær så naive at dere tror at verden er en vannseng med velduftende fioler. Og se på hva enkelte beskylder andre for her inne - var dere der da? Neida, bare når det er noe som treffer midt mellom øya kreves sånne bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. januar 2003 #59 Del Skrevet 4. januar 2003 Og den siste kommentaren din' date=' Milla, burde vært på Snikk-snakk[/quote'] Jeg synes den var meget passende jeg. Og hva er egentlig vitsen med å engasjere seg når Tatanja (navnet er ikke engang stavet riktig) er Waco? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. januar 2003 #60 Del Skrevet 4. januar 2003 Minner om at problemstillingen i dette temaet, ikke er å spekulere i hvem som skriver innleggene... Har man ikke lyst å engasjere seg i en debatt, så lar man bare være. Enkelt og greit. @lfa (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg