Gå til innhold

Norske jenters dobbeltmoral

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en østeuropesk kvinne som er gift med en norsk mann.

Hverdagslivet for meg i Norge er for det meste bra bortsett fra at jeg føler at jeg blir sett på som en postordre kvinne i fra en del Norske jenter og dette liker jeg dårlig og spessielt i fra nettopp Norske jenter.

Jeg var landslagspiller i en ballideret i landet jeg kommer i fra, og jeg fikk tilbud om og spille for en klubb i Norge mot veldig god betaling, jeg tok utfordringen reiste til Norge og i tillegg til ny klubb nytt land traff jeg min elskede mann altså jeg og min mann bestillte hverandre ikke på postordre.

Det jeg ble aldeles sjokkert over og er fortsatt sjokkert over etter en del år i Norge er dere Norske jenter, ja jeg ble faktisk kjent med mange i og med at jeg spilte i en klubb, dobbelmoralen deres sexlivet deres utroskapen deres er helt utrolig i sammenligning til det jeg er vant med.

Et lite eksempel. Vi dro ned på en turnering til Romania vi hadde ikke så tett kampprogram så det ble tid til en del fornøyelser, alle de norske jenten på laget var gift, samboer eller hadde et fast forhold. Alle var utro alle hadde sex med en annen mann der nede og for og ikke snakke om al drikkinga deres.

Dette var et eks.. av mange. Når jeg er i mit hjemmland og forteller venniner eller familien om dette ja så trur dem meg ikke, de kan ikke tru på at Noske jenter er være en våres land mannfolk, og de kan ikke sammenlignes med Norske mannfolk.

Norske jenter hvorfor er dere sån, dere har de snileste og mest forståelses fulle mennene i hele verden ????????????????? :o

Jeg mener ikke og skjære alle jenter over en kam så beklager til dem det ikke gjelder. Og unskyld skrivefeilene GOD NYTT ÅR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du nu er jeg selv dansk så jeg kan jo ikke tale for norske kvinder men jeg kan se dette fra begge sider, der er mange norske mænd som for sig russiske og thailandske kvider pr postorder, sørgeligt men sandt. mest synd er det jo på de kvinder som udsætter sig selv på den måde for at få sig et bedre liv og slipper at prostituere sig i sit hjemland men kan nøjes med en mand jeg føler med disse kvinder, har også ondt af de mænd som bestiller deres koner pr post ordre det er ofte de mænd som ingen anden vil ha..

når nu alt dette har været sagt ja så sker det jo at russiske thaikvinder og alle ander kvinder fra andre land finder deres mænd på en helt almindelig måde men det kan folk jo ikke se og har det med at dømme før de ved baggrunden sådanner er mennekser desværre, en af vores bedste venner er fra chile han er norsk statsborger og har norsk kone arbejder og har hus men de kigger stadig underligt på ham på butikke måske han stjæler, dette er ganske fustrende men det er jo en ting man bare må lære sig at leve med, tingene forander sig ikke over natten....

det med utroskab og løs sex her og der, da må du jo tænke dig lidt om, vi har en anden kultur og opdragelse end i østlanden, det som du synes er umoralsk kan være det mest naturlig for os og omvendt, ikke fordi jeg skal retfærdig gøre utroskab men er nu sikker på at det findes over hele verden måske bare mere åbenlyst her i europa og i frankrig er de jo kendt for det, skulle jo være en del af deres charme...

jeg fandt selv min kæreste på en chat kanal på nette jeg sad på island og han her i norge, havede aldige set ham da han invterede mig til norge på weekendbesøg og jeg er her stadig efter 6 år :D ganske lang weekend ophold, mange løfter da også øjnbryene og siger du var ikke bange af dig og synes det er lidt underligt mm men det giver jeg blaffe i, vi mødes alle på forskellige måde, det vigtigste er jo at man elsker hinande...

forsat lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meta unplugged

Jeg må si at jeg ikke helt kan tro deg jeg heller akkurat som familien din. Hele laget var utro?? Det nekter jeg å tro! Da har isåfall du kommet borti noen utrolig spesielle jenter og tro for all del ikke at det er normen og at alle norske jenter er sånn. De fleste er nemlig IKKE sånn!!! Jeg ville ikke drømme om det engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må si meg enig men meta her, at alle de norske var utro, det NEKTER jeg å tro. Men ofte er det vel en grunn til at en er utro, kanskje forholdet skrangler noe????

Juli-79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er mangen damer fra østeuropa som føler seg sett ned på av norske kvinner. Det er jeg banna bein sikker på. Men kjøpt på postordre? :o O.k sikkert noen som tror det også.

Du spilte på et norskt handball lag, sier du. Hvor gammel var du da? Tipper du var rundt 25.

Det hørest GANSKE usansynlig ut det du sier. At hele bunten var utro.

Nå må du huske at Norge er et ganske så "avslappa" land. Det mer akseptert å danse og flørte litt med andre menn, enn hva kanskje du er vant til i øseuropa.

Du sier vi har dobbeltmoral? Hvor er den da?

Norske damer er ikke mere utro enn norske menn, det skal du vite! Selv om du har fått deg en snill mann, finst det mangen ikke-snille der ute også.

Nei, dette nekter jeg å akseptere.... Om dette er tull, tipper jeg det er en norsk mann som skriver dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, skjell oss ut, vi norske kvinner fortjener det.

Ærlig talt, hva er dette for en måte å gripe fatt i et problem på? Hvis du føler at du blir sett ned på, så skal du da se ned på oss igjen? Er det rart det er krig i verden?

Dessuten tar du feil, i følge alle statistikker, så er det flest menn som er utro, ikke kvinner.

Og hvor er dobbeltmoralen? Påstår vi at vi er så trofaste, da?

Klart de aller fleste norske menn er flotte, og det samme gjelder kvinner. Jeg er enig i det. Men hvem er det som lager myten om at alle kvinner fra Øst-Europa eller Tailand er postordre-bruder? Jo, det er faktisk norske menn som henter seg en kvinne de ikke kjenner og gifter seg med henne. For de finnes, og jeg kjenner flere. Jeg skjønner godt at kvinner som kommer fra fattige kår, lar seg lokke til et økonomisk trygt liv, men jeg skjønner ikke disse mennene som kan utnytte fattige kvinner på denne måten. Det vitner vel ikke om så høy moral?

En annen ting, er det ikke naivt å tro at det bare er norske kvinner som er utro? Er ikke øst-europeiske kvinner utro? Eller amerikanske eller afrikanske?

Det er vel ingen som synes at utroskap er greit, da vil en vel heller kalle det noe annet ("fritt ekteskap", eller hva de sier). Det at noen er utro bunner vel i andre ting enn at en bare får så lyst til å være utro, for det er det vel ingen som ønsker sånn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg går ut ifra at sporten det snakkes om her er Håndball, men at ett helt lag var utro med menn fra Romania :-) he he he, tror neppe det er sannsynelig.

Tror ikke ett sekund på denne historien.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere tror på historien fra tatanja, tydeligvis at ingen av dere vil innrømme at kvinner flest er utro dersom anledningen byr seg....

Kanke akkurat si at jeg er imponert over selvinnsikten deres... kan ikke det... kan ikke det..

Å benekte virkelighetens eksistens kan også være et smutthull for å idyllisere dere i deres egen virkelighetsoppfattning....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå synes jeg synd på deg igjen, waco... man er jo som kjent ganske tungnem dersom man tror at tatjana er tatjana og ikke harry-jonny fra indre romsås, som morer seg litt på nett, mens russerdama ligger og venter på han i senga. Herregud, så dum det går an å bli!

Kid-a

... sender en trøsteklem over til waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei... jeg trenger ingen klem, det er jo tross alt dere som mange forståelse for andre kvinnesituasjoner her...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.....

Neivel, jeg skal trekke den tilbake. Jeg som trodde du var så glad i alle disse klemmene... nuvel. Det er fortsatt du som er tungnem her, og det vet du godt. Men at menn (gutter?)har visse vanskeligheter med å innse sannheten og inrømme sine feil, er jo en kjent sak.

Ha en fin dag, Waco.

Kid-a

... trekker klemmen tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du trekker tilbake klemmen.... bare fordi jeg syens tatjanahistorien dokumenterer visse ubehagelige ting omkring norske kvinnemennesker som vanligvis ikke blir snakket så høyt om?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale

Kan ikke si at jeg synes at Russiske- eller Øst-Europeiske kvinner har så mye bedre moral som selger seg/gifter seg for penger med norske menn.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller på å si det fra mannes ståsted... dere er alle like over hele verden!

Men det er jo menn som har feilet... dere har blitt for bortskjemte vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...