Gå til innhold

tror at min svigerbor missbruker sine barn seksuelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er litt over 40

hans barn er mellomm 19 og 13

tror spesielt at det er guttene på 13 og 15 som har vert utsatt for det

jeg er bror til hun som han er gift med (siden 1981)

hva skal jeg gjøre ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er kraftige beskyldninger så først må du jo ha noget at holde det i, holder ikke med at du tro eller føler der er noget på gang for at udsætte en person for den slaks beskyldning må man ha nogle fakta at gå efter, hvis det er tilfeldet hos dig ja så er der kun en ting at gøre anmelde tænk på de stakkels gutter, men ikke begynd at lave rav i det røde hav hvis du ikke har nogen ide overhode kan jo skade manden for livs tid... så vær helt sikker på hvad du gør...

forsat lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Mr.Cox,

jeg syns tvilen skal komme barna tilgode. Med det mener jeg at hvis du føler at de har blitt misbrukt, så si det til søsteren din. Snakk med henne. Ganske sannsynlig er dette noe som ikke er helt fremmed for henne heller...det viser seg slik i mange incest-saker. Vi mennesker er verdensmestere i å fortrenge uvirkelig vonde ting som dette.

Jeg har stor tillit til vår intuisjon og når du våger deg ut på sånne tanker, at det faktisk er mulig de blir misbrukt, da tror jeg du skal ta skrittet og få det opp på bordet. Det krever stort mot å erkjenne slike intuisjoner høyt.

Jeg har selv "avslørt" en inscest-mann. Det var stefaren til en god venninne som forgrep seg på henne. Jeg spurte henne ofte hva som feilet henne (veldig opp og ned i humøret, kunne plutselig begynne å gråte over bagateller). Til slutt kom det frem, litt etter litt...

Idag takker hun meg selv om det var en tung prosess via barnevernet, barnehjem osv. Men idag er hun en sterk kvinne som føler mindre skam over det som skjedde.

Følg magefølelsen din - jeg tror du skal stole på den. Ingenting er verre enn å tie den bort - snakk med søsteren din, det er mitt råd.

Lykke til!

Hilsen Camille

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva i all verden er en SVIGERBROR?

Det vi andre kaller SVOGER?

Skrevet
Hva i all verden er en SVIGERBROR?

Det vi andre kaller SVOGER?

Er ikke alltid slike kommentarer passer seg, Gjest...... :x

Du må for all del være 200% sikker før du evt. beskylder noen e.l.

Det er en meget alvorlig sak, og tenk så tragiskt for alle om du skulle tatt feil!

Men, om du har en sterk mistanke må du absolutt foreta deg noe. Det værste du gjør er bare og ikke bry seg!

Lykke til -og hold oss informerte!-

Skrevet

Vær forsiktig!!!!!!!!!!!!!!

Men enig med de andre her, stol på magefølelsen din og snakk med søsteren din.. Dette er som sagt før sterke beskyldninger, men om du har en mistanke om noe så alvorlig så må det ligge noe sterkt bak. Om magefølelsen din sier deg at dette er noe du er sikker på ( eller nesten sikker på) så må du gjøre noe snarest. Det værste er å tie det ihjel og være redd for konsekvensene. Men for all del, vær forsiktig.

Om det ikke stemmer så kan det lett bli en ubehagelig situasjon. :-?

Skrevet

Sorry men jeg skjønner ikke en dritt av disse beskyldningene...

Javel så er han 40

Så har han barn som er mellom 13 og 19....

Men dette gjelder 13 og 15 åringene?

Og du har ikke en eneste begrunnelse for hvorfor du utbroderer disse beskyldningene?

Beklager, men jeg ser på dette som fylleprat skrevet 3.15 om natten...

Senere skriver du at de også har et barn på 4.... er det noe du kom på etter første innlegget?

Vær veldig forsiktig med hvordan du beskylder, og især når du ikke kommer med andre opplysninger enn folks alder...

Waco

Gjest Hilde K S
Skrevet

Synes dett er et alvorlig tema å ta opp på slike diskusjonssider.

Når du kommer med et slikt innlegg bør du komme med mer bakgrunnsopplysninger - følger Waco der.

I tillegg må jeg minne deg om at en får masse og motstridende råd her - hadde det vært en ide å oppsøke noen som virkelig hadde peiling på incest og kunne hjelpe deg ? Hva med skole / barnehage ? De har plikt til å melde fra dersom de ser noe mistenkelig, kan vel ikke ha oversett det når det gjelder flere barn fra samme familie ?

Barn som opplever mishandling er faktisk ganske lette å plukke ut i skolealder. Det som kan skje er at folk er redde for å melde fra dersom tegnene ikke er tydelige nok !

Lykke til og vær forsiktig, dersom ballen begynner å rulle er den vanskelig å stoppe...........

Skrevet

tror jeg legger dette på is jeg

mine antagelser er alfor svake

vi avslutter denne tråden

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjør for all del noe med problemet.

Barna, og det de mistenkes og ha vært eller ER utsatt for- - -veier mye tyngre enn din søsters følelser her. Dette kan overhodet ikke sammenlignes.

Videre er dette et svært alvorlig overgrep som kan sette uutslettelige spor!!!!!!!!!!!! Det forstår vi alle.

Gi han ikke lov til å fortsette med denne slags svineri og overgrep i uskyldige barns liv! Alle som VET eller på annen måte observerer dette, UTEN å ta affære, vil jeg nesten påstå er en DELTAGER til elendigheten!

Gjør noe - - - - NÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avtale?

• 5 uker senere...
Gjest helsearbeider
Skrevet

Få en person som barna er fortrolig med til å snakke med den / de av barna som du tror har vært utsatt for seksuelt overgrep. Du kan snakke med helsesøster ved den skolen som barnet / barna går på.

Har du misstanke om dette så bør du i vert fall undersøke om det er noe i det.

Trekker barnet seg tilbake fra andre? Blitt innesluttet? Magesmerter? Dårlig med tannstellet? Gjør han det dårligere på skolen en før? Det er mange symptomer som kan rette misstanken mot overgrep.....dette bør enten avkreftes eller bekreftes. Dette bør du som voksenperson ta ansvar for å oppklare. Vi kan ikke være passive tilskuere til at en annens liv blir ødelagt.

Skrevet

Du sier at du er usikker: SELVFOLGELIG er du det! Du vil vel ikke vaere sikker for du SER at det skjer, og den situasjonen vil vel aldri inntreffe, vil den vel?

Det er mange ting man kan se etter (som "helsearbeider" er inne paa), og dessuten er kommunikasjon saa utrolig mye mer enn bare ord. Med dette mener jeg at det de to barna (13 og 15) har sendt ut av signaler bor taes alvorlig. Det er ikke uten grunn at du har oppfattet disse signalene paa den maaten som du har.

Hva med skole / barnehage ? De har plikt til å melde fra dersom de ser noe mistenkelig, kan vel ikke ha oversett det når det gjelder flere barn fra samme familie ?

Til dette vil jeg bare si at skole/barnehagemedarbeidere har oversett slike signaler gang paa gang. Jeg har en i naer familie som ble utsatt for incest, hun sendte ut alle tenkelige signaler paa at hun hatet kroppen sin -men var det noen som tok affaere? nei. Er hun bitter paa dem burde forstaatt, men som heller valgte aa holde kjeft (som altsaa var i din situasjon)? ja. Det at ingen andre sier noe er vel ikke grunn god nok for deg til aa stikke hodet i sanden? Hva hvis alle tenker som det? Da blir det vel til at alle loper fra ansvaret, da.

tror jeg legger dette på is jeg

mine antagelser er alfor svake

vi avslutter denne tråden

Du kan innvolvere deg mer med disse barna, faa dem til aa bli helt helt trygg paa deg, og se om du oppdager nye momenter som forsterker dine mistanker. Det er ikke sikkert at barna noen gang kommer til aa si det rett ut til deg, det faktisk ikke sikkert at de vet om det selv (fortregning), men at det gir utslag i andre sykdommer som spiseforstyrrelser og depresjon. Men uansett om de sier det rett ut eller ikke, saa synes jeg likevel at du har et ansvar for aa ta den kommunikasjonen som faktisk har funnest sted alvorlig. Du har tross alt oppfattet at familien sender ut noen signaler.

Hvis jeg var deg ville jeg ogsaa kontaktet http://www.sentermotincest.no/ (Støttesenter mot incest). Det er ting du kan og bor gjore, og det er ikke aa stikke hodet i sanden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...