Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Tips til lettvint og billig middag som ikke tar en evighet å lage? Jeg er tom for idèer...
Maja23 Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 (endret) Noe som jeg lager ofte og som både er kjempegodt,lettvint og billig (er selv komponert): * Steik 300-400g kjøtt i biter (F.eks svinekjøtt) * Krydre med f.eks basilikum,ny kvernet pepper,hav salt,litt paprika pulver. (eller noe annet som du synes er godt ) * Putt oppi grønnsaker som f.eks sopp,paprika,sqash. * La alt sammen små surre litt i pannen før du heller over en liten kartong med fløte. * La dette småkoke i 4-5 min mens du koker pasta/ris (fersk pasta anbefales!) * Viktig å ikke koke sausen for lenge,for da kan den skille seg. små koking i 5 min holder. Dette er ikke vanskelig og lage og det er heller ikke dyrt. Det tar også kort tid å lage det.Denne oppskriften er for 2-3 personer. Det som er så gøy med denne retten,er at du kan trikse og mikse med det meste av råvarer og krydder og det blir bra resultat Smaker også kjempegodt med evt en salat ved siden av eller baguetter. Endret 16. juli 2006 av Maja23
Maja_83 Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Hjemmelagd tomatsuppe! Nam-nam 1 stor løk 810 gram tomater 125 gram røde linser (tørr vekt) 2 buljong terninger Pepper til smak Basilikum Kutt opp løken og la den småkoke i litt vann til den mykner. Tilsett tomatene, som man på forhånd har delt i 2, og knus dem litt oppi kjelen. Rens linsene og ha dem oppi kjelen. Så er det buljongens tur, ta samtidig å krydre med pepper og basilikum og la alt så koke ca 20 minutter. Resultatet er super-sunt, smaker herlig og veldig lettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå