Gjest x Skrevet 27. desember 2002 #1 Del Skrevet 27. desember 2002 Hvordan kan man slette midlertidige filer?( Loggen sletter man jo fra verktøy, og internett alternativer). Det er jo ikke nødvendig at de ligger inne på maskinen er det vel? x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. desember 2002 #2 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg pleier å gjøre følgende: 1. Høyreklikk på explorer-ikonet 2. Velg egenskaper 3. Velg slett filer (under Generellt og midlertidige internettfiler) Du kan også gå denne veien: Start Programmer Tilbehør Systemverktøy Diskopprydding Da blir det foreslått å slette alt i papirkurv, midlertidige filer osv. Mulig at du må sette noen haker første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x Skrevet 28. desember 2002 #3 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg prøvde den metoden du skrev nederst, og tok bort en del. Men da jeg tittet etter på midlertidige filer var det masse cookies der, og er de nødvendige? hvordan kan jeg ta de bort hvis jeg ikke trenger de på maskinen? Har nemlig tenkt å rydde opp litt her. x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. desember 2002 #4 Del Skrevet 28. desember 2002 Er det Cookies du vil slette??? I såfall kan du gjøre som i det første eksempelet og slette informasjonskapsler (ved siden av "slett filer"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x Skrevet 28. desember 2002 #5 Del Skrevet 28. desember 2002 Trenger jeg disse cookies, kan jeg får problemer med nettsider om jeg sletter de? x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 28. desember 2002 #6 Del Skrevet 28. desember 2002 Om du er på nettsider der du må logge inn kan du få problemer dersom du bruker fast innlogging. Her på KG for eksempel. Systemet trenger cookies for å "huske" ditt passord og andre personlige innstillinger. Funksjonen "Husk passord" vil altså ikke fungere. Jeg bruker cookies selv, og når jeg logger på nettet kommer jeg rett inn hit, ferdig innlogget, siden jeg bruker forumet som startside. Bruker du ikke dette skulle det ikke være noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 28. desember 2002 #7 Del Skrevet 28. desember 2002 Sitat cookie: en fil som Web-leseren din mottar fra en Web-tjener. Filen lagres lokalt på harddisken din, og sendes så tilbake til Web-tjeneren hver gang Web-leseren prøver å lese en side på tjeneren. Dette kan brukes f.eks. for å skreddersy Web-sider for hver enkelt bruker, ved at Web-tjeneren kan identifisere deg neste gang du logger deg på. Det betyr at en cookie er en informasjonskapsel som kan inneholde informasjon om deg. Noen bruker cookies til å lage reklamer som er tilpasset akkurat deg (ut i fra websider du ser på osv) mens andre lagrer passord, slik som her på kvinneguiden. Det kan være greit å rydde opp i slikt, da det ofte kommer ting man ikke ønsker å ha liggende lagres i disse. Du kan bare slette dem, men da må du vite at sider som logger inn automatisk for deg, forlanger brukernavn og passord neste gang du logger inn. (Men etter at du har skrevet dette lagres en ny cookie for deg, slik at du slipper å huske til neste gang du sletter dem) phew.. Det var meg og forklaringer.. skal aldri bli lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x Skrevet 28. desember 2002 #8 Del Skrevet 28. desember 2002 Synes dere forklarer fint jeg. Skal prøve å slette de for det er så mange. Så får jeg heller registrere meg på nytt der jeg vil ha fast innlogging. takk for hjelpen :D x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå