Gå til innhold

Tom Nordlie

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg fikk klump i halsen i går da jeg leste at Tom Nordlie har fått sparken. Jeg har virkelig sansen for ham, og jeg kan ikke fatte og begripe at Startledelsen sparker ham midt i sesongen på grunn av en liten sportslig nedtur. Vi er halvveis i sesongen og mye kan skje. De kampene Start har spilt i år har vært ujevne, men de har hatt en god porsjon uflaks og spilt mange uavgjortkamper.

Ingen vil ut med årsaken foreløpig, men her lukter det ugler i mosen. :sur:

Var på foredrag med Tom Nordlie i fjor, og maken til sympatisk fyr må man lete lenge etter. Lederstilen hans kan diskuteres, men han er en reflektert, pedagogisk og følelsesladet mann som kun vil det beste for spillerene sine.

Nå er det over, og jeg føler virkelig med mannen. Han har vært ute i hardt vær før, og jeg vet hvor mye det påvirker ham personlig.

Takk for alt, Nordlie!

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke første gang han får sparken som trener. Det virker som om han har sin styrke i å bygge opp noe - på linje med en gründer i næringslivet. Ofte er ikke gründeren den rette til å drive det han har bygd opp videre, nettopp fordi det blir noe annet enn selve oppbyggingen. Dette føler jeg litt med Tom Nordlie også, han bygger opp, men får det ikke til å funke når han skal lage stabilitet i det han har bygd opp.

Jeg har ingen forutsetning for å fordele skyld - det kan like gjerne være spillernes vilje til innsats det skorter på. Mulig spillerne er villige til å gi litt ekstra i en oppbyggingsfase, og at det kræsjer hvis Tom Nordlie mener at den samme intensiteten skal gjelde hele tiden.

Æsj, jeg har ikke peiling, jeg betviler forresten ikke at han er en sympatisk fyr. :)

Gjest Fruktkake
Skrevet
  Mulig spillerne er villige til å gi litt ekstra i en oppbyggingsfase, og at det kræsjer hvis Tom Nordlie mener at den samme intensiteten skal gjelde hele tiden. 

Den tanken har jeg også vært inne på. :(

Skrevet

For noen få mnd siden var han genierklært. Han fikk spillerne til å gjennomføre to fantastiske sesonger.

Så dette.

Jeg føler at jeg har mistet all interesse for laget og spillerne. Dersom de tjener store penger og har ambisjoner, kan de ikke klage på å få krav. Skulle sett noen av de store europeiske lagene ha en myk manager eller en som ikke stilte beinharde krav.

Ord som kommer til meg er patetisk og ynkelig.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Det var ikke sportslige grunner som gjorde at han fikk sparken.

Gjest Gjest
Skrevet
Det var ikke sportslige grunner som gjorde at han fikk sparken.

Nei, det var fordi han forventet innsats av små pusegutter.
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Nei, det var fordi han forventet innsats av små pusegutter.

Nei.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei.

Joda, i tillegg til at han var frekk nok til å ha egne meninger - noe som er en dødssynd i dette landet.
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Joda, i tillegg til at han var frekk nok til å ha egne meninger - noe som er en dødssynd i dette landet.

Du kan jo prøve å ha en mening som spiller i Manchester United om manangeren, og f. eks. skrive det i en bok.

Dette er ikke første gangen Nordlie er i konflikt med noen, nå både med styre og spillere i klubben. Nordlie er neppe den letteste personen å samarbeide med. Man eier ikke klubben, selv om man er trener. Nordlie var nok for stor for klubben, i dobbel forstand, det var ikke plass til han.

Endret av Slangen
Gjest Gjest
Skrevet
det var ikke plass til han.

Det har du nok helt rett i. I dette landet er det ikke plass til de som er flinkere enn gjennomsnittet. ;)

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Det har du nok helt rett i.  I dette landet er det ikke plass til de som er flinkere enn gjennomsnittet.  ;)

Resultatene hans er vel ikke akkurat bedre enn gjennomsnittet. Nedrykk med VIF var ikke akkurat så imponerende, heller ikke seriesølv når man konkurerte i bakgårdsligaen som het Tippeligaen 2005. Han hadde også sannsynligvis rykket ned med Start i år.

Endret av Slangen
Gjest Gjest
Skrevet
Resultatene hans er vel ikke akkurat bedre enn gjennomsnittet. Nedrykk med VIF var ikke akkurat så imponerende, heller ikke seriesølv når man konkurerte i bakgårdsligaen som het Tippeligaen 2005. Han hadde også sannsynligvis rykket ned med Start i år.

Han er en som bygger opp, ikke en som driver videre.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Han er en som bygger opp, ikke en som driver videre.

Nei. Jeg tror ikke lederstilen hans egner seg til langsiktig ledelse. Det skjerper deg sikkert å få kjeft i tid og utide i begynnelsen, men etterhvert blir man immun og blir bare lei.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. Jeg tror ikke lederstilen hans egner seg til langsiktig ledelse. Det skjerper deg sikkert å få kjeft i tid og utide i begynnelsen, men etterhvert blir man immun og blir bare lei.

Og det er litt av problemet. Folkerasen nordmenn har mistet respekten for andre, og surrer stort sett rundt som det passer seg hver enkelt. Sånt kan virke utrolig provoserende for en som vil bidra for det fellesskapet h*n er en del av. Etter å ha snakket for døve ører i lengre tid, så går kommunikasjonen ofte over til kjefting - dette driter denne merkelige folkemassen også i, for de vet selv at sympatien vil ligge hos dem hvis de bare klager nok.

Eller er sørlendinger mer sarte? Ingen har vel overgått Nils Arne Eggen i kjeftbruk? Han fikk vel et par ok resultater i RBK han? Eller?

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Og det er litt av problemet.  Folkerasen nordmenn har mistet respekten for andre, og surrer stort sett rundt som det passer seg hver enkelt.  Sånt kan virke utrolig provoserende for en som vil bidra for det fellesskapet h*n er en del av.  Etter å ha snakket for døve ører i lengre tid, så går kommunikasjonen ofte over til kjefting - dette driter denne merkelige folkemassen også i, for de vet selv at sympatien vil ligge hos dem hvis de bare klager nok.

Eller er sørlendinger mer sarte?  Ingen har vel overgått Nils Arne Eggen i kjeftbruk?  Han fikk vel et par ok resultater i RBK han?  Eller?

Eller kanksje kommer du med masse synsete tull om "nordmenn ditt og nordmenn datt". Det er bare påstander og tomt pjatt. Kanksje Eggen rett og slett har en bedre evne til å vise respekt og dermed får mer respekt. Det er gjerne slik det henger sammen.

Du kan gjerne komme med noe dokumentasjon på at man kan kjefte og smelle mer med utlendinger enn med nordmenn.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller kanksje kommer du med masse synsete tull om "nordmenn ditt og nordmenn datt". Det er bare påstander og tomt pjatt. Kanksje Eggen rett og slett har en bedre evne til å vise respekt og dermed får mer respekt. Det er gjerne slik det henger sammen.

Du kan gjerne komme med noe dokumentasjon på at man kan kjefte og smelle mer med utlendinger enn med nordmenn.

Ok, da skal jeg ikke plage deg med pjattet mitt mer.

"Fint" med folk som kun ser sin egen nese. ;)

Skrevet
Du kan jo prøve å ha en mening som spiller i Manchester United om manangeren, og f. eks. skrive det i en bok.

Dette er ikke første gangen Nordlie er i konflikt med noen, nå både med styre og spillere i klubben. Nordlie er neppe den letteste personen å samarbeide med. Man eier ikke klubben, selv om man er trener. Nordlie var nok for stor for klubben, i dobbel forstand, det var ikke plass til han.

Ja. Derfor tar det tid før vi får store og internasjonalt gode klubber i Norge.

Skrevet

De to årene i Start var veldig over det som er vanlig og forventet.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Ja. Derfor tar det tid før vi får store og internasjonalt gode klubber i Norge.

Grunnen er mangel på store talenter, Norge har ingen spillere i top 10-20 i verden. Og hadde vi hatt det, så hadde det likevel ikke vært nok penger i Norge til å holde på dem. T.o.m. Nederland sliter med å hevde seg i toppen i klubbfotball, etter Bosman-dommen. De går der pengene er.

Endret av Slangen
Skrevet
Grunnen er mangel på store talenter, Norge har ingen spillere i top 10-20 i verden. Og hadde vi hatt det, så hadde det likevel ikke vært nok penger i Norge til å holde på dem. T.o.m. Nederland sliter med å hevde seg i toppen i klubbfotball, etter Bosman-dommen. De går der pengene er.

Man blir ikke god uten å måtte slite for det. En stor del av det er å bli stilt ovenfor krav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...