Gå til innhold

Hvor gammel var du da du ble mor/far?

Kosejente

Hvor gammel var du da du ble mor/far ?  

1. 1. Hvor gammel var du da du ble mor/far ?

• 30+
      2
    • Under 20
      13
    • 25-30
      11
    • 20-25
      27

Anbefalte innlegg

Selv var jeg 25 og barnet var ikke "planlagt".....men alikevel selvsagt ønsket fra øyeblikket vi fikk vite det.

Jeg var student og min mann (da samboer) lærling...så timingen var ikke den beste.

Hadde egentlig planlagt å vente med barn til jeg var 27 og ferdig med utdannelsen. Ville og ha fast jobb først....men det går sjelden slik man planlegger... :)

Nr. 2 kom da jeg var 29 (planlagt sådan..)... :)

Å få barn når man er 25+ synes jeg personlig er en passende alder...da har man liksom fått opplevd litt før man begynner på familielivet.

Samme hva man sier...så blir alt mer komplisert når man får barn....det er lurt å ha gjort "sine egne ting" før det skjer...sånn ideellt sett....hva synes dere...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fik min første da jeg var akkurat fyldt 20 år og 21 dage for at være presis, hun var planlagt på dagen eller så godt man nu kan planlægge

nr to fik jeg 24 år også planlagt

nr 3 kom 14 måneder efter og var en mavevirus ifølge lægen :hoho: den bedste mavevirus jeg nogen gang har haft :D

og nr 4 ligger og svømmer rundt endnu men kan komme når som helst, er sat til den 22 januar det er en lille gutt og han er planlagt/ikke planlagt har ikke brugt noget i 6 år kom det ja så kom det og det gjorde det tilsidst, nu er jeg 37 så det er 13 år siden sidst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg var 22 da jeg fikk første, 25 med andre og 29 med tredje.

Første var ikke planlagt, og det var vanskelig å finne "riktig" tidspunkt for nr 2. Da vi hadde blitt enige om å vente litt lå han der og koste seg - vedder på at han gliste godt. Tok et år permisjon fra studiene. Det beste med minstemann var å ha ordnet økonomi, fast jobb og et passe stort rekkehus................

Dersom man skal gjøre seg ferdig med alt finner man skjelden tid til å ha barn. Tror jeg altså...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 31 år og min mann 37 da vi fikk vår lille tulle.

vi hadde bestemt oss for og vente så lenge før vi fikk barn,hadde bodd sammen i 10 år.

nå er tulla 3 år så nå vil vi prøve og få en bror eller søster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 når jeg fikk førstemann, de to andre kom 4 og 5 år etterpå. Så i en alder av 23 var jeg trebarnsmor, nå nærmer jeg meg 25. Mannen min er nå 28, og vi trives i den familisitusjonen vi er i. Har hus, passe bra økonomi og elsker hverandre. Så livet for oss nå er ikke noe ork fordi vi har tre barn, og selv om det hender at vi savner å være bare kjærester, er vi lykkelige. I kveld fikk vi etter mye om og men barnevakt, så om en halv time skal vi på kino ilag for første gang på evigheter. Deilig!!

Når det er sagt, så anbefaler jeg ingen å få barn før de er tjue, kanskje bør en vente til en er rundt 23... Her finnes det selvfølgelig ingen fasit, og hver og en må føle på når de er modne og klare for å få barn. Det er mye som spiller inn. Man må ha et stabilt forhold til mannen/kvinnen man elsker og skal få barn med, økonomien bør være ok, man skal ha en plass å bo, og helst være ferdig med utdanning og fått seg en jobb. Men, ting kan skje, og blir man gravid på tross av prevensjonsmidler (i mitt tilfelle var det p-pillene som sviktet...) så må man ta følgene av det, og føle på hva man vil!

Jeg var 17 da jeg ble gravid første gang, og vi bestemte oss ganske kjapt for å få barnet. Vi hadde akkurat forlovet oss, og kjøpt hus som vi skulle restaurere. Jeg var ikke ferdig med skolen, men med hjelp av barnehage og besteforeldre ordnet det seg. Jeg /vi hadde jo ikke opplevd all verdens saker og ting, men begge var vi godt ferdige med den verste ungdomstiden. DEN har jeg ikke savnet! Kunne tenkt meg å reist litt mer, men har jo funnet ut at det toget er ikke gått bare fordi man har barn, ungene kan være med, eller vi kan vente til de er voksne. Når minstemann er 18 år, er vi 41 og 45 år gamle, og har mange gode år igjen!! Er jo bare knapt halvveis i livet da!

Er ikke enig med deg i at alt blir mer komplisert når man får barn, det er bare å se mulighetene istedenfor begrensingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 år og 2 mnd da den yngste ble født og nesten 22 år da den yngste ble født. Da synes jeg det var greit, men i dag da jeg er 26,5 år gammel så blir mange overrasket over at jeg har barn på 8.5 år og 4.5 år .

Begynner jeg å dra på årene??????? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 22 da jeg fikk lillegutt.

Trodde forholdet ville vare, så alt var planlagt.

Etter to år som familie, gikk alt skeis likevel, og i dag bor lillegutt og jeg på en helt annen kant av landet og jeg har fått ny samboer. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 26 da jeg ble far til min lille jente som nå er 1 1/2 år. Det er desverre slutt mellom meg å moren, men jeg har jevnlig samvær med min datter. Dette er vel ikke noe kontaktsted, men dere jenter må bare sende meg noen meldinger!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp fylt 23 da min eldste sønn meldte sin ankomst og 27 da jeg fødte min yngste sønn.

Min eldste var ikke planlagt - og jeg var alenemor for ham i tre år før jeg traff han jeg nå er gift med.

Jeg er nå 39 og mine sønner nærmer seg 12 og 17. For meg føles det nå helt perfekt å ha såpass voksne barn når jeg nærmer meg 40 - jeg opplever en frihet som jeg ikke har hatt på mange, mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg var 26 da jeg fikk barn - alene - og jeg må si som Hilde, det er godt å ha en 12 åring som begynner å klare seg selv nå som jeg nærmer meg 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nettopp fyldt 21 da dattern vår kom til verden. Hun var ikke planlagt, men vi hindret henne heller ikke (hadde vært sammen i enogenhalv måned uten bruk av prevensjon).

Sønnen kom til verden for ni mnd. siden. Da var jeg nesten 23 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 21 da jeg fikk sønnen min, og samboeren min 24.

Ikke planlagt, men det gikk greit.

I dag er jeg kjempe-glad for det. Jeg ELSKER den lille "rampen"

min over alt på jord. Nå er han snart 3 år, og jeg vil så gjerne ha flere barn, men......jeg har liksom ikke tid. Kanskje egoistisk tenkt, ja!!

Men jeg har det nå for meg at alt blir mye vanskeligere med to/flere barn.

Reise-Barnevakt-Økonomi-Utdanning bla,bla,bla.. Ingen må fortelle meg at det ikke er kjekt å ha visse ting i box når man får en unge!? Det er tøft å være ung mor. Jeg har akkurat flyttet fra bygda til hovedstaden og fått smaken på "det søte liv". Nå har jeg endelig fått sjansen til å gjøre noe av det jeg har drømt om. Men...om et par år har jeg vel enda et lite gull å ta meg av...blir jo skikkelig "ban-syk" til tider. Er det rart!? De er jo HÆRLIGE C,")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 1/2 år da jeg fikk min første datter,lille Ida. Det er nå litt over ni år siden.

Nå har vi også Aleksander på 4 1/2 år og lille Silje som er 14 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 21 da jeg fikk min første datter, planlagt? både ja og nei, min andre datter kom 1 år og 3 uker etterpå, ikke planlagt,men du verden så velkommen, min sønn som var planlagt kom 3 år etterpå.....så jeg var ferdig med barnefødsler da jeg var 25 år.

Jeg ble tidlig mormor også, 40 år :) , i dag er jeg 54 og har fått 5 barnebarn, med det 6 på vei :):)

Klem fra en lykkelig og fornøyd mor og mormor(som snart skal bli farmor også) :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år, og fikk mitt første barn for 10 mnd siden, og det var planlagt. Selv syntes jeg kanskje at jeg var litt ung, og tenkte mye på om jeg ville klare dette her. Jeg ville ha ansvar for et lite menneske i 18 år ++. Men da dagen opprandt, og jeg fikk min lille datter, visste jeg med en gang inni meg at jeg var voksen nok for ansvaret. :)

Jeg hadde aldri intressert meg for barn før jeg møtte min samboer, og livet mitt bar preg av ungdommelig likegyldighet, slik det ofte er rundt de tyve. Men så roet jeg meg helt, begynte å tenke på framtiden, jeg forandret meg helt. Jeg ble rett og slett voksen. Så kom tanken på barn.

Ting gikk kanskje litt fort. Min samboer og jeg hadde knapt nok vært sammen ett år før jeg var gravid. Og til mine foreldre sa jeg at det ikke var planlagt. Men min mor skjønte nok tegningen. Mødre er nemlig IKKE dumme! :wink:

Men nå har jeg det så bra som jeg aldri har hatt det før, og jeg vet at jeg gjorde det rette. Når min datter er blitt litt større, skal jeg ha en til. Minst! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 26 da vi ble foreldre for første gang. Da var studier ferdig, og vi hadde husvære og jobb. Nestemann kom fire år seinere egentlig ikke planlagt, men vedlig velkommen.

For oss har det vært akkurat passe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...