Gjest Kulde Skrevet 27. desember 2002 #1 Skrevet 27. desember 2002 ....og jeg føler at jeg langsomt, pinefullt, sekund for sekund kveles....det er som jeg holder gullstøv mellom hendene mine som langsomt renner bort, glitrer bort i vinden, og jeg kan ingenting gjøre .... For han, min elskede, ser meg ikke lengre. Eller, det vil si, han ser heller på tv enn å snakke med meg. Hverdagene våre handler om de praktiske tingene vi gjør - som å vaske, lage mat, sove middag og legge seg for natten. Av og til uten at et ord veksles mellom oss - annet enn om det praktiske.. Når jeg legger meg ved siden av ham og holder rundt ham, vrir han seg urolig, for jeg skygger litt for tv-nyhetene. Når vi skal ut og jeg har pyntet meg leeenge, ser han utålmodig ut, og blikket han sender er som til en mor. Se positivt på det; ok, det betyr at han er trygg på meg, og på forholdet vårt. Han er bare for trygg. Når han vil ha det moro, ringer han kompiser. Jeg er liksom ikke "moro-materiale" for ham.... Jeg er den han deler hverdagen sin med, den han elsker, hans ankerfeste. Hans "kjerring" Og jeg er for ung til å være noens "kjerring" Og jeg er for erfaren til å vite at løsningen er å gå sin vei. At man ikke vil støte på dette problemet i alle andre forohld; det; at gnisten som engang brant hissig, blir ulmende og svak....uten at man egentlig ser det. Det er ikke det jeg vil. Men jeg vil tviholde på forelskelsen, latteren, flørten. Snakk med ham, tenker du - og, jo, det har jeg gjort. Men jeg tror ikke han skjønte. Han kom med roser dagen etter, så noe skjønte han vel. Men blikket, stemmen, kjærtegnene, de små tegn på nærhet: det er faktorer han ikke selv har behov for. Det skjønte han ikke. Han er som mange menn, heller ikke noe følelsesmann som må prate og analysere og diskutere alt mellom himmel og jord. Han er mer en handlingens mann....dessverre for meg.. Det tror jeg aldri han vil skjønne heller. Hva skal en stakkkars jente gjøre for å live opp i forholdet og få litt oppmerksomhet? Flørte med andre...? :-? Jeg er skråsikker på at andre har det sånn som meg....innspill?
Gjest Mzfire Skrevet 27. desember 2002 #2 Skrevet 27. desember 2002 Virker som om han tar deg for gitt, spør du meg. At han ikke er klar over hvor godt han har det. Virker som om kommunikasjonen mellom dere ikke er som den burte være. Han burde jo også lese kroppspråket ditt. Mulig du ikke har gitt ham den forståelsen av hvor alvorlig det er ? Kanskje det dere trenger er litt oppfrisking i forholdet mellom dere. At dere finner tilbake til hverandre igjen, ved at dere setter av ledig tid til kun hverandre. Finner på ting sammen, som fremkaller latter og gode minner. Det ordner seg nok skal du se, Lykke til :D
Ann Forup Skrevet 28. desember 2002 #3 Skrevet 28. desember 2002 giv ham dit indlæg på papir så kan han jo se hvordan du har det, ingen kan læse ens tanker og føelser, du må give ham besked om hvordan du føler, før kan han jo ikke gøre noget med det, som du selv skriver så tænker og gør mænd ting anderledes end vi kvinder de behøver jo ikke at være uintraseret i en de bare tænker ikke over det.. nu er der vel meget mand i mig selvom jeg er kvinde til fingerspidserne hvad udseened angår men min være måde og tanke gang er nok mere mandlig hader for meget dil dal med analyser af det en og det andet, er utrolig forståelsefuld entlig men viser det måske ikke så meget, så i mit forhold er det kæresten som er den følsomme parten og mig som er den kolde fisen hvis man kan sige det på den måde :D så mit råd snak med ham han elsker dig nok ud af live har bare glemt at vise det på den måde du kan li det... forsat lykke til
Bridget Skrevet 28. desember 2002 #4 Skrevet 28. desember 2002 Stakkars deg! Har vært i lignende situasjon selv og det er vondt! Støtter rådet til Ann Forup - vis han innlegget ditt, snakk med han og la han forstå alvoret! Det er ikke særlig morsomt å bli behandlet på linje med sofaen og det øvrige møblementet i huset.... Tror det kan hjelpe å bryte rutinene - gjør noe nytt, anderledes. Ha det gøy sammen, dra på ferie. Kanskje kan det hjelpe å savne hverandre litt - dra fra hverandre en uke eller to? Ønsker deg lykke til og håper dere får åpnet øynene og se hverandre igjen!
Gjest Hilde K S Skrevet 29. desember 2002 #5 Skrevet 29. desember 2002 Satte alt helt på spissen da jeg opplevde dette. Skrudde av tvn og sa jeg ikke trodde at ekteskapet kom til å holde ! Reaksjonen uteble ikke, og etter an lang prat forsto vi hverandres behov bedre. Hadde da lenge prøvd å snakke med han på normalt vis og si noe om mine behov for å bli sett og forgudet uten at det hjalp. Funket fint etter litt mer jobbing, men hvem har sagt at alt skal være rosenrødt hele tiden ? Lykke til ! Det går nok bra skal du se.
Gjest Trollfar Skrevet 29. desember 2002 #6 Skrevet 29. desember 2002 Atter igjen en bekreftelse på at det ikke er samsvar mellom naturen og menneskers forventninger. Skal vi aldri lære? Det ER faktisk ganske naturstridig å leve med naive forventninger til livslange lykkelige forhold, når naturen/genene i oss hele tiden motarbeider slike forventninger. Det vi er skapt til, er FLERE lange forhold i vårt liv, ikke èt livslangt. Vi kan fortrenge at naturen virker slik, men hvem er tjent med det?
Gjest Frøken Dings Skrevet 29. desember 2002 #7 Skrevet 29. desember 2002 Å snakke er oppskrytt. Sier du til mannen din at dere må skru av tv'n fordi du vil snakke om forholdet deres er det stor sannsynlighet for at han synes du er enda mer kjerring enn han eventuelt syntes før. Hverdagen kan være drepende for de aller fleste forhold, men hva om du lar være å tenke på det en liten stund? La alt ligge, ikke mas med det, så skal du se at det går seg til. Det skader jo ikke å svinse rundt i litt sexy undertøy, stelle pent med deg selv, vise ham at du er flott når du er hjemme også, ikke bare når du skal ut. Så kan han komme til deg! En annen ting; ikke vær tilgjengelig for ham hele tiden. Gå ut med venninnner, begynn på dansekurs eller noe annet, da får dere for det første mer å prate om, og kanskje han skjønner at du har bedre ting å foreta deg enn å sitte i sofaen sammen med han?
Elefantina Skrevet 30. desember 2002 #8 Skrevet 30. desember 2002 Ja, jeg har det sånn som deg! Og dagene går uten at noen av oss tar tak i problemet, og gullstøvet renner stadig raskere ut av hendene på oss... Innlegget ditt var en tankevekker, jeg takker for det!
Gjest Franz Skrevet 30. desember 2002 #9 Skrevet 30. desember 2002 Alle de hysterisk giftegærne damene på Bryllupssiden her på KG, burde pinadø ta seg en tur innom Samlivs-siden.
Bridget Skrevet 30. desember 2002 #10 Skrevet 30. desember 2002 Alle de hysterisk giftegærne damene på Bryllupssiden her på KG, burde pinadø ta seg en tur innom Samlivs-siden. Illusjonene faller en etter en, vet du - før trodde jeg på både nisser, troll og livslangt lykkelig ekteskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå