Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har alltid kjøpt det billigste av det billige når det gjelder hudpleieprodukter og sminke. Men nå som jeg har fått meg jobb og økonomien er på vei til å få seg et solid løft, tenkte jeg å unne meg noe bedre. Men jo mer jeg kikker på sidene til Strawberrynet, jo mer forvirret blir jeg. Det er jo så vanvittig mye å velge i, og jeg har absolutt ingen anelse om hva jeg bør kjøpe.

Så da lurer jeg på om noen her vil hjelpe meg å finne fram til følgende produkter:

Renseprodukter til ansiktet. Jeg har fet hud, sjelden kviser men endel sorte prikker. Ikke spesielt sensitiv hud (men jeg tåler ikke tetreolje). Hva bør jeg kjøpe?

Foundation. En lett foundation som finnes i lyse hudtoner. Trenger ikke dekke veldig, bare gjøre huden litt mattere og dekke over små ujevnheter.

Eyeliner. En litt diskret eyeliner som gjør øynene mer markerte uten at man ser på lang avstand at jeg bruker eyeliner. Til nå har jeg brukt en mørkegrå en, men er usikker på fargen. Jeg er lys i huden, rødhåret og med blå øyne. Høres grått greit ut? Og hvilken skal jeg velge? Den jeg har nå siger nedover ansiktet etterhvert og det er ikke særlig greit, så jeg vil ha en som sitter der den skal.

Mascara. En brun mascara som gir ekstra volum.

Dette ble veldig mye, men jeg blir veldig glad om noen vil hjelpe meg med noen tips :)

Endret av Fairy
Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Kan bare svare ut fra mine egne erfaringer.

Rens: Har ikke samme hudtype som deg, men jeg ville tro at Special cleansing gel og active moist skulle funke. Alt fra Dermalogica.

Foundation: Flytende foundation jeg er veldig fornøyd med er Color Clone (nr 13 Shell) fra Helena Rubinstein. Dekker ikke noe særlig, men jevner ut hudfargen. Men den jeg er aller mest fornøyd med er mineralfoundation fra Glo Minerals (natural - light). Dette er et pudder der du selv regulerer dekkevnen. Kjøpte min første hos hudpleier til rundt 450 kr, og kjøpte den andre på Ebay til 120 kr inkl porto. Gå til hudpleier og finn den rette fargen, jeg har også veldig lys hud, så det burde ikke være noe problem for deg å finne en lys farge! :)

Eyeliner: Jeg liker Dior sin flytende eyeliner, men bruker den mest til fest.

Mascara: Jeg elsker volum-mascaraen til Clarins. Kommer garantert til å kjøpe den igjen. YSL's Faux Cils gir ekstremt mye volum til fest.

Skrevet

Har ikke samme hudtype så det kan jeg ikke svare på. Men jeg ville aldri bruke grå eyeliner sammen med brun mascara!

Enten brun eyeliner eller ingen da. Du kan jo pøse på med masse mascara da trenger du ikke eyeliner... ihvertfall ikke om dagen.

Skrevet

Du bør kjøpe ett merke som har alt, da får du max ut av alt.

Jeg anbefaler Clinque, både rens, make-up og øyekremer ,

pore minimizer -what not.

Hender jeg kjøper leppestifter , mascara fra andre i håp om at reklamen skal være sann, svaret på det kan du vel Fairy... :forvirret:

http://www.clinique.co.uk/templates/produc...GORY_ID=CAT3320

Kikk litt rundt her, og denne som forminsker porene,

den svir og tar skikkelig godt :mrgreen:

Ikke er Clinique noe spes dyrt heller, jeg har brukt Versace før, og DET var dyrt...

Når jeg reiser kjøper jeg det meste taxfree, produktene er drøye så jeg slepper å 'fylle på med noe' når jeg er her i Norge.

Clinique er oxo tilpasset hver enkelt hudtype... :idesmil:

Skrevet

Rens og kremer: Jeg ville gått for Dermalogica eller Exuviance. På lookfantastic kan du kjøpe et reisesett/starterkit for fet hud, slik at du kan prøve det hjemme. Oil control lotionen er genial hvis du har en tendens til å bli litt blank ut over dagen.

Foundation: I.D. bare minerals. Den passer fint for en fetere hud. Jeg har også en litt fet hudtype og I.D. er jeg kjempefornøyd med.

Ang. liner og mascara så har jeg ikke noen tips enda. Jeg er håpløs med liner :sjenert: , og bruker kun en forlengende mascara (Flex WP fra Lancôme) selv.

Skrevet

Hvor selges I.D. Minerals bortsett fra på nettet?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Tusen takk for alle tips :) . Nå har jeg kjøpt Clinique foundation og eyeliner, og er kjempefornøyd. Er så mye lettere å sminke seg pent med skikkelige produkter. Valgte en mørk brun (deep chocolate) eyeliner som jeg syns er veldig fin. Og foundationen holder seg til og med fin selv etter å ha stått i 8 timer over stekeos på jobben ;) . Og så har jeg bestilt renseprodukter fra Dermalogica hos strawberrynet. Gleder meg til de kommer. Mascaraen får vente, for nå er det slutt på pengene (gikk litt berserk i en dvd-forretning som lå vegg i vegg med parfymeriet).

Endret av Fairy
Gjest Gjest
Skrevet

Vil anbefale pudder foundation fra mineral merket purelux på det sterkeste(det samme med blush og solpudder) :)

Du kan bestille prøver fra www.purelux.com, for en dollar pr. prøve og da får du en del!

Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare få anbefale La Prairie også... Litt seint ser jeg, men noe du kanskje kan teste ut neste gang. Har selv brukt Dermalogica, men ingenting slår La Prairie!!! Dyrt, men verdt pengene. Med din hudtype, bruk Cellular Pyrifying Systeme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...