Gå til innhold

Foreldrene mine snoker så sykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldre snoker. *Sukk*

I denne uken reiste jeg på fjellet med min far, mens min mor og min bror var hjemme.

Da jeg kom hjem etter 5 dager så jeg at enkelte av mine ting var nede i stuen, og der skulle de ikke være. Jeg løp opp på rommet mitt og der fikk jeg sjokk.. Min mor hadde rengjort rommet mitt selv om det ikke var behov for det… Tv var slitt frem, snoket i skuffen min, snoket i skolebøkene mine absolutt alt som det gikk an å åpne var åpnet. Det som irriterer meg mest er at min Far viste fra dag 1 at min mor gikk gjennom rommet mitt, men han sa aldri noe til meg.

Jeg vasket hele rommet for en uke siden og mye ting og tank ble kastet oppi en svart søppelpose som jeg aldri husket å kaste så den ble stående på rommet. Da min mor kom hjem seinere så sa jeg at jeg ikke skjønte hvorfor hun ryddet rommet mitt siden det ikke var behov for det. Da begynte min mor:

• ”Hvorfor har du kastet en cola flaske,det er pant på de!”

• Hvorfor har du kastet en sokk..

Jeg spurte om hun hadde snoket i bosset mitt og hun sa Ja!.

Jeg ble nesten sjokket av å høre at hun endelig tilstod.

Mine 3 andre søsken har slitt med at min mor snoker i deres ting.

Min yngste søster gikk så langt som å låse rom-døren med patent for å holde hun unna og da var hun (min søster) ca bare 16 år gammel.

Jeg vet rett og lett ikke hva jeg skal gjøre. Da jeg sa til mine foreldre i sted at de ikke skulle snoke i tingene mine og gi meg beskjed når de gikk inn på rommet mitt så lukket de bare stuedøren (inn til de) rett forran meg

Noen som har/hadde nyskjerrige foreldre og noen råd (kan ikke si så mye til mine foreldre for min far har lett for å tenne på pluggene uansett hva jeg sierog det er ikke hyggelig akuratt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er bare 15,ja,det var ikke så veldig rotete heller,men hvis hun ryddet så trengte hun ikke å gå gjennom tingene mine heller

Endret av Snurre the one
Skrevet

Mener dere at siden jeg er bare 15 så har mine foreldre rett til å bare gå rundt å snoke?

Gjest Gjest
Skrevet

Selvsagt har de ikke det. Unntakene er vel om de har en reell grunn til å tro du driver med noe farlig (narkotika el), men jeg har ikke inntrykk av at det er tilfellet her.

Ta det opp med de på en ordentlig måte, eller gjør som søstrene dine, se om du kan få låst døren fram til du kan flytte.

Skrevet

Hvis jeg tar det opp med mine foreldre så klikker de bare... Og hvis jeg låser døren klikker de...

Gjest Gjest
Skrevet
Mener dere at siden jeg er bare 15 så har mine foreldre rett til å bare gå rundt å snoke?

Nei, de har ingen rett til å snoke i sakene dine, uansett hva de tror og ikke tror om deg. Du kan si ifra om dette, og prøve å ta det opp på en voksen måte, men desverre er det ingenting du kan gjøre med det før du er myndig og flytter ut, dersom de ikke gir seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner til problemet. Moren min gjorde nøyaktig det samme mot meg når jeg var på ferier o.l. da jeg var 12 - 18 år (dvs til jeg flyttet hjemmefra). Jeg vet ikke hvordan du kan få de til å slutte, ville bare si at du har min fulle sympati. Og du får trøste deg med at det slutter når du flytter hjemmefra (iallfall helt til du kommer hjem på ferie...).

Skrevet

Moren min var helt lik. Snoet i alt, og umulig å få henne til å slutte. Mest fordi hun mente hun ikke gjorde det. Hun dro frem allergitblettene mine og spurte hvorfor jeg tok p-piller... :ler: Om du har det rotete eller ikke spiller ingen rolle, da kan foreldre lukke døren og be deg rydde !!

Den dag idag snoker moren min ennå - i mitt hus. Hun kommnterer hva jeg har og hvor mange og egger ikke skjul på at hun snoker.

"hva har du i dette skapet da?" Hun er bare slik.

Jeg kan si det slik, har du noe (skoledagbok o.l ) så ta den med deg overalt hvor du er. Da jeg fikk p-piller hadde jeg de med meg overalt , på skolen til venner o.l.

Det samme med skoledagboken min (skrev mye greier i den :) )

Mistenker foreldrene dine eg fr å drive med ting du ikke bør (narkotika f.eks)

så synes jeg det er reit at de titter gjennom tingene dne. Det ville jeg ha gjort med mine barn, ikke for å snoke, men for å sjekke om de drev med det!!

Tror du bare må lære deg å leve med det, siden det ikke er noe hjelp å hente fra din far her heller, kast søppelet når du har lagd en søppelpose, hold rommet ryddig og ha dine private ting med deg overalt...

Ceca ;)

Skrevet

Huffda, blir skikkelig sint av å lese dette. Noe så frekt! :frustrert:

Du kan jo gå igjennom dine foreldres mest private ting, nattbordskuffer e.l mens de er ute. Gjør det sånn at de merker at noen har vert der, og etterpå kan du si at de har ingen rett til å være sinte, for det er faktisk akkurat det samme som du ble utsatt for. Kansje de tar poenget da.. ;)

(Vet ikkje om jeg ville tørt å gjort det da, er ikke alt man har lyst å vite om sine foreldre..):sjenert:

• 2 uker senere...
Skrevet
Du kan jo gå igjennom dine foreldres mest private ting, nattbordskuffer e.l mens de er ute. Gjør det sånn at de merker at noen har vert der, og etterpå kan du si at de har ingen rett til å være sinte, for det er faktisk akkurat det samme som du ble utsatt for. Kansje de tar poenget da.. ;)

Eller en variant jeg leste på et annet forum; la dagboka di ligge åpen(gjerne bruk en helt ubrukt bok til dette), og i den skriver du hvor frustrert du er over at foreldrene dine snoker og viser null respekt for privatliv, og alt du måtte føle. :evil:

Risken der er vel at de klikker for det også, men ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...