Gå til innhold

Festleker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kanskje vi skulle prøve å ha en festlek når kaffegjestene kommer. Tenkte at dette kunne være en god ide for å "integrere" de nye gjestene, slik at de kommer lett inn i festen, og samtidig løse opp stemningen litt.

Noen som sitter på noen gode festleker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne vil jeg abbonnere på også.

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Et forslag kan være å ta ut si 5 par. Damene blir sendt ut av rommet mens mannfolka blir bedt om å brette opp buksa til knehøyde og stille seg opp på stoler. Så kommer damene inn, med bind for øynene og skal føle seg fram til SIN mann ved å ta på/stryke/beføle leggene til mannfolka.

Spise – synge – blåse:

Antall deltakere: Ca. seks

Utstyr: Mariekjeks, ballonger

Foran hver deltaker legger du en tørr kjeks og en ballong. Bli enig med deltakerne om en sang som skal synges. Lederen av leken gir et startsignal. Deltakerne starter med å spise kjeksen. Deretter skal de synge sangen. Til slutt skal de blåse opp ballongen. Den som først får ballongen til å sprekke har vunnet.

Ser du den:

Send tre damer og tre herrer på gangen. Gjerne de litt eldre. Du setter opp to stoler på golvet med fronten mot hverandre. Første dame kommer inn til deg. Hun setter seg på en stol. Du sitter rett i mot. Flytt deg demonstrativt nærmere, slik at hennes bein kommer litt mellom dine. Det skal være litt intimt. La gjesten få beskjed om at regelen for leken er at hun kun kan svare JA.

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med denne? (du viser hånden din).

Gjesten svarer: Ja

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med den?

Du spør: Får jeg lov?

Gjesten blir usikker, men svarer Ja!

Du tar nå hånden din og klapper vedkommende ømt på kinnet.

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med dette? (Du peker på kinnet ditt.)

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med det?

Du spør: Får jeg lov?

Du tar nå å gir gjesten en god klem.

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med denne? (Du peker på munnen din.)

Gjesten svarer: Ja (ler sannsynligvis flaut)

Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med det? (mer latter - snart hysterisk???)

Du spør: Får jeg lov? (her protesterer noen, ler, publikum ler)

Du tar nå å bøyer deg sakte og sensuelt helt nær munnen til gjesten, og ...spiller på din egen slurve!

Nå gjentas dette med damen som sjef og en ny mannlig hovedrolleinnehaver i gjestestolen. du står bak den nye gjesten og hjelper forrige offer med å gjennomføre leken med den nye.......

Syng en sang lek

Antall deltakere: Alle

Utstyr: Avissider

Alle deltakere kan være med på denne leken. Alle får utlevert en avisside og etter en bestemt melodi skal deltakerne synge rett fra teksten på avissiden

Kanskje finner dere noe på denen linken og??

Selv stoler jeg fullt og helt på at toastmasterne våre vil gjøre en strålende jobb!! Vi skal le og le og le og ha en skikkelig bra fest!!

http://fuv.hivolda.no/prosjekt/stenboi/selskapsleker.htm

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære Gud

La meg aldri bli invitert i et bryllup hvor gjester må være med på slikt.

Amen

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære Gud

Amen

:hoho:

Jeg er så enig så enig. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Kjære Gud

Amen

:klappe:

Festleker er grusomt!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med de som synes dette er grusomt. Så hvis du ikke VET at alle gjestene dine syns dette er kjempegøy, så er det ikke sikkert det vil virke etter hensikten, dvs "integrere" gjestene. Kan hende halve selskapet får mest lyst til å gjemme seg på do. (Det hadde jeg gjort, evt unnskyldt meg med hodepine og gått tidlig hjem). Hvis du skal ha noe slikt, så la det i det minste være frivillig, slik at de som ikke har det minste lyst kan sitte og prate i fred.

Skrevet
Jeg er tilbøyelig til å være enig med de som synes dette er grusomt. Så hvis du ikke VET at alle gjestene dine syns dette er kjempegøy, så er det ikke sikkert det vil virke etter hensikten, dvs "integrere" gjestene. Kan hende halve selskapet får mest lyst til å gjemme seg på do. (Det hadde jeg gjort, evt unnskyldt meg med hodepine og gått tidlig hjem). Hvis du skal ha noe slikt, så la det i det minste være frivillig, slik at de som ikke har det minste lyst kan sitte og prate i fred.

Enig, dette er virkelig noe av det verste jeg vet.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære Gud

Amen

:legrine:

Så enig så enig så enig at jeg får ikke sagt det!

Skrevet

Festleker kan være morsomt om det er noen som er innviet i planen og som blir med på det. Ikke om alle må være med.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære Gud

Amen

:legrine: Signerer

Gjest Gjest
Skrevet

Det er unødvendig å ødelegge tråden med å si at dere ikke liker selskapsleker. Hvem bryr seg vel om det?

Til trådstarter, hva med en quiz om brudeparet, bryllupet etc. Pass på å ha med spørsmål som dekker ulike områder og faser av livene deres, slik at både nær og perifer familie, nære venner, studievennner og andre type gjester føler de kan bidra.

Lykke til.

Gjest gjest1
Skrevet
Kjære Gud

Amen

:legrine: Hjertens enig!

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Festleker hører med... U GO GIRL!!!

Gjest Fruktfat
Skrevet

i forrige bryllup jeg var (kaffegjest) i, hadde de polonese (skrives det sånn?), det var okay/moro. (jeg er ikke så begeistret for leker.)

Skrevet
Det er unødvendig å ødelegge tråden med å si at dere ikke liker selskapsleker. Hvem bryr seg vel om det?

Til trådstarter, hva med en quiz om brudeparet, bryllupet etc. Pass på å ha med spørsmål som dekker ulike områder og faser av livene deres, slik at både nær og perifer familie, nære venner, studievennner og andre type gjester føler de kan bidra.

Lykke til.

Ja, det var vel egentlig det jeg tenkte på, har da ingen planer om å prakke på gjestene masse tull de ikke vil være med på! Tenkte egentlig på noe som folk kan være mer eller mindre aktivt med på, etter eget ønske. Tanken var jo at kaffegjestene skal "komme inn i" festen med det samme, og samtidig løse opp stemningen litt. Så takk for konstruktivt svar! ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

det var vel et dumt spørsmål? hvem bryr seg om at gjestene ikke liker leker, det er vel de som skal være med?

Endret av Fruktfat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...