Gjest fluesmekker Skrevet 15. juli 2006 #41 Skrevet 15. juli 2006 Det kan oppfattes som at du mener at menn skal sette kvinnens orgasme foran sin egen og det er helt uhørt at kvinner skal sette menns orgasme først. Jada, du sier at mannen og kvinnes orgasme er like viktig, men måten du framstiller det må får det som å virke at du setter din egen orgasme foran alt og at alle som er så uselviske at de ikke gjør det samme er rare og fra en annen planet. Hvilket år det er er helt urelevant.. Det er sikkert helt fint og greit for deg som sier at du kommer for ingenting, men mange, dvs de fleste, kommer ikke like lett som deg. Det tar gjerne et par års samliv før mann og kvinne er såpass samkjørte at de kommer begge to under samleie. Er det virkelig så utrolig for deg at det går an å ha tilfredstillende sex med noen uten å få orgasme? Da er det bare du som har vært heldig, for jeg tør påstå de fleste jenter opplever dette ofte. Det er litt frekt og veldig sneversynt av deg å nærmest si at de som ikke har sex på samme måte som deg, og ikke oppnår orgasme like lett, lever på en annen planet.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #42 Skrevet 15. juli 2006 Jeg liker at det er sånn her: jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, jeg kommer, han kommer. Da syns vi begge det var bra sex ;D
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #43 Skrevet 15. juli 2006 Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme! ← Det var dette innlegget jeg reagerte på - og hvis jeg er den eneste her som synes det er feil innstilling - så får jeg være den eneste som mener at det er trist at kvinner kommer med sånne kommentarer i 2006 - etter flere år med åpenhet med kvinnens seksualitet. Det kan oppfattes som at du mener at menn skal sette kvinnens orgasme foran sin egen og det er helt uhørt at kvinner skal sette menns orgasme først. Jada, du sier at mannen og kvinnes orgasme er like viktig, men måten du framstiller det må får det som å virke at du setter din egen orgasme foran alt og at alle som er så uselviske at de ikke gjør det samme er rare og fra en annen planet. Hvilket år det er er helt urelevant.. Det er sikkert helt fint og greit for deg som sier at du kommer for ingenting, men mange, dvs de fleste, kommer ikke like lett som deg. Det tar gjerne et par års samliv før mann og kvinne er såpass samkjørte at de kommer begge to under samleie. Er det virkelig så utrolig for deg at det går an å ha tilfredstillende sex med noen uten å få orgasme? Da er det bare du som har vært heldig, for jeg tør påstå de fleste jenter opplever dette ofte. Det er litt frekt og veldig sneversynt av deg å nærmest si at de som ikke har sex på samme måte som deg, og ikke oppnår orgasme like lett, lever på en annen planet. ← Du misforstår meg. Hvis du leser innleggene mine skikkelig så ser du at jeg vet at svært få kvinner får orgasme ved vanlig samleie. Men det er fullt mulig hvis mannen (eller kvinnen) bruker tungen, fingrer eller andre hjelpemidler samtidilig ...
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #44 Skrevet 15. juli 2006 Hallå? Hvis mannen kommer først kan jo ikke kåna komme på ordentlig penisvis! Det er den beste måten å komme på jo.
Gjest fluesmekker Skrevet 15. juli 2006 #45 Skrevet 15. juli 2006 Selvfølgelig er det mulig, men det er ikke dermed sagt at det er "bare og gjøre sånn og sånn" for alle.
Gjest Lanyah Skrevet 15. juli 2006 #46 Skrevet 15. juli 2006 "Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme!" Dette har jeg sagt, men for å forklare det nærmere, så setter jeg han sin orgasme framfor min egen. Ble kanskje litt feil formulert..., trodde ikke så mangen skulle reagere på det...! Kjæresten min synst MIN orgasme er viktigere, så det går opp i opp...! Også synst jeg den beste sexen avsluttes med at begge får orgasme! Men jeg kan fint kose, og synst sex er deilig uten orgasme også! Men klart orgasmen er jo den beste delen!
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2006 #47 Skrevet 15. juli 2006 Jeg synes det er viktig, og sex er definitivt ikke det samme uten. Nå er jeg vant til få orgasme hver eneste gang, så det er vel ikke unaturlig at jeg hadde savnet det mer enn en som bare får det av og til. Min orgasme er akkurat like viktig som min samboers. Som jeg skulle skrevet det selv.
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #48 Skrevet 15. juli 2006 Det er mulig vi har misforstått enkelte ting du har sagt, Petronella. Men jeg tror nok du selv har misforstått utsagn som dette: "Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme!" Dette betyr rett og slett at ved hver enkelt isolerte elskovsakt, er mannens orgasme viktigere for henne. Det betyr ikke at hun ikke synes hennes egen orgasme ikke er like viktig i det lange løp. Eller for å bruke meg selv som eksempel: jeg synes det er god sex så lenge hun kommer. Jeg behøver ikke komme selv. Men om jeg aldri fikk orgasme under sex, ville det jo være ganske frustrerende. I det lange løp likestiller jeg min orgasme med hennes, men hennes orgasme er viktigere (for meg) når man ser på elskovsaktene hver for seg. Jeg husker et filmsitat (husker ikke filmen): "Jeg bryr meg mer om sønnen min enn både frokost, lunsj, middag og kvelds. Men én gang må jeg jo spise."
Gjest Lanyah Skrevet 15. juli 2006 #49 Skrevet 15. juli 2006 Du forklarte det på en bra måte KA! Det samme kunne jeg sagt!
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #50 Skrevet 15. juli 2006 Hallå? Hvis mannen kommer først kan jo ikke kåna komme på ordentlig penisvis! Det er den beste måten å komme på jo. ← Det kommer vel helst an på mannen, det da. For min del blir det gjerne noe slik: Hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer kanskje, hun kommer. Det er ikke sikkert jeg kan komme i det hele tatt, men ereksjonen kan jeg opprettholde nærmere ubestemt, uavhengig av orgasme. Jeg unner meg såpass med selvskryt. Aller helst vil jeg forløpet skal være noe sånt som dette: Jeg kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer,hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, vi kommer. Som regel kommer hun jeg er sammen med nå én til tre ganger, mot min ene. Det hender seg at min ene uteblir. Noen ganger uteblir hennes orgasmer også, men det gjør oss ikke noe. I det store og brede har vi det fint. I et tidligere forhold var hun ikke i stand til å komme med en annen person. Hun hadde greid det så vidt med en annen jente en gang, og greide det så vidt med seg selv, men syntes sex var kjempedeilig selv uten orgasme. Til tross for manglende orgasmer, var hun en meget seksuell person.
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #51 Skrevet 15. juli 2006 Du forklarte det på en bra måte KA! Det samme kunne jeg sagt! ← Bukker og takker :bukke:
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #52 Skrevet 15. juli 2006 Takk for klokt svar Du har mange gode poeng. Vi er inne i en ond sirkel.pr i dag er jeg faktisk litt såret og bitter fordi jeg gir så mye av meg selv og får så lite tilbake. Jeg skjønner at han vegrer seg for å ta initiativ til oralsex når jeg ikke klarer å slappe av. men grunnen til at jeg ikke klarer å slappe av er tanken på at "dette gjør du kun for min skyld, ikke fordi du vil, ellers hadde du brydd deg om min nytelse fra dag 1. " slike tanker lager stress og jeg er også regelrett forbannet fordi jeg har sagt til han 100 ganger at jeg behøver å bli kåtet opp litt først. Forspill er utrolig viktig, uten det så føler jeg absolutt ingenting. Det å måtte be om forspill for ørtende gang er så nedverdigende at jeg knapt kan beskrive det. Om en mann ikke makter å ta til seg hva som skal til for at partneren skal ha det godt så mener jeg at han ikke bryr seg nok. Jeg vet alle hans erogene soner. Han vet om en av mine, selv om jeg har vist og fortalt han om alle de andre erogene sonene. I 4 år har jeg, etter sex, fått høre: Neste gang er det din tur. Neste gang skal vi konsentrere oss om deg. Det fortjener du. Jeg har så dårlig samvittighet. Neste gang, jeg lover....... Jeg er helt enig med hun over her som ikke forstår hvorfor mannens orgasme skal være viktigere enn hennes egen. Gjett om jeg forstår. Det kommer til et punkt hvor du spør deg selv: Hvorfor gidder jeg? ← Jeg skjønner hva du mener. Jeg tror dere bør snakke sammen, rett og slett. Det er aldri noe morsomt å ta en alvorsprat, og få høre kritikk som kanskje smerter, men han innfrir tydeligvis ikke løftene om å gjøre det best mulig for deg. Da trenger han vel kanskje litt skolering. Det er imidlertid et aber her, og det tar jeg til slutt. Jeg mener alle, både menn og kvinner, er i stand til å være gode elskere. Det er bare kunnskap, selvbilde og kontroll det kan skorte på. Kunnskap går på det rent tekniske, selvbilde går på hvor reservert, evt. aggressiv man kan være i senga, og kontroll er jo hvor bra man er i stand til å inkorporere kunnskap og selvbilde. Kontroll er vel mer et gutteproblem enn et jenteproblem. Man kan være så kåt og så ivrig at man glemmer den kunnskapen man besitter, kjører på og kommer først i mål. I ditt og din manns tilfelle virker det som om det er først og fremst et kunnskapsproblem, men har en viss mistanke om at i "kampens hete" kan han bli for ivrig til å benytte seg av den kunnskapen han kanskje besitter. Uansett mener jeg dette er noe som kan fikses på, selv etter fire år. Men her kommer det forutnevnte aber: alvorspraten må være kjærlig anlagt, med masse forståelse for hverandre. Dere må jobbe med dette sammen, og det hjelper ikke å peke fingre -- slikt gjør at man fort blir defensiv. Ikke gi ham inntrykk av at dette er noe han må fikse på. Om det har seg slik at det er han som har mest å jobbe på, har det ingen hensikt å påpeke dette. Da vil han føle dette som beskyldninger, noe som ikke virker særlig motiverende. Gjør det klart at dette er noe dere må løse sammen, at det er ingens "feil". Her skal man være ute etter løsninger, ikke syndebukker. Nøyaktig hvordan dere går frem med å finne løsninger kan jeg ikke råde dere på. Dere må finne en kommunikasjonsmåte som passer dere best. Jeg er heller ingen sexolog, og vil ikke gi inntrykk av at dette er profesjonelle råd. Jeg er kun en mann på 28 år som har gjort noen erfaringer og observasjoner. Jeg er selv langt fra utlært. Men om du synes det er noe klokt i det jeg sier, så er jeg meget smigret for det. Om det jeg sier kan være til hjelp gjør det meg desto gladere. Men med eller uten min hjelp, så ordner det seg sikkert.
Gjest Snuske Skrevet 15. juli 2006 #53 Skrevet 15. juli 2006 Av og til er det bare slik at orgasmen ikke kommer, men det betyr ikke at jeg ikke nyter elskovsakten, den kan være like nydelig av den grunn. -og av og til er det viktig for meg å kunne gi han en orgasme, uten å få en selv. Dette fordi det gleder meg like mye å kunne 'gi' han noe og se at han nyter å bare motta. (og dette gjelder jo begge veier) Kansje det høres litt teit ut, men ja, jeg liker å 'skjemme han bort' litt
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #54 Skrevet 15. juli 2006 Jeg mener alle, både menn og kvinner, er i stand til å være gode elskere. Det er bare kunnskap, selvbilde og kontroll det kan skorte på. Kunnskap går på det rent tekniske, selvbilde går på hvor reservert, evt. aggressiv man kan være i senga, og kontroll er jo hvor bra man er i stand til å inkorporere kunnskap og selvbilde. Kontroll er vel mer et gutteproblem enn et jenteproblem. Man kan være så kåt og så ivrig at man glemmer den kunnskapen man besitter, kjører på og kommer først i mål. I ditt og din manns tilfelle virker det som om det er først og fremst et kunnskapsproblem, men har en viss mistanke om at i "kampens hete" kan han bli for ivrig til å benytte seg av den kunnskapen han kanskje besitter. ← Tusen takk for det lange konstruktive svaret. Blir faktisk veldig rørt her jeg sitter Har vært så sykt frustrert og så kommer du og setter ord på alle tankene mine. Imponerende at du er "selvlært" i en alder av 28 år. Hun som har deg er heldig Akkurat det du skriver i utdraget over er hovedproblemet vårt. han innrømmer at han ikke klarer å vente eller beherske seg. "Du gjør det for godt for meg." Men jeg har vært for lite flink til å kreve, bestemme tempo, veilede og gi ros. Takk for at du formulerer på en måte som jeg tror min mann vil forstå Til TS, beklager, ikke meningen å ødelegge tråden her. Jeg mener fremdeles at kvinnens orgasme er like viktig som mannens. Selv om jeg i mange år har hatt et flott sexliv uten å få det. Men 13 år er litt for lenge.....
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #55 Skrevet 16. juli 2006 Det kommer vel helst an på mannen, det da. For min del blir det gjerne noe slik: Hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer kanskje, hun kommer. Det er ikke sikkert jeg kan komme i det hele tatt, men ereksjonen kan jeg opprettholde nærmere ubestemt, uavhengig av orgasme. Jeg unner meg såpass med selvskryt. Aller helst vil jeg forløpet skal være noe sånt som dette: Jeg kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, jeg kommer,hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, hun kommer, vi kommer. Som regel kommer hun jeg er sammen med nå én til tre ganger, mot min ene. Det hender seg at min ene uteblir. Noen ganger uteblir hennes orgasmer også, men det gjør oss ikke noe. I det store og brede har vi det fint. I et tidligere forhold var hun ikke i stand til å komme med en annen person. Hun hadde greid det så vidt med en annen jente en gang, og greide det så vidt med seg selv, men syntes sex var kjempedeilig selv uten orgasme. Til tross for manglende orgasmer, var hun en meget seksuell person. ← hun kommer på slutten? Aaah jeg hadde glemt det. Han pleier alltid etter vi er ferdige å plutselig støte hardt inni meg igjen uten at jeg er klar over det bare for å være drittsekk (lytt hus/jeg bråker når jeg kommer) men det er den beste måten ja! :D Snakker om antall orgasmer forresten. Jeg bare copypasta tilfeldig antall. Hvem er det som teller dem og hvordan? Jeg har fått det for meg at jeg enten får masse gjennom hele tiden vi holder på, eller at jeg får en som varer hele tiden. Det er alt jeg greier å få med meg. Ligge og telle når du har sex! Jaggu! (litt offtopic)
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 17. juli 2006 #56 Skrevet 17. juli 2006 jeg har aldri fått orgasme, men har ett bra sexliv med typen min forde.. men har lyst til og opnå orgasme.. har noen noe tips??
Gjest fluesmekker Skrevet 18. juli 2006 #57 Skrevet 18. juli 2006 men har lyst til og opnå orgasme.. har noen noe tips?? Du bør gjerne lage et eget emne om dette. Men mitt tips er ihvertfall å utforske deg selv. Jeg hadde hatt sex/blitt fingra/slikket jevnlig i 5 måneder uten å få orgasme, så prøver jeg meg fram selv og finner utav det med en gang
Festus Skrevet 18. juli 2006 #58 Skrevet 18. juli 2006 Begges orgasme er like viktig. Men, jeg nyter å få mannen til å virkelig nyte... har jo noe med selvtillit å gjøre.. at jeg er så "flink i senga" at han nyter det jeg gjør....og ikke klarer å holde seg lengre... Før jeg fikk barn kunne jeg komme to-tre ganger.. da gjerne en med slikking, så ved "vanlig" samleie, så ved at jeg red ham... Standardoppsett.. Nå kommer jeg "bare" en gang, og den vil jeg gjerne ha... enten ved at han hjelper meg, eller at jeg gjør det selv.. Så jeg heller klarer ikke å forestille meg å skulle ha sex uten å få orgasme som en slags avslutning.. Men da er jeg jo vant til å komme... er annerledes for dere som sliter med det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå