Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #21 Skrevet 15. juli 2006 Alle menn kan gi kvinnen orgasme. Jeg snakker ikke om orgasme ifm samleie, det er mange andre måter å få orgasme på. ← Du er feilinformert. Dersom vi kvinner ikke får orgasme, selv med regelmessig sex med en fyr, så er det hoss oss selv årsaken ligger i de fleste tilfellene. Ingen mann kan gi en kvinne orgasme, dersom hun ikke hjelper til fysisk og psykisk.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #22 Skrevet 15. juli 2006 Du er feilinformert. Dersom vi kvinner ikke får orgasme, selv med regelmessig sex med en fyr, så er det hoss oss selv årsaken ligger i de fleste tilfellene. Ingen mann kan gi en kvinne orgasme, dersom hun ikke hjelper til fysisk og psykisk. ← Dette sier jeg meg enig i til en viss grad. Jeg kommer ikke, selv etter 13 år som seksuellt aktiv og 4 år som gift. Jeg kommer ved bruk av hjelpemiddler men ikke sammen med min mann. Jo, jeg er selv ansvarlig for min egen orgasme, men min mann er nå så borskjemt med at hans nytelse står i fokus at når han en sjelden gang prøver å få meg til å slappe av så oppnår han det motsatte. jeg stresser fordi jeg føler at han ser på det som "en jobb". Det er noe som krever tiltak fra han og om han ikke makter å gjøre det fordi han setter min nytelse like høyt som sin egen så er løpet kjørt når det gjelder min orgasme. SELV om jeg er ansvarlig for min egen orgasme så behøver jeg litt hjelp. For meg er det en nytelse å gi han nytelse, men han føler ikke det samme. han sier at han gjør det, men i praksis så er det han som får og jeg som gir 99% av gangene. Jeg tror at min orgasme hadde kommet ved at han og jeg sammen konsentrerte oss om å utforske min kropp i en periode i en avslappende atmosfære. Når han ikke viser vilje til det så må jeg bare konstantere at min nytelse aldri vil bli så viktig for han som sin egen. Det i seg selv er avtennende Frem til nå har ikke orgasme vært mitt mål ved samleie, men nå er frustrasjonen begynnt å komme. Det er sykt frustrerende å elske en mann som ikke makter å jobbe sammen med meg for at vi begge skal få det bedre.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #23 Skrevet 15. juli 2006 Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Når du klapper en katt, er det jo for at den skal male og ha det godt. Gleden ligger i å gi. Selv kan jeg ikke forestille meg å ha sex kun for min egen skyld. Da kan jeg jo likesågodt ta meg en runk. Som en kamerat av meg sa: ens egne orgasmer er flyktige og lett glemt. Men en kvinnes ekstase har du glede av i lang tid. Ville syntes det var rart - for ikke å si trist - om ikke begge kjønn så det slik. ← Det er veldig vanskelig for meg å forstå at kvinner mener at mannens orgasme er viktigere enn sin egen. Hvorfor i himmelens navn skulle den være det? Jeg hadde aldri klart å vært sammen med en mann som ikke var like opptatt av min orgasme som sin egen - for meg hadde det vært et veldig lite tilfredstillende forhold. Mange kvinner har problemer med å oppleve orgasme ifm et vanlig samleie. Men da må mannen kunne være med å gi henne orgasme på andre måter, enten oralt eller ved hjelp av fingrer eller andre hjelpemidler. Det finnes penisringer med vibrator som er himmelske ifm samleie. Når jeg leser her så blir jeg bare enda mer glad i mannen min. For fra første stund jeg traff ham (for over 17 år siden) så har han elsket å se meg komme. Men nå har jeg aldri hatt problemer med å oppnår orgasme på egen hånd heller - hverken med hånden eller med en vibrator ... kan ikke få sagt nok hvor viktig det er for kvinnen å kjenne sin egen kropp skikkelig.
Gjest fluesmekker Skrevet 15. juli 2006 #24 Skrevet 15. juli 2006 Gjest_Petronella_*: Så du syntes det er en selvfølge at mannen skal ta minst like hensyn til kvinnens orgasme, men at det er helt uhørt at en kvinne skal ta mest hensyn til mannens orgamse? :klø: Jeg syntes det er viktigere at mannen kommer, hans nytelse gleder meg. At man finner glede i å glede andre er vel ikke å forakte?
Lassie Skrevet 15. juli 2006 #25 Skrevet 15. juli 2006 Jeg synes det er viktig, og sex er definitivt ikke det samme uten. Nå er jeg vant til få orgasme hver eneste gang, så det er vel ikke unaturlig at jeg hadde savnet det mer enn en som bare får det av og til. Min orgasme er akkurat like viktig som min samboers. ← Signerer dette, kunne skrevet det selv.
Gjest d'Arc Skrevet 15. juli 2006 #26 Skrevet 15. juli 2006 Jeg synes det er viktig, og sex er definitivt ikke det samme uten. Nå er jeg vant til få orgasme hver eneste gang, så det er vel ikke unaturlig at jeg hadde savnet det mer enn en som bare får det av og til. Min orgasme er akkurat like viktig som min samboers. ← Signerer også denne.
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #27 Skrevet 15. juli 2006 Det er veldig vanskelig for meg å forstå at kvinner mener at mannens orgasme er viktigere enn sin egen. Hvorfor i himmelens navn skulle den være det? Dette finner jeg helt uforenelig med det du skriver under: Jeg hadde aldri klart å vært sammen med en mann som ikke var like opptatt av min orgasme som sin egen - for meg hadde det vært et veldig lite tilfredstillende forhold. Mener du altså seriøst at sex ene og alene skal fokusere på kvinnens nytelse? Dette synes jeg er uhyre pretensiøst. Hvorfor skal ikke mannen kunne stille samme kriterier til partner som du gjør? Selv sier jeg meg enig i det du sier: jeg hadde aldri klart å vært sammen med en kvinne som ikke var like opptatt av min orgasme som sin egen. Jeg setter naturligvis hennes orgasme høyest, men jeg er ikke noen nikkedukke hvis formål i livet er å gi kvinnen så mye nytelse som mulig. Jeg er også et menneske, og seksuell og følelsesmessig tilfredsstillese er da like viktig for meg som for henne. Når jeg prioriterer henne fungerer dette bare når hun også prioriterer meg. Ellers tærer det på meg og jeg føler meg rett og slett utnyttet. Når jeg leser her så blir jeg bare enda mer glad i mannen min. For fra første stund jeg traff ham (for over 17 år siden) så har han elsket å se meg komme. Men nå har jeg aldri hatt problemer med å oppnår orgasme på egen hånd heller - hverken med hånden eller med en vibrator ... kan ikke få sagt nok hvor viktig det er for kvinnen å kjenne sin egen kropp skikkelig. ← Det høres ut som du er likegyldig til din manns nytelse, men jeg håper dette ikke er tilfelle.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #28 Skrevet 15. juli 2006 Gjest_Petronella_*: Så du syntes det er en selvfølge at mannen skal ta minst like hensyn til kvinnens orgasme, men at det er helt uhørt at en kvinne skal ta mest hensyn til mannens orgamse? :klø: Jeg syntes det er viktigere at mannen kommer, hans nytelse gleder meg. At man finner glede i å glede andre er vel ikke å forakte? ← Les innleggene mine en gang til, er du snill. Selvsagt skal mannen ta like mye hensyn til kvinnens orgasme som til sin egen. Hva slags mann er han ellers? Men det gjelder selvsagt kvinnen også - det går begge veier. Takk og prs for at jeg har en mann som ikke synes sex er noe tess om ikke jeg har samme utbytte av det som han. Og selvom det er godt å ha nærhet og kroppskontakt - så må jeg ha orgasme når jeg er opphisset og kåt ... Forstår ikke helt at man er superkåt - og så når mannen har fått sin orgasme så er slår man av bryteren på en måte? Er det slik dere gjør? Eller blir dere tilfredsstilt ved at mannen får orgasme? Jeg forstår bare ikke helt - men tydeligvis så er vi veldig forskjellige - både kvinner kontra andre kvinner og menn kontrak andre menn ...
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #29 Skrevet 15. juli 2006 Dette finner jeg helt uforenelig med det du skriver under: Mener du altså seriøst at sex ene og alene skal fokusere på kvinnens nytelse? Dette synes jeg er uhyre pretensiøst. Hvorfor skal ikke mannen kunne stille samme kriterier til partner som du gjør? Selv sier jeg meg enig i det du sier: jeg hadde aldri klart å vært sammen med en kvinne som ikke var like opptatt av min orgasme som sin egen. Jeg setter naturligvis hennes orgasme høyest, men jeg er ikke noen nikkedukke hvis formål i livet er å gi kvinnen så mye nytelse som mulig. Jeg er også et menneske, og seksuell og følelsesmessig tilfredsstillese er da like viktig for meg som for henne. Når jeg prioriterer henne fungerer dette bare når hun også prioriterer meg. Ellers tærer det på meg og jeg føler meg rett og slett utnyttet. Det høres ut som du er likegyldig til din manns nytelse, men jeg håper dette ikke er tilfelle. ← Gjør du deg dum, eller ? For meg og min mann er sex likestilt - det er ikke snakk om at den ene skal jobbe for å tilfredstille den andre ... Det er noe vi har likt utbytte av begge to ... Og slik trodde jeg ærlig talt at de fleste par hadde det - vi lever tross alt i 2006.
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #30 Skrevet 15. juli 2006 Dette sier jeg meg enig i til en viss grad. Jeg kommer ikke, selv etter 13 år som seksuellt aktiv og 4 år som gift. Jeg kommer ved bruk av hjelpemiddler men ikke sammen med min mann. Jo, jeg er selv ansvarlig for min egen orgasme, men min mann er nå så borskjemt med at hans nytelse står i fokus at når han en sjelden gang prøver å få meg til å slappe av så oppnår han det motsatte. jeg stresser fordi jeg føler at han ser på det som "en jobb". Det er noe som krever tiltak fra han og om han ikke makter å gjøre det fordi han setter min nytelse like høyt som sin egen så er løpet kjørt når det gjelder min orgasme. SELV om jeg er ansvarlig for min egen orgasme så behøver jeg litt hjelp. For meg er det en nytelse å gi han nytelse, men han føler ikke det samme. han sier at han gjør det, men i praksis så er det han som får og jeg som gir 99% av gangene. Jeg tror at min orgasme hadde kommet ved at han og jeg sammen konsentrerte oss om å utforske min kropp i en periode i en avslappende atmosfære. Når han ikke viser vilje til det så må jeg bare konstantere at min nytelse aldri vil bli så viktig for han som sin egen. Det i seg selv er avtennende Frem til nå har ikke orgasme vært mitt mål ved samleie, men nå er frustrasjonen begynnt å komme. Det er sykt frustrerende å elske en mann som ikke makter å jobbe sammen med meg for at vi begge skal få det bedre. ← Jeg ville ikke avfeid så lett den tanken at mannen din faktisk snakker sant når han sier det gir ham nytelse å gi. Jeg ville selv blitt temmelig frustrert om dama ikke greide å slappe av nok til å nyte det jeg ga henne. F. eks. er jeg utrolig glad i å gi oralsex. Men den forrige jenta jeg var med hadde store motforestillinger (hun var redd for at hun smakte vondt, osv.). Når jeg da skulle slikke henne var det tydelig at hun ikke greide å slappe av, noe som gav meg signaler om at "dette liker hun ikke". Dette drepte min entusiasme fullstendig, for det er da ikke noe morsomt å gi om det ikke blir mottatt vel. Om du hadde gitt mannen din en presang, og han hadde kastet den i søpla med det samme, ville ikke dette gi mersmak til å gi ham flere presanger, ville det vel? Jeg tror nok du vil se at om du klarer å slappe av og slippe deg løs når han prøver å gi, og kunne nyte det, vil han nyte det selv og gi oftere. Selv synes jeg det er forståelig at han unngår å gjøre ting som gjør deg mindre avslappet, for da føler man jo ikke at man gir. Da føler man at man tvinger, og det er jo ikke morsomt. Det var jo derfor jeg sluttet å gi oralsex til den forrige dama mi: hun likte det ikke, og hva skulle jeg da få ut av å slikke henne? Grunnen til at jeg elsker å gi er jo for at jeg vil se henne nyte. Synes du og mannen din bør jobbe sammen med dette, med du må lære å slutte å analysere hans motivasjoner for å gi -- det tror jeg er første steg. Jeg ønsker dere begge lykke til.
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #31 Skrevet 15. juli 2006 Gjør du deg dum, eller ? For meg og min mann er sex likestilt - det er ikke snakk om at den ene skal jobbe for å tilfredstille den andre ... Det er noe vi har likt utbytte av begge to ... Og slik trodde jeg ærlig talt at de fleste par hadde det - vi lever tross alt i 2006. ← Det trodde jeg også, helt til jeg så du skrev: Det er veldig vanskelig for meg å forstå at kvinner mener at mannens orgasme er viktigere enn sin egen. Var det ikke det du mente likevel, nå?
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #32 Skrevet 15. juli 2006 Det trodde jeg også, helt til jeg så du skrev: Var det ikke det du mente likevel, nå? ← Dette er det dummeste jeg noensinne har vært med på. Kan du vise meg hvor jeg har skrevet det du påstår?
Gjest KA Skrevet 15. juli 2006 #33 Skrevet 15. juli 2006 Dette er det dummeste jeg noensinne har vært med på. Kan du vise meg hvor jeg har skrevet det du påstår? ← Ti poster ovenfor denne. Første setningen, til og med.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #34 Skrevet 15. juli 2006 Ti poster ovenfor denne. Første setningen, til og med. ← Dette innlegget, altså?: Det er veldig vanskelig for meg å forstå at kvinner mener at mannens orgasme er viktigere enn sin egen. Hvorfor i himmelens navn skulle den være det? Jeg hadde aldri klart å vært sammen med en mann som ikke var like opptatt av min orgasme som sin egen - for meg hadde det vært et veldig lite tilfredstillende forhold. Mange kvinner har problemer med å oppleve orgasme ifm et vanlig samleie. Men da må mannen kunne være med å gi henne orgasme på andre måter, enten oralt eller ved hjelp av fingrer eller andre hjelpemidler. Det finnes penisringer med vibrator som er himmelske ifm samleie. Når jeg leser her så blir jeg bare enda mer glad i mannen min. For fra første stund jeg traff ham (for over 17 år siden) så har han elsket å se meg komme. Men nå har jeg aldri hatt problemer med å oppnår orgasme på egen hånd heller - hverken med hånden eller med en vibrator ... kan ikke få sagt nok hvor viktig det er for kvinnen å kjenne sin egen kropp skikkelig. KA - det er en stor fordel for meg at du viser meg hvor jeg kommer med slike påstander ... Jeg er nemlig ganske sikker på at jeg aldri har ment det du påstår.
Gjest fluesmekker Skrevet 15. juli 2006 #35 Skrevet 15. juli 2006 KA - det er en stor fordel for meg at du viser meg hvor jeg kommer med slike påstander ... Jeg er nemlig ganske sikker på at jeg aldri har ment det du påstår. Unnskyld meg, men de to setningen KA sikter til er jo de to første i innlegget du siterer fra: Det er veldig vanskelig for meg å forstå at kvinner mener at mannens orgasme er viktigere enn sin egen. Hvorfor i himmelens navn skulle den være det? Det er den påstanden KA og andre har reagert på. Du reagerer også med "Du må tulle!" når noen har skrevet "Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme!".
Midnattsol Skrevet 15. juli 2006 #36 Skrevet 15. juli 2006 Synes ikke det er viktigst at kun mannen får orgasme, synes det er like viktig for begge. Som Arkana sier, sex er definitivt ikke det samme uten.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #37 Skrevet 15. juli 2006 Ja, og hva er galt i innlegget mitt over? Hvor kommer jeg med påstander som jeg motsier i andre innlegg? Herremin - ikke rart at jeg ikke gidder å registrere meg på nytt på Kvinneguiden når det atter en gang lages en lang diskusjon over noe som man ikke kan forklare skikkelig.. Fint hvis dere kan forklare meg HVA i innleggene mine som er så feil .. Og JA .. jeg reagerer på at kvinner anno 2006 anser seksuallivet sitt som tilfredsstillende så lenge mannen får orgasme ... Jeg trodde ærlig talt hun tullet ... har aldri hørt en kvinne si noe sånn før. Men hvis det er en allmenn oppfatning så lever vi på to forskjellige planeter.
Gjest d'Arc Skrevet 15. juli 2006 #38 Skrevet 15. juli 2006 Ja, og hva er galt i innlegget mitt over? Hvor kommer jeg med påstander som jeg motsier i andre innlegg? Herremin - ikke rart at jeg ikke gidder å registrere meg på nytt på Kvinneguiden når det atter en gang lages en lang diskusjon over noe som man ikke kan forklare skikkelig.. Fint hvis dere kan forklare meg HVA i innleggene mine som er så feil .. Og JA .. jeg reagerer på at kvinner anno 2006 anser seksuallivet sitt som tilfredsstillende så lenge mannen får orgasme ... Jeg trodde ærlig talt hun tullet ... har aldri hørt en kvinne si noe sånn før. Men hvis det er en allmenn oppfatning så lever vi på to forskjellige planeter. ← Du sier jo at du aldri kunne ha vært sammen med en mann som ikke tok like mye, eller mer, hensyn til at DU skal få orgasme. Du skjønner heller ikke hvorfor kvinner kan mene at de setter mannens orgasme høyest. Det er vel kanskje dèt folk reagerer på. Jeg vet ikke om du mener det sånn, men det virker som, etter å ha lest innleggene dine, at du mener kvinnens orgasme er mye viktigere enn mannens.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #39 Skrevet 15. juli 2006 Jeg ville ikke avfeid så lett den tanken at mannen din faktisk snakker sant når han sier det gir ham nytelse å gi. Jeg ville selv blitt temmelig frustrert om dama ikke greide å slappe av nok til å nyte det jeg ga henne. F. eks. er jeg utrolig glad i å gi oralsex. Men den forrige jenta jeg var med hadde store motforestillinger (hun var redd for at hun smakte vondt, osv.). Når jeg da skulle slikke henne var det tydelig at hun ikke greide å slappe av, noe som gav meg signaler om at "dette liker hun ikke". Dette drepte min entusiasme fullstendig, for det er da ikke noe morsomt å gi om det ikke blir mottatt vel. Om du hadde gitt mannen din en presang, og han hadde kastet den i søpla med det samme, ville ikke dette gi mersmak til å gi ham flere presanger, ville det vel? ← Takk for klokt svar Du har mange gode poeng. Vi er inne i en ond sirkel.pr i dag er jeg faktisk litt såret og bitter fordi jeg gir så mye av meg selv og får så lite tilbake. Jeg skjønner at han vegrer seg for å ta initiativ til oralsex når jeg ikke klarer å slappe av. men grunnen til at jeg ikke klarer å slappe av er tanken på at "dette gjør du kun for min skyld, ikke fordi du vil, ellers hadde du brydd deg om min nytelse fra dag 1. " slike tanker lager stress og jeg er også regelrett forbannet fordi jeg har sagt til han 100 ganger at jeg behøver å bli kåtet opp litt først. Forspill er utrolig viktig, uten det så føler jeg absolutt ingenting. Det å måtte be om forspill for ørtende gang er så nedverdigende at jeg knapt kan beskrive det. Om en mann ikke makter å ta til seg hva som skal til for at partneren skal ha det godt så mener jeg at han ikke bryr seg nok. Jeg vet alle hans erogene soner. Han vet om en av mine, selv om jeg har vist og fortalt han om alle de andre erogene sonene. I 4 år har jeg, etter sex, fått høre: Neste gang er det din tur. Neste gang skal vi konsentrere oss om deg. Det fortjener du. Jeg har så dårlig samvittighet. Neste gang, jeg lover....... Jeg er helt enig med hun over her som ikke forstår hvorfor mannens orgasme skal være viktigere enn hennes egen. Gjett om jeg forstår. Det kommer til et punkt hvor du spør deg selv: Hvorfor gidder jeg?
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. juli 2006 #40 Skrevet 15. juli 2006 Du sier jo at du aldri kunne ha vært sammen med en mann som ikke tok like mye, eller mer, hensyn til at DU skal få orgasme. Du skjønner heller ikke hvorfor kvinner kan mene at de setter mannens orgasme høyest. Det er vel kanskje dèt folk reagerer på. Jeg vet ikke om du mener det sånn, men det virker som, etter å ha lest innleggene dine, at du mener kvinnens orgasme er mye viktigere enn mannens. ← Hvor skriver jeg "mer" ... Jeg sier at kvinner og menn selvsagt bør se likt på dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå