Gå til innhold

orgasme viktig?

Fremhevede innlegg

Gjest Jonas
Skrevet

Tror at mange menn vil føle seg snytt dersom de ikke fikk lov til å holde på til de får orgasme. Men hva med kvinner? Jeg har opplevd at dette ikke er så viktig, sexen er deilig nok, selv uten at det går, sier noen. Stemmer dette? Er samleie/sex et middel for å oppnå orgasme, eller er det like deilig uten?

Videoannonse
Annonse
Gjest fluesmekker
Skrevet

Hm, enig. Ikke så viktig. Kommer veldig sjeldent under sex uansett, og nøyt det godt før jeg kom første gang. Som kvinne syntes jeg egentlig det er viktigere at mannen får orgasme.

Orgame er en fin bil det, men man trenger jo ikke å kjøre bil hver dag.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Bar for å legge til.. like deilig er det jo ikke. Men man kan det veldig godt uten.

Skrevet

Det avhenger fra gang til gang, kvinne til kvinne og mann til mann. Jeg er selv mann, og hennes orgasme er viktigere for meg enn min egen. Jeg har ikke så lett for å komme selv, og ofte blir hun utslitt uten at jeg er i nærheten. Det hender at jeg kan komme på fem minutter også, og som regel havner vi da begge i mål. Men noen ganger er det rett og slett ikke mulig for meg å komme, uansett hvor lenge vi holder på. Dette skjer forøvrig noen ganger når jeg masturberer også, og når jeg har vært virkelig bestemt på at jeg skulle komme (jeg kan være ganske sta av meg), har det hendt at jeg har brukt så mye som 6 timer på en runk. Ja, enkelte ganger har jeg virkelig for mye fritid.

Dette har imidlertid ført til at jeg aksepterer at jeg ikke alltid kan komme, men jeg nyter sexen fullt ut likevel. Selvfølgelig er det deilig med en eksplosiv avslutning, men er for min del ikke et must hver gang. Dette har også ført til at jeg har forståelse for når hun ikke har lyst å komme heller. Det beste er selvfølgelig når vi begge kommer, men så lenge hun kommer er sexen aldri dårlig.

Det har ennå ikke skjedd meg at begge på en gang har manglet lyst/evne til å komme, men jeg ser for meg at det likevel kan være god sex.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg synst ikke det er SÅ viktig å få orgasme, synst det er deilig for det. Mens min kjæreste synst det er derfor vi har sex, får å få orgasme. Klart det er bedre å få en orgasme når en har seg, det er vel litt guttesak det der. Slik som jeg har skjønt det! :)

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme!

Skrevet

Jeg synes det er viktig, og sex er definitivt ikke det samme uten. Nå er jeg vant til få orgasme hver eneste gang, så det er vel ikke unaturlig at jeg hadde savnet det mer enn en som bare får det av og til. Min orgasme er akkurat like viktig som min samboers.

Skrevet

Jeg får det aldri så det er ikke så viktig. Gidder ikke håpe på det lengre.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Arkana, synes det er viktig. Før, da jeg ikke var så godt kjent med kroppen min, syntes jeg det var nok at partneren min fikk orgasme, siden det var så vanskelig for meg. Nøt jo rent psykisk å se på at han hadde det godt.

Men nå har jeg mer erfaring selv, og vet hva som skal til, så nå er det svært, svært sjelden at vi avslutter noe som helst, før begge har kommet. Tror han synes det er best slik, han også.

Skrevet
Dette tror jeg 90% av kvinnene kunne skrevet ;)

Tar jeg som et kompliment :)

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

For meg er orgasme veldig viktig - og jeg elsker mannen min for hans evne til å alltid gi meg orgasme. For ham har alltid min orgasme vært minst like viktig som hans egen. Og selvom jeg helt fra jeg var liten jente har onanert meg fram til orgasme - så var han den første mann som gav meg dette. Vi har et deilig sexliv og vi har evnen til å pirre hverandre daglig selvom vi har vært gifte i over 17 år :)

Konklusjonen min er - JA - orgasme er uhyre viktig.

Skrevet

Fikk aldri orgasme tidligere, men nå har jeg funnet et triks som funker for meg... Og jeg må jo si at sex med orgasme er bedre enn sex uten. Men deilig er det uansett :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
For meg er orgasme veldig viktig - og jeg elsker mannen min for hans evne til å alltid gi meg orgasme. For ham har alltid min orgasme vært minst like viktig som hans egen. Og selvom jeg helt fra jeg var liten jente har onanert meg fram til orgasme - så var han den første mann som gav meg dette. Vi har et deilig sexliv og vi har evnen til å pirre hverandre daglig selvom vi har vært gifte i over 17 år  :)

Konklusjonen min er - JA - orgasme er uhyre viktig.

Hva med alle oss som har menn som tenker på vår orgasme, men som aldri får det likevel?

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Alle menn kan gi kvinnen orgasme. Jeg snakker ikke om orgasme ifm samleie, det er mange andre måter å få orgasme på.

Gjest Gjest
Skrevet
Alle menn kan gi kvinnen orgasme. Jeg snakker ikke om orgasme ifm samleie, det er mange andre  måter å få orgasme på.

Men igjen, hva med alle de kvinner som faktisk ikke FÅR orgasme, uansett hvor mye mannen står på??

Jeg liker sex, og initierer det ofte. Men jeg får sjelden orgasme. Det trenger da ikke være noe galt med mannen min for det?

Skrevet
Hva med alle oss som har menn som tenker på vår orgasme, men som aldri får det likevel?

Orgasme avhenger av det mentale, først og fremst. Dersom noen skal kunne få orgasme, må de først ville det selv -- ellers skal det godt gjøres. Størsteparten av vår egen orgasme er vårt eget ansvar. Grunnen til at jeg har så vanskelig for å komme er jo ikke hennes feil -- det er ikke noe hun gjør galt. Skjønt, med enkelte kvinner er det bare noe som har "klikket" som har gjort det veldig enkelt å komme, men det har ikke nødvendigvis med teknikk å gjøre. Det er kun et spørsmål om hvor godt jeg lærer meg selv å kjenne, og venne meg til å komme på forskjellige måter med forskjellige kvinner.

Skrevet

For meg er det veldig viktig, og en av hovedgrunnene til at jeg i det hele tatt har sex. Hadde jeg ikke fått orgasme hadde jeg nok ikke orket å ha sex så ofte. Jeg sørger for at jeg kommer hver gang.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet
Jeg synst det er viktigere at mannen får orgasme!

Du må tulle :overrasket:

Skrevet
Du må tulle  :overrasket:

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Når du klapper en katt, er det jo for at den skal male og ha det godt. Gleden ligger i å gi. Selv kan jeg ikke forestille meg å ha sex kun for min egen skyld. Da kan jeg jo likesågodt ta meg en runk.

Som en kamerat av meg sa: ens egne orgasmer er flyktige og lett glemt. Men en kvinnes ekstase har du glede av i lang tid.

Ville syntes det var rart - for ikke å si trist - om ikke begge kjønn så det slik.

Skrevet
Du må tulle  :overrasket:

PS: Du sier jo selv:

"For ham har alltid min orgasme vært minst like viktig som hans egen."

Hvorfor er du da overrasket over at kvinner også kan være uselviske? Hvorfor er du ikke overrasket over din mann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...