Gå til innhold

GÅ inn i kirka med brudepiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg (2 uker), og derfor er det mange tanker som dukker opp. Hvordan gjorde(/skal gjøre) dere det som hadde brudepiker? Gikk de foran i kirka? Så folk bruden da? Og får man tatt bilder av bruden og faren da?

Er det vanlig at brudepiker har tiara? Mine hadde så lyst å ha det, så hvorfor ikke.. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Har IKKE erfaring som brud, men erfaring som brudepike for mange år siden for stemoren min!

Jeg var da høyere enn henne, så det endte med at den minste brudepiken gikk foran sammen med en brudesvenn og jeg gikk bak med to andre brudesvenner!

Det var sikkert en god avstand mellom brudepike nr. 1 og bruden, men det verken husker eller så jeg så kan ikke gi noen gode svar på det. Men vil vel bare tro at avstand er alfa og omega!

xx

Skrevet

Hvor gamle er brudebarna?

Jeg ville sendt brudebarna et godt stykke foran meg, slik at folk får gode muligheter til å ta bilder av brud og far.

Ei lita brudepike kan godt ha tiara hvis hun og du ønsker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Har du slep så kjolen din? Det er vistnok "regler" for hvor de skal gå i forhold til hvordan kjolen din ser ut. Mener jeg leste det her inne engang, men husker ikke hvordan det var....

Skrevet (endret)

Hmm..

Endret av Mona85
Gjest Gjest
Skrevet

presten vår sa at brudebarn går inn FORAN bruden ( å ev ledsager)

og ut BAK...

så sånn gjorde vi det...

vi fikk ingen bilder inn i kirken av kun meg og min far, men gjør det nå virkelig noe om disse små barna er med på bildene??? de er da en del av brudefølget...

Skrevet

Hvorfor ikke la de gå inn først og la de vente oppe ved alteret på deg og din far? Jeg syns ikke noe om brudebarn som går rett foran bruden.

Skrevet

det er mange brudepiker som har taira selv om de er ti år gamle, det gjør jo ingeting hvis ikke du har noe imot det. 14-15 år er kanskje litt for gammelt...

Skrevet

Som bryllupsgjest ville jeg si at brudebarn trekker litt oppmerksomheten bort fra bruden. Jeg ville sørget for at de hadde rukket å komme helt opp til alteret før du går inn. Jeg tror ikke jeg ville hatt dem bak deg, selv om dette er regelen.

Skrevet

Skjønner ikke helt greie...sorry...men at noen søte små brudebarn skal ta oppmerksomhet vekk fra bruden....mulig jeg er kritisk eller slem men er det seriøst SÅ viktig at alle ser på deg hele tiden? Som sagt ikke meningen å være ekkel eller noe men dere har jo valgt å ha brudebarn..hvis dere var så redd for å "miste glansen" hadde det kanskje vært lurt å droppe det?

Og jeg syns godt at de kan ha tiara om de vil det...uansett hvor gamle de er...hvis du syns det er fint og de ønsker det - go for it!

Gjest Piper
Skrevet
Skjønner ikke helt greie...sorry...men at noen søte små brudebarn skal ta oppmerksomhet vekk fra bruden....mulig jeg er kritisk eller slem men er det seriøst SÅ viktig at alle ser på deg hele tiden? Som sagt ikke meningen å være ekkel eller noe men dere har jo valgt å ha brudebarn..hvis dere var så redd for å "miste glansen" hadde det kanskje vært lurt å droppe det?

Og jeg syns godt at de kan ha tiara om de vil det...uansett hvor gamle de er...hvis du syns det er fint og de ønsker det - go for it!

Må si meg enig i dette, og det falt meg aldri inn å tenke slikt om våre brudepiker. Det ble tatt nok bilder senere, og jeg syns brudepikene var så flott når de gikk opp rett foran oss.

Jeg ville ha brudepikene rett foran meg, for vi var "en pakke" den dagen ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

La brudepikene gå noen meter foran deg, og la dem for Guds skyld ha tiara hvis de ønsker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har med brudebarn nettop for å trekke litt av oppmerksomheten VEKK fra meg.... ;) Hjelp, bare en uke til nå...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har med brudebarn nettop for å trekke litt av oppmerksomheten VEKK fra meg....  ;)  Hjelp, bare en uke til nå...

God ide!

Tror man som brud får nok av oppmerksomhet om ikke man skal være redd før at noen søte små "stjeler"den......

Gjest Gjest
Skrevet
La brudepikene gå noen meter foran deg, og la dem for Guds skyld ha tiara hvis de ønsker det.

:klappe: Kan ikke si meg mer enig.

Hjelpes meg, en brud som er redd for at noen tiåringer skal ta vekk oppmerksomheten fordi de har på seg tiara :overrasket: De er jo fortsatt barn, og da synes jeg man kan prøve å gjøre opplevelsen litt gledelig for dem. Og hvis barna er litt nervøse for å gå inn helt alene, kan de vel gå inn sammen med dere?

Ja, det er brudens dag osv, men jeg synes man plikter å gjøre en slik jobb for barna ikke bli for mye et pliktløp, men også en minneverdig opplevelse. :)

Gjest Gjest_lucy_*
Skrevet
:klappe: Kan ikke si meg mer enig.

Hjelpes meg, en brud som er redd for at noen tiåringer skal ta vekk oppmerksomheten fordi de har på seg tiara :overrasket: De er jo fortsatt barn, og da synes jeg man kan prøve å gjøre opplevelsen litt gledelig for dem. Og hvis barna er litt nervøse for å gå inn helt alene, kan de vel gå inn sammen med dere?

Ja, det er brudens dag osv, men jeg synes man plikter å gjøre en slik jobb for barna ikke bli for mye et pliktløp, men også en minneverdig opplevelse. :)

Hun sa da ingenting om at hun var redd for at tiaraene skulle trekke bort oppmerksomheten fra henne, men at ho faktisk ville at de skulle ha tiara!

Bra mange frekke kommentarer her. Sånt mister man respekten av! Skjerp dere! Kanskje bryllup er noe veldig stort for denne personen! Ikke alle har vært samboere før de gifter seg, og kanskje det da er viktig at det er henne brudgommen først ser komme opp gulvet! Sånn var det for meg!! Jeg syns dessuten det var artig å få noen bilder av meg og faren min gående opp kirkegulvet.

Skrevet

Jeg hadde brudebarn foran meg da jeg giftet meg i helgen! ( :hoppe: ) De er fem og 2.5 år, og det kunne ikke falle meg inn å føle meg truet! De var helt nydelige.

Eller.. egentlig har jeg ingen aning, for jeg så bare han kjekke mannen som stod oppe ved alteret og ventet på meg! :-D :hjerter_rundt:

Gjest Piper
Skrevet (endret)
Hun sa da ingenting om at hun var redd for at tiaraene skulle trekke bort oppmerksomheten fra henne, men at ho faktisk ville at de skulle ha tiara!

Bra mange frekke kommentarer her. Sånt mister man respekten av! Skjerp dere! Kanskje bryllup er noe veldig stort for denne personen! Ikke alle har vært samboere før de gifter seg, og kanskje det da er viktig at det er henne brudgommen først ser komme opp gulvet! Sånn var det for meg!! Jeg syns dessuten det var artig å få noen bilder av meg og faren min gående opp kirkegulvet.

Har man lyst til å være så i sentrum og ønsker flotte bilder av far og brud, bør man kanskje velge å ikke ha brudebarn med.

Endret av Piper
Skrevet
................ og kanskje det da er viktig at det er henne brudgommen først ser komme opp gulvet!

Tror du ikke uansett at mannen vil se på HENNE og ikke brudebarna?! DET tror jeg...

Jeg tror nemlig at i et bryllup i øyeblikket bruden kommer inn kaster man et blikk på barna og "pappan" også ser man BARE på bruden....

Kunne ikke falle meg inn å være "truet" av de nydelige barna mine kledd i brudepikekjole og dress som går forran meg.....

Har vel ikke noen sammenheng med om man har vært samboere eller ikke å gjære det vel? Med mindre man blir giftet bort og aldri har sett brudgommen før...

Gjest Gjest
Skrevet

Skriver etter bare å ha lest første innlegg...

Vi hadde brudepikene foran oss - de gikk en god stund før oss slik at vi ikke gikk helt oppi hverandre. Har da noen bilder med de i forgrunnen, noen av bare de og noen av bare meg og pappa.

Var i et bryllup hvor brudepikene gikk bak - da var de helt bortgjemt - det finnes ikke et eneste bilde av de...

Tiara - ja hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...