Gjest Gjest_Mona85_* Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Jeg og min kjære gifter oss om 2 uker. Vi har leid en heller dårlig video om brudevals på biblioteket. Vi har ikke blitt å øve så mye enda. Tror dere det er noen som helst sjangs å lære det på så kort tid? Vi har klart å ta etter stegene, men lurer nå på hva som er vanlig. Bruker man bare de 6 skrittene, og går i en firkant liksom? Eller er det veldig vanlig med snurrene også? Litt vanskelig å kombinere, og hadde vært enkelt med bare firkanten...
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Lær dere firkantdansen. Venstre fot bakover - høyre i det diagonale hjørnet - flytt venstre til samme hjørnet - høyre for framover - venstre i det diagonale hjørnet (fra utg. punktet) - høyre i samme hjørnet (nå er dere tilbake til utgangspunktet igjen. Du begynner med venstre fot bakover mens mannen går fram med høyre fot. Øv først side ved side - høyre fram - venstre på skrå osv i en kasse / firkant. Så med musikk og så som dansepartnere. Dere klarer det på to uker, men øv NÅ og masse så dere blir trygge på hverandre. Øv bare til samme sangen og bli kjent med hverandre på dansegolvet (regner med dere kjenner hverandre siden dere skal gifte dere). Dere kommer til å imponere stort Dersom dere avtaler litt og ikke organiserer at NÅ skal brudevalsen danses, men sørg for at alle er i rommet, få noen til å sett i gang melodien mens alle er "opptatt" så byr gommen bruden opp og fører henne ut på golvet og danser som dere aldri har gjort annet. Dersom dere blir slitne før sangen er ferdig kan man avslutte ved å svinge henne under armen og neie og bukke og takke hverandre for dansen. Jeg er sikker på dere får trampeklapp jeg
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 PSSST; det er ikke vanskelig å "snurre" selv om man danser firkantdansen. Mannen bare fører deg litt hit og dit...
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Da jeg skulle gifte meg sa min tilkommende lett henslengt til min far: ja jeg er ingen danser altså så vi har tenkt å ta en slow istedenfor vals. Min far ble helt fortørnet: Min datter danser wienervals på bryllupsdagen! Jeg så forskrekket på de to mennene (dette var en tirsdag, brylluppet skulle stå på lørdag!). Men far sa: det er PLENTY av tid til å lære. SÅ ... vi lærte altså Wienervals (grunntrinnene og holdningen) på noen dager. Vals er veldig enkelt. Men jeg skjønner ikke det med 6 trinn? Det er da bare 3?
Elise_ Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Vals er veldig enkelt. Men jeg skjønner ikke det med 6 trinn? Det er da bare 3? ← 3 fremover og 3 bakover evt 3 bakover og 3 fremover før man står i utgangsposisjonen.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Ok. Er med på det nå. Husk å være rak i ryggen og brudens høyre hånd hviler i brudgommens venstre i skulderhøyde. Husk også at skuldrene ikke skal vugge - de skal være helt i ro. Mannen fører - det gjør han ved å gi bruden et dytt i ryggen - forsiktig - i den retningen han vil. Hvis dere ikke vugger med skuldrene og har haken litt opp vil dere automatisk se svært stilige ut. Lykke til!
Mona85 Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Ååh, takk! :) Det hjalp virkelig å høre!! Dette skal vi klare Da dropper vi snurrene, og har ikke så mye å tenke på! Stor klem til dere! Vet dere om det er vanlig med de snurrene da? Folk vil vel ikke savne noe når vi dropper det, og bare tar firkanten?
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 Er vel bare de som har gått på danseskole som danser brudevalsen perfekt. Hold dere til grunntrinnene og prøv å tenke på å se elegante ut. Dans frem og tilbake på gulvet, og jeg aner ikke hvordan man "snurrer" i vals selv. Dette blir bra det er jeg helt sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå