Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt en vare på finn.no og lurer på om jeg skal kreve betaling på forskudd eller sende pakken i oppkrav eller hva... Hvordan gjør du det når du selger/kjøper varer over internett à la finn.no og qxl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er om varen hentes eller leveres og oppgjøret skjer kontant. Men det er jo ikke alltid mulig å gjøre det på denne måten.

Jeg ville nok sendt i oppkrav. Da er det liksom ingen risiko, annet enn at pakken kan inneholde søppel eller at den som har kjøpt ikke henter pakken.

Noen går også med på å betale på forskudd, men på den måten er det fort gjort å bli lurt. Den som har kjøpt av deg har jo ingen garanti for at varen blir sendt.

Skrevet

Jeg har solgt noen bøker via finn.no, og jeg krever forhåndsbetaling. Ingen som har peset for det enda, og jeg sender varen straks pengene er inne på konto, så jeg har fått bare positive tilbakemeldinger på det.

Synes det fungerer fint, men da må man ha gjensidig tillit.

(Bøker er så dyrt å sende, så jeg hadde ikke hatt råd til å legge ut for portoen uansett)

Men som Lea sier, best er det jo om man slipper å sende det i det hele tatt.

Skrevet

På qxl krever jeg alltid forskuddsbetaling.

Det er veldig vanlig å kreve betaling på forskudd, og siden man på qxl kan se an selgeren, syns jeg det er helt greit med forskuddsbetaling både som selger og kunde.

Skrevet

Jeg har selv blitt lurt av å betale på forskudd. Bare småpenger egentlig, men veldig kjedelig ettersom man venter på noe som aldri kommer. Mulig at det er greit på QXL, men ikke regn med at folk automatisk går med på å betale på forskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...