Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Juhu. Var i skottland og kjøpte meg en babysekkepipe, men de skurkene svindlet meg, for det er ikke reed inni http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/imag...ce/29529550.JPG hvor i alle dager kjøper jeg en slik? Jeg elsker sekkepipelyd og var kjempeklar for å irritere vettet ut av folk og fe. Gjerne nettbutikker selv om jeg hater å bestille fra det. Jeg tar hva som helst. Men en butikk i kristiansand ville være best, siden jeg bor her. Er det dyrt forresten?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Hehe, unnskyld at jeg flirer, men selgerne var veldig nabo-vennlige da!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Ja ikke vel? Royal mile kvalitetsbutikk! Han spilte tilogmed en trudelutt, men jeg var jo nisse og kjøpte de som var innpakket istedenfor testepipa. Vil en kjøpe f.eks en leppestift hvor det står TEST på? Det blir jo nesten det samme.. huff og fyse!
Champagnepiken Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Det minner veldig om et dobbelt rørblad til en obo - sjekk en instrumentbutikk, du!
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Jeg prøvde, men de kikket bare stygt på meg. "En sekkepipe? Hvem har det lzm??" der hadde de bare gitarer, trommer og emo-hår
Champagnepiken Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Hm... Det er jo sørenmeg klassisk symfoniorkester i Kristiansand, så det må da være en butikk i byen din som har denslags? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Jau vi får håpe Jeg tar turen rundt i dag og leter, jeg var jo bare på kick music, den hippe kuuuuuule musikkforretningen med kun de feteste instrumentene
Champagnepiken Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Ah. Prøv en butikk som yter service for musikkorps og sånt, du. Blåseinstrumenter er tingen! Hilsen korps-sjampis.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #9 Skrevet 17. juli 2006 Thænks for råd :D De har vel en på hjørne der nede i den gata hmmm joa jeg tror jeg ser det i hodet mitt!
Ionaa Skrevet 17. juli 2006 #10 Skrevet 17. juli 2006 På norsk kan du kalle det rørblad evt fliser. På sekkepipe brukes skjult dobbelt rørblad. Det finnes flere sekkepipeorkestere i Norge som sikkert kan være behjelpelige med å skaffe rørblad til deg dersom du ikke finner det i butikkene. Feks her: sekkepipenorge De selger sekkepiper og annet så jeg ville bli overrasket om de ikke kunne skaffe deg rør. Lykke til Forresten...tror ikke det er vanlig å selge instrumenter med rørblad. I allefall ikke vanlige treblåstinstrumenter. Men selgeren burde sagt ifra.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #11 Skrevet 17. juli 2006 Ja, burde han ikke vel? Det var pga en annen butikk (der de faktisk selgte det) de opplyste meg om det. Takk for link, skal sjekke den ut Sekkepipelyd er finest!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå