Gå til innhold

Fint dusjkabinett?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Neste uke overtar vi rekkehuset vi har kjøpt, og siden dusjkabinettet som står der, er ganske stygt, har vi tenkt å bytte det ut. Personlig vil jeg helst ikke ha en slik "romkapsel", med stol, speil, radio, masse dyser og en slik knapp man kan trykke på for å forflytte seg til en annen dimensjon. ;)

Krav:

90x90cm (eller større)

klart glass

aluminiumsprofiler

Helst ikke noe særlig over 10 000 kr.

Dusjvegg, som vi først tenkte på, utgår, siden vi ikke er helt trygge på underlaget.

Så noen tips? Vi har sett et par fra Hafa, ett til 10 000, et annet til 14 000, men vil gjerne ha flere tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et tips, ofte kan disse "romkapslene" som du kaller det :ler: være billigere enn helt vanlige "gammeldagse" dusjkabinett, fordi de ikke går gjennom så mange ledd før de kommer ut for salg. Vi har kjøpt oss en ganske fancy romkapsel, til under 10.000 (fikk 1000 kr i avslag, pga det var utstillingsmodell), men da uten radio/mp3, steam og speil. Men med massasjedyser og en skjønn takdusj i tillegg til handdusjen. Den valgte vi fordi det blir ingenting søl når ungene dusjer, siden den er tett. Men den har innebygd vifte og lys, så det blir verken luftmangel eller mørkt inne i kabinettet. :)

De har den, og normale kabinett, hos vikingbad.no

Gjest Gjesta
Skrevet

Akkurat de dusjkabinettene der kom sambo med utskrift av, og jeg steilet...Smaken er forskjellig, og min er minimalistisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Ser etter nytt dusjkabinett her også. Tror faktisk vi kommer til å velge en "romkapsel" men ikke så veldig avansert. Hadde det på hotellet vi bodde på nå i ferien og det var veldig greit i fht vanlige dusjkabinett.

Høy kant rundt er greit for å unngå vannsøl, den lille forhøyningen (stolen?) inni kabinettet er praktisk når du vasker hele kroppen eller bruker "smådusjene", greit for små mennesker å hvile seg litt på er de også. Steam, speil og radio kan vi klare oss uten, egentlig.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har sett et fra Porsgrund jeg liker veldig godt, men det koster ca 22000 for absolutt ingenting mer enn et enkelt dusjkabinett, så det utgår vel av den grunn. Kabinettene fra Hafa er enkle, men fine, men mannen mener at det er for lite for pengene når man får de "romkapslene" jeg ikke liker for lavere pris. Samtidig har jeg hørt endel som er misfornøyd med de mer avanserte kabinettene, spesielt med dysene, som går tette og er vanskelige å rengjøre.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har du sjekket ut Ifö?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Har du sjekket ut Ifö?

*edit* Fant litt info på nett. :)

Endret av Elphaba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...