Gjest Mai-bruden Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Hei alle dere kommende bruder - og andre. Jeg sto brud i mai (ååååh for en dag!!!)....og nå sitter jeg med verdens flotteste kjole som jeg etterhvert skal selge. (Dette er ikke en salgsannonse, for den selges ikke enda...) Jeg kjøpte kjolen for 13.000 kr. I tillegg kjøpte jeg slør og sko for tilsammen 1200. Altså alt i alt betalte jeg 14200 for hele sulamitten. jeg vurderer å selge etterhvert, men lurer på hva som er ok å ta i pris? Kan man ta halv pris? Og hva syns dere om å selge et tilhørende korsett? (selvsagt ikke trusen og strømpene) Det kostet jo 1000 kr det også... Men er det "ekkelt" å selge? kun brukt en gang. bare lurer på hva som er ok pris å sette på dette.... Ellers-lykke til med alle forberedelser! Enjoy, ikke stress! :-)))
MarianneHR Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Henger meg på her, for å få med meg diskusjonen. Håper det er slik at vi kan ta ca halv pris når vi selger kjolene våre. Men virker ikke som det er så lett å få solgt. Det er utrolig mange kjoler til salgs på finn.no o.l. Tror kjente merker selger best, og når det ikke er kjente merker, så må nok prisen ned noe mer. Jeg har solgt korsettet mitt, synes ikke det er "ekkelt"
Malama Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Halv pris er nok vanlig ja. Det er mange brukte kjoler til salgs, ingen tvil om det, så det re kke bestandig så lett å få solgt den sånn helt med en gang i alle fall. Men, lykke til.
Netten Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg solgte kjolen min for 6.000,-. Den kostet 11.500,- ny + tilpassing for ca. 800,- Hun som kjøpte den fikk den stroppeløse bh'en min med på kjøpet. Den kostet 650,- ny i England (og sikkert en del mer her hjemme). Jeg tenkte også at det kanskje var litt ekkelt, men det var hun som kjøpte kjolen som ville ha bh'en også. Med sløret til 1.500,- betalte jeg altså ca. 14.000,- for det + kjolen, og skrev at jeg solgte begge deler for 7.000,-, men etter litt pruting, så gikk det som det gikk. Jeg ville ikke gå med på at hun skulle få sløret i tillegg, så det selger jeg seperat. Mitt råd er altså å prøve på halv pris (rund gjerne opp litt), men ikke vær veldig sta om noen forsøker seg på litt pruting. Det er tross alt ikke bare bare å få solgt en brudekjole. Endret 17. juli 2006 av Netten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå