Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 14. juli 2006 #1 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har blitt innkalt til intervju i TopTemp vikarbyrå. Hun sa at de krevde to referanser. Jeg har kun hatt en jobb hvor jeg har vært ansatt i 6 år. Blir jo dumt å ha to referanser fra samme jobb? Hvem andre enn arbeidskollegaer kan være referanse? Håper på svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har blitt innkalt til intervju i TopTemp vikarbyrå. Hun sa at de krevde to referanser. Jeg har kun hatt en jobb hvor jeg har vært ansatt i 6 år. Blir jo dumt å ha to referanser fra samme jobb? Hvem andre enn arbeidskollegaer kan være referanse? Håper på svar!! ← Arbeidskollegaer bruker da ikke være referanser? Jeg har brukt avdelingsledere og sånn som refereranser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 14. juli 2006 #3 Del Skrevet 14. juli 2006 Arbeidskollegaer bruker da ikke være referanser? Jeg har brukt avdelingsledere og sånn som refereranser. ← Jo da det var jo det jeg mente og, sjefen er da en kollega?? men hva hjelper vel det når jeg kun har hatt en sjef?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 14. juli 2006 #4 Del Skrevet 14. juli 2006 Kan ikke skjønne annet en at det er positivt med den referansen din. Du har jobbet et setd i 6 år. Det er faktisk ikke så vanlig og da blir du sett på som en stødig arbeidstaker. Det telle mye med en 6 referanser på 6 år!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juli 2006 #5 Del Skrevet 14. juli 2006 Du kan eventuelt bruke en leder fra en frivillig organisasjon du har vært med i eller en lærer/veileder fra der du tok utdannelse som referanse i tillegg. Det kan også være andre, men det vet du nesten best selv. Hvem er det som vet mest om deg utenom familie og venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #6 Del Skrevet 14. juli 2006 Jo da det var jo det jeg mente og, sjefen er da en kollega?? men hva hjelper vel det når jeg kun har hatt en sjef?? ← aha, joda en sjef er en kollega ja. MEn også en sjef Hadde bare sagt at du hadde hatt EN sjef i seks år, å så ikke helt hvem andre du kunne bruke som referanser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juli 2006 #7 Del Skrevet 14. juli 2006 en sjef, og en kollega du har arbeidet en del med da, muligens (ja, for det kan være kollega som ikke er sjef som kan være refeanse også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 14. juli 2006 #8 Del Skrevet 14. juli 2006 Du velger selv helt fritt hvem du vil bruke som referanse (så sant det er greit for dem da). Du kan bruke kolleger, studiekamerater, lærere, folk du har hatt kontakt med i frivillig arbeid osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #9 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg brukte en kollega som referanse i tillegg til to tidligere sjefer. Hun kjenner tross alt mye bedre til hvordan jeg jobber siden vi jobber sammen hver dag, men sjefen bare er til stede hver dag. De ringte alle fire, og jobben ble min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 14. juli 2006 #10 Del Skrevet 14. juli 2006 Da får jeg spørre sjefen og avd.leder da.......... Har ikke gått skole på 6 år så det er litt dumt å spørre en lærer pluss at den eneste læreren jeg vet om som jeg kunne spurt har flytta, aner ikke hvor og så har hun et veldig vanlig navn . Skal på et jobbintervju før det så kanskje jeg slipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå