Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Og grunn eller ikke - gutten har fortsatt følelser selv om han nå har gått over til å klassifiseres som kriminell..

Drapsmenn på 35 år har også følelser. Hva skal vi gjør med disse?

Straffealderen er 15 i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drapsmenn på 35 år har også følelser. Hva skal vi gjør med disse?

Straffealderen er 15 i Norge.

Hva man gjør med følelser? Lærer seg å kjenne etter hva de sier, finne ut hvorfor de sier dette og å leve best mulig med seg selv og andre mens man tar lærdom av dem.. Hva trodde du da? Jeg sier ikke at det unnskylder handlingen - jeg sier at det ikke nødvendigvis er rett å frata en gutt på 15 år friheten og dømme han til evig forvaring og medisinering eller å stemple han for evig som en taper i samfunnet fordi enkelte har sviktet i sin omsorgsoppgave overfor gutten..

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke er han dømt til evig forvaring og ikke vet vi om han får medisiner.

Han er dømt til 5 års forraing, med mistetid på 1 år og 4 8eller6?) måneder. Det skal jevnlig vurderes om han er frisk nok til å sendes ut. Er det veldig sannsynlig at han gjør slikt igjen vil ha ikke bli sendt ut. for å beskytte oss alle, og unngå episoder vi har sett de siste årene, med psyke mennesker som går bananas og dreper andre.

Skrevet
Det skal jevnlig vurderes om han er frisk nok til å sendes ut. Er det veldig sannsynlig at han gjør slikt igjen vil ha ikke bli sendt ut. for å beskytte oss alle, og unngå episoder vi har sett de siste årene, med psyke mennesker som går bananas og dreper andre.

Og hvor stor prosentandel er det av den norske befolkning ellers som ville sluppet ut på en slik vurdering tror du??

Gjest Gjest
Skrevet
Hva man gjør med følelser? Lærer seg å kjenne etter hva de sier, finne ut hvorfor de sier dette og å leve best mulig med seg selv og andre mens man tar lærdom av dem.. Hva trodde du da? Jeg sier ikke at det unnskylder handlingen - jeg sier at det ikke nødvendigvis er rett å frata en gutt på 15 år friheten og dømme han til evig forvaring og medisinering eller å stemple han for evig som en taper i samfunnet fordi enkelte har sviktet i sin omsorgsoppgave overfor gutten..

Hold deg nå iallefall til saken. Du er snar til å stemple andres innlegg som useriøse. Hva er det da når du fremmer påstander som ikke har noe emd sannheten å gjøre. Du vrenger og vrir saken helt utav sin sammenheng.

Som storebror svarte oppi her - samfunnet må beskyttes mot denne gutten frem til han etter behandling kan fungere i samfunnet.

Gjest Gjest
Skrevet
Og hvor stor prosentandel er det av den norske befolkning ellers som ville sluppet ut på en slik vurdering tror du??

Hva er poenget ditt her? At vi alle er idioter som burde vært holde innelåst?

Gjest Gjest
Skrevet

Forhåpentligvis ikke mange, siden disse ikke er i flertall. Når de dukker opp, må det imidlertid tas i bruk, som nå.

Skjønte igrunnen ikke poenget ditt.

Gjest Tweek
Skrevet

Du kan jo ikke si at han er belastning for samfunnet, åssen tror du han føler seg hvs han hadde hørt akkurat det? :fy_fy:

Fengsel er fullt av kriminelle, der han vil få kontakter til kriminelle miljø..

når han er så ung er det andre løsninger som kan være mye bedre..

Noe må jo nødt til å plage han. vond barndom osv.

Det er sikkert en lang vei å gå, for å få han "frisk"..

Snakke med psykolog, heller institusjon kan være tingen..

eller at han blir "straffet" og tatt vare på alene..

Da får han ikke kontakter med flere kriminelle..

Jeg syntes at det er andre løsninger som er bedre en fengles, værtfall når han er under 18!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syntes at det er andre løsninger som er bedre en fengles, værtfall når han er under 18!

Han er ikke dømt til fengsel, men til forvaring. Det er to helt forskjellige ting. Skjønn hva dere diskuterer her da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...