Snuppis Skrevet 20. mars 2002 #1 Skrevet 20. mars 2002 I går kom jeg på noe- hvem pakker opp gavene og lager gaveliste? Jeg vil helst ikke spørre mamma om å gjøre det... kanskje jeg skal spørre noen av venninnene mine som kommer. Vet dere hva som er vanlig? 12
Amber Skrevet 20. mars 2002 #2 Skrevet 20. mars 2002 vi spør søsken barnet hans og hans kjæreste - vil ikke at foreldrene våre skal ha så mye ansvar den dagen.
Gjest KristinK Skrevet 20. mars 2002 #3 Skrevet 20. mars 2002 Vi har spurt søsteren hans og hun ville gjerne det. Vi må nok ha ennå en til, men vi får se hvem det blir. Foreldre bør unngå slike ting på en sånn dag, de har sikkert nok annet å styre med.12
diddi Skrevet 20. mars 2002 #4 Skrevet 20. mars 2002 Jeg skal spørre to venninner, som er litt strukturerte. Det er jo viktig at det ikke blir noe rot siden. De får en bok til å føre inn i, og små lapper til å klistre på gaven. Slik kan man nummerere alt, og det er lettere å finne ut av i etterkant.
Mrs. B Skrevet 20. mars 2002 #5 Skrevet 20. mars 2002 Hos oss er det to av venninnene mine som skal åpne pakkene. Antageligvis skal de bruke bærbar PC og klistrelapper. 12
Villemo Skrevet 20. mars 2002 #6 Skrevet 20. mars 2002 Et par av venninne mine skal gjøre det! Skal kjøpe loddbok,og så skriver vi navnet til den som har gitt gaven,og fester samme nr med en lapp på gavene;)12
Kleopatra Skrevet 20. mars 2002 #7 Skrevet 20. mars 2002 vi skal ha ei venninne og hennes mann til å gjøre dette. Våre foreldre syntes det ble mye styr siden de også skal være vertskap denne dagen. De skal ønske folk velkommen når de kommer til middagen + at de vil jo gjerne ha tid til å snakke med de som kommer. Min venninne syntes det var gøy å bli spurt.12
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #8 Skrevet 20. mars 2002 Går det an å bruke venner som kun kommer til kaffe?
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #9 Skrevet 20. mars 2002 Søsteren min og hennes forlovede skal få ta seg av gavene og sette no. og føre det opp på listene 31 dager igjen12
diddi Skrevet 20. mars 2002 #10 Skrevet 20. mars 2002 Jeg tror ikke det er så lurt å bruke venner som kommer til kaffe. Dette er det jo greit å begynne med mens gjstene venter på at brudeparet skal komme fra fotografen. Når kaffe og avec serveres etter middagen, så vil jo mange gå og kikke på gavebordet. Og de som har pakkeutjobben har vel lyst til å mingle rundt. Kaffegjestene har vel med noe da, og det er sikkert mer enn nok å pakke ut disse. Villemo: Jeg vil ikke anbefale loddbøker. Kanskje får du mange gaver fra samme avsender. Da er det greiere om du har flere klistrelapper. Og loddene må jo teipes fast. Det blir mye plunder. Tenk om de løsner og flagrer rundt!! Ha heller godt med hvite klistrelapper, og saks til å dele dem i litt mindre biter. Kankje trenger man tre stk pakke-folk. En til å føre inn i boka, og to til å pakke ut/dandere på bordet. Sett også en liten klistrelapp på kortet.
Villemo Skrevet 20. mars 2002 #11 Skrevet 20. mars 2002 Ehm...skjønner ikke helt hva du mener med at loddene fyker til alle kanter, du vet en sånn loddbok,de er jo på størrelsen med sånn kladdebøker vi hadde på skolen? Og så har jeg hvite klisterlapper som jeg bare skriver tallet på og limer på pakkene... Ingen problem hvis en gjest kommer med flere gaver,er jo bare å skrive navnet deres på flere linjer i loddboka for så å skrive nr på hvite lapper og sette på gavene...skjønte du noe av dette? hehehehe... ble litt rotete...12
Tyren Skrevet 20. mars 2002 #12 Skrevet 20. mars 2002 Vi kommer til å be en venninde og en kamerat til å gjøre den "jobben". Jeg har selv åpnet gaver for en venninde og da skrev jeg bak på kortet hva gaven var + merke, de som ikke hadde kort til gaven, skrev jeg inn i en bok, hva som var gitt og fra hvem, fungerte veldig bra.12
Evy Skrevet 20. mars 2002 #13 Skrevet 20. mars 2002 Min søster og min svigerinne skal ordne det med pakkene. Dei syns det er kjempe kjekt å få den oppgaven.
diddi Skrevet 20. mars 2002 #14 Skrevet 20. mars 2002 Villemo: Jeg så for meg en sånn loddbok med to av hver. E 48, en lapp i boka og en på gaven. Jeg skjønner at du satt som et spørsmålstegn. Nei, en slik loddbok du beskriver er jo kjempeflott. (også med hvite lapper. ) Men en slik bok kan jo se litt kjedelig ut om den ligger på gavebordet. Jeg tenkte selv å finne en litt finere bok å nummerere i. Men ikke så dyr en da! Bare en med litt farge på.
Gjest Synne Skrevet 20. mars 2002 #15 Skrevet 20. mars 2002 Villemo;ja det så jeg også for meg(men det var sikkert bare en liten misforståelse)...men sånn du skal gjøre skal vi også.Enkelt og greit. Mange pakker kommer jo til festlokalet allerede dagen før,så vi åpner etterhvert.Pakkene som kommer selve dagen skal 2 veninner(og kanskje min kommende manns søster) sørge for å åpne,skrive ned i loggbok + klistre lapp på... Bør nesten være 2-3 personer til dette. Synne
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #16 Skrevet 20. mars 2002 Synd man ikke får tid til å åpne pakkene selv, jeg elsker å åpne pakker!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #17 Skrevet 20. mars 2002 Hvorfor en bok å skrive i? Vi skal sette klister med nr på gave og samme nr på kort, så hører de sammen. synest det hørest ut som litt mindre arbeid. men det er kanskje bare meg.
diddi Skrevet 20. mars 2002 #18 Skrevet 20. mars 2002 Det er fordi kort kan forsvinne. Spesielt når man pakker det ned for å frakte det hjem.
Line A. Skrevet 21. mars 2002 #19 Skrevet 21. mars 2002 Vi skal bruke to av mamma sine symøtevenninner,da slipper man å bruke noen som er bedt som gjester. Samtidig som disse damene helt sikkert har full kontroll,og det blir dems hoved oppgave for kvelden,er jo greit at alt blir ryddig og ordentlig gjort. Line
Augustbrud02 Skrevet 23. juli 2002 #20 Skrevet 23. juli 2002 Hvorfor en bok å skrive i? Vi skal sette klister med nr på gave og samme nr på kort, så hører de sammen. synest det hørest ut som litt mindre arbeid. men det er kanskje bare meg. Det er nok litt tungvindt når man skal skive takkekortene også, for da må man ha en hel bunke med kort liggende å gå igjennom når man skriver. Dessuten kan jo noen av disse klistrelappene forsvinne fra både gaver og kort ved at de detter av og da er man like langt. Selv skal vi setter nummer på både gave og kort og føre på egne ark hva vi fikk av hvem, samt antall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå