Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Tenkte jeg skulle squashdipen som Arkana forslo til i kveld, men leste oppskriften nøye først nå. Hvor får jeg kjøpt tahini? Pleier de å ha noe sånt på tyrkiske butikker? Og skal skallet eller snittflaten ligge opp når jeg griller squashen?
Elze Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Tahini er en slags sesamfrømos - de har det på tyrkiske butikker, og ofte på helsekostbutikker.
Arkana Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Det går for det samme hvilken side du legger squashen på, jeg pleier å snu den underveis i steketiden. Og du kan sløyfe tahini hvis du ikke har. Endret 14. juli 2006 av Arkana
Gjest squashgjesten Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Takk! Jeg har enda et spørsmål. Hvilke andre urter (bortsett fra mynte og koreander) kan man benytte? De hadde ikke det på butikken. Tusen takk for hjelpen, forresten! Vi har alt spist squashgrateng, squashpletter, fylte squash, jeg har akkurat bakt squashbrød (har ikke smakt ennå, men de ser bra ut), squashpai... og nå må jeg prøve denne dipen og en suppe og muligens en ting til. Riktignok smaker alt veldig godt, men deretter tror jeg det blir en stund før jeg spiser squash igjen!
Arkana Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hakket bladpersille er godt, men ellers kan du jo bare utelate det du ikke har. Skjønner at det har blitt litt overdose squash i det siste. Endret 14. juli 2006 av Arkana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå