Gå til innhold

hvordan ber man single venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble plutselig litt usikker på hva man skriver på innbydelsene til single gjester?

skal jeg skrive xxxxxx m/følge? eller kun navnet på den gjesten vi ber?

har jo noen gjester som nylig har blitt single, og noen som er "kronisk" single :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil at de single vennene skal ha med seg følge (altså kan velge hvem de skal ha med i bryllupet deres) skriver du xx med følge. Hvis du kun vil at vennen skal komme, skriver du xx.

Det er ikke uvanlig at single kommer alene. Tror mange har gått vekk i fra det at alle skal ha følge i et bryllup.

Vi inviterte single venner uten følge, både pga økonomi (kunne heller invitere mange kjente) og fordi vi ikke ønsket å ha folk som vi ikke kjente i bryllupet vårt.

Skrevet

Det kommer jo an på om dere vil invitere den personen alene eller om du synes at han/hun kan ta med seg en. Da vi inviterte til bryllup, inviterte vi uten følge, siden vi hadde lyst til at vi kjente alle de som kom i bryllupet, ikke bare noen som de hadde med seg "for å ha noen med seg".

Gjest Gjest
Skrevet

Når vi giftet oss inviterte vi alle med navn. Altså de som var alene ble invitert alene. De som var par ble invitert begge to - med navn. Det er upersonlig å skrive "med følge" og blir i mine øyne helt teit å be folk finne noen å ta med seg. Kanskje de syntes det er vanskeligere dersom det står "med følge" enn dersom det står kun deres navn. Mange som er hårsåre når det gjelder singellivet...

Skrevet

Vi kommer i alle fall ikke til å be med følge.

Gjestelista blir lang nok som det er, om ikke de single skal ha med seg en date også. Dessunten skjønner jeg ikke hva vilt fremmede har å gjøe i mitt bryllup. Vi inviterer de vi inviterer, og er de ikke samboer/forlovet/gift, så inviteres de alene. Dette er ikke en plass der jeg synes "tilfedlig date" hører hjemme.

Skrevet

Som singel regner jeg med -og foretrekker -å bli invitert uten følge. Tror egentlig jeg ville blitt litt grinete over å bli invitert med følge, både fordi jeg da måtte styre med å hoste opp en eller annen jeg kunne ta med for å så å bruke kvelden på å forklare alle at Nei, vi er ikke sammen, og fordi jeg ville følt det som om jeg bare var "verdig" som bryllupsgjest om jeg var en del av et par.

Skrevet

Vi inviterte alle single ved navn. (Og alle i par ved navn for den saks skyld.)

Alle som ikke er nevnt ved navn på invitasjonen, som barn, og evt. kjærester var dermed ikke invitert.

Vi har derimot valgt at dersom det er noen som kommer i et seriøst forhold mellom invitasjoen og bryllupet, så er vi åpne for å etterinvitere kjæresten muntlig.

(Dette har vi gjort med èn kjæreste. Disse to var venner fra før, og vi kjenner henne godt. Det var derfor naturlig å også invitere henne da de ble et seriøst par.)

Når det gjelder etterinvitasjoner, er det vi som velger å etterinvitere, og dermed spør de det gjelder spesielt. (Vi etterinviterer ikke på forespørsel!)

Skrevet

såfremt du vet at de er single så skriver du bare navnet demms. m følge ville jeg brukt kun vis noen var på vei inn i et seriøst forhold. synes det blir litt dumt å skrive med følge også tar de med flavour of the night i bryllupet ditt hvis du skjønner

Gjest Gjest
Skrevet

Svigerbror har akkurat fått seg ny kjæreste, dvs lenge etter at invitasjonene er sendt ut. Vi kommer ikke til å be henne, fordi vi aldri har møtt henne og føler at det er feil å invitere en "fremmed" i bryllupet vårt. Å be andre ukjente ("med følge") er heller ikke aktuelt. Et bryllup er ikke et sted for dating, i alle fall ikke et tradisjonelt familiebryllup.

Skrevet

da var det tydeligvis enighet om dette :)

og heldigvis var alle enige med meg, og ikke brudgommen :ler:

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Ville bare si at det kan skje at noen tar med seg noen selv om en er invitert alene.

For jeg var i ett bryllup i helgen. Å der var det ene onkelen som hadde tatt med seg den nye kjæresten sin. Så der ble det mye styr med å forandre på bordplaner o.l.

Gjest Gjest
Skrevet
Ville bare si at det kan skje at noen tar med seg noen selv om en er invitert alene.

For jeg var i ett bryllup i helgen. Å der var det ene onkelen som hadde tatt med seg den nye kjæresten sin. Så der ble det mye styr med å forandre på bordplaner o.l.

Nå er det heldigvis ingen av våre familiemedlemer som er invitert enslige, men Det der ville nok skapt MYE bryderi, spesielt fordi vi faktisk serverer all mat direkte på tallerknen, og dermed kun har det oppgitte antallet kuverter.

Hun kunne jo kanskje fått en stol å sitte på, og noe å drikke, men han måtte nok delt av sin mat. :ler: (Tviler på at vi hadde klart å omrokkere bordplanen så de hadde fått sitte ved siden av hverandre heller! :sjenert: )

Det der hørtes jo direkte frekkt ut av onkelen! :overrasket:

Skrevet

Der ble jeg logget ut igjen, men gjest over var altså meg...

Skrevet

vi har innvitert med følge. og grunnen var at vi sendte ut innvitasjonene så tidli, at kjangsen for at noen fekk seg ny partner i livet var stor før brylluppet. og når de takket ja til brylluppet ga vi beskjed om at de må gi beskjed i god tid om de vil ha med noen pga maten. jeg synes et bryllupp er en sosial event, og jeg er også klar over at når brylluppet inneholder over 80 gjester, får ikke vi tid til å snakke med alle i noen lenger tid. derfor kan det vere greit at de andre kan snakke og sosialisere seg, og knyte "nye" band. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde stussa på å blitt invitert ''med følge''. Er det ikke bra nok å komme alene, liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...