marsy Skrevet 14. juli 2006 #1 Del Skrevet 14. juli 2006 Vi skal til Roma i sommer, og kommer naturlig nok til å gå innom en del kirker. Vet at man bør dekke til skuldrene, men er det noen andre regler? kan man gå med knelangt skjørt/bukse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Noen steder nekter de folk i shorts (mener at det er slik i Vatikanet bl.a). Skjørt og bukser er OK, men jeg ville styrt unna helt korte skjørt. Ville også styrt unna plagg med bare skuldre og utringede topper/skjorter. Ta evt. med et tynt skjerf/sjal som du kan dekke skuldrene med eller en tynn jakke/genser som får plass i vesken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #3 Del Skrevet 14. juli 2006 Bare skuldre er fy fy, men man kan gå i skjørt som dekker knærne. Opptre rolig i Kirken og ikke høylydt prat. Mange som sitter i stille bønn. Mao allminnelig respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juli 2006 ok, tipper at jeg tar med en tynn cardigan i veska som dekker skuldre og eventuel utringning... takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. juli 2006 #5 Del Skrevet 14. juli 2006 Da jeg var i Firenze i fjor, hadde de 'engangssjal' som de delte ut til lettkledte turister i de fleste kirkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #6 Del Skrevet 14. juli 2006 Har tilmed sett driftige italienere som solgte/leide ut avkappede bukseben til de som kom til Peterskirken iført shorts. Herlig by med herlige folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå