Gå til innhold

Sexlyst

Gjest Mannlig gjest

Fremhevede innlegg

Gjest Mannlig gjest
Skrevet

:) For meg så virker det helt klart som om at mannen har størst sexappetitt. I noen få tilfeller er det motsatt eller likt. Vi gutta er mere lettantennelige. Får vi nyss om at pølseboden er åpen så slår vi til med engang, uten å bli forført i timesvis med småflørting eller gaver. Hadde jeg hatt et ord med i laget under skapelsen av mann og kvinne, ville jeg prøvd å skapt mann og kvinne mere lik vedrørende sexlyst og tenningsnivå. (hadde jeg måtte brukt like lang tid på å få start på bilen, hadde bilen enten gått på verksted eller blitt solgt for en billig penge :grine: )

Hvorfor er vi skapt slik :frustrert: Er dere enig i mine betraktninger?

Dette innlegget er ikke ment å fornærme/såre kvinnene. Men jeg regner desverre med at noen oppfatter det slik.

Og ja, jeg er ikke en som ikke får noe sex, jeg kan kurtisere i timesvis.

Ønsker dere alle en forførende helg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som det har blitt diskutert mange ganger her - her er det store svingninger mellom medlemmer av samme kjønn, selv om det kanskje er en svak tendens til at det er slik du beskriver. Ikke desto mindre er det mange kvinner som opplever å ha sterkere sexdrift enn sin mannlige partner også. Og det finnes VELDIG mange kvinner som er glade i sex, og gjerne mye av det!

Så nei, jeg kan ikke uten videre være med deg i resonnementet ditt.

Gjest Gjest
Skrevet

For mitt vedkommende....jeg vil ha hver dag!....og jeg er kvinne!......men så har jeg vert i et forhold tidligere der jeg var tvunget til å ha sex viss ikke skjedde forskjellige ting....altså: et voldelig forhold......så nå som jeg har funnet mannen jeg eeeelsker....og sexen er gjensidig og fantastisk og åpen....klarer jeg ikke la være....jeg har lyst heeele tiden....

Jeg burde jo hate sex etter et sånnt forhold tidligere, men nå kan jeg slappe av...og for meg er kommunikasjon allt!.......kan man ikke prate i et forhold.....er somregel sexen dårlig og sjelden og......

Skrevet

Jeg er heller ikke uten videre enig i resonnementet.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Dette var en generell situasjonsbeskrivelse fra min side og dere bekrefter at unntakene finnes, kjempeflott, men vi vil nok ikke få noen respons i fra dei som har det på denne måten. Forståelig nok.

Skrevet

Til at det skal være en generell beskrivelse "fra DIN side" (min utheving), synes jeg du prøver å overbevise oss om at du har det eneste rette svaret litt for mye...

Det kan godt være at du har det sånn, men du kan ikke derfra gå ut ifra at alle menn har det som deg - eller er som deg. Eller at alle kvinner er som de kvinnene du har hatt kontakt med.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg snakker ikke utifra bare min situasjon, dersom du leser litt her på KG får du den samme følelsen også.

Alt fra at "samleie er kjedelig" til "mistet lysten" fortellinger.

Nå har jeg ikke tid til å skrive mere, må begynne å kurtisere...........

God helg!

Skrevet
Jeg snakker ikke utifra bare min situasjon, dersom du leser litt her på KG får du den samme følelsen også.

Så du har ikke lest alle "jeg har mer lyst enn kjæresten min"- og "typen min vil ikke ha sex mer"-trådene? :ler:

God helg til deg også - jeg får kjæresten på besøk, så min helg BLIR god! :sjarmor:

Gjest d'Arc
Skrevet

Apropo pølsebod; Er det ikke der man kjøper pølser?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke enig i at menn har mere lyst enn kvinner. Jeg har bare meg selv, mine venninner og mange innlegg fra dette forumet og andre å legge til grunn, men det sier da mer enn nok.

Jo, i tenårene og tidlig 20 års alder tror jeg nok det er mange overhormonelle gutter som vil ha seg i hytt og putevær. Men jeg har i alle mine forhold, i alle mine elskerforhold også og i alle pulekompisforhold :sjarmor: hatt like stor og stort sett mer lyst enn mannfolkene. Dette har jeg hørt fra venninner også de siste 10 årene. klaging over at lysten er stor men at mannfolkene ikke orker, gidder, har overskudd, mangler impulsivitet etc.

Jeg er gift på 4 året og har et mye større behov for sex enn min mann. Jeg er overhodet ikke noe enestående tilfelle. Jeg og mine venninner er ikke noe unntak fra regelen. Det er bare tull.

Skrevet
Jeg er ikke enig i at menn har mere lyst enn kvinner. Jeg har bare meg selv, mine venninner og mange innlegg fra dette forumet og andre å legge til grunn, men det sier da mer enn nok.

Det er egentlig ikke så veldig informativt, bortsett fra at det bekrefter at det finnes unntak, å lese hva enkeltkvinner har erfart.

I de studier jeg har sett på temaet, funnet i forskningdatabasen PsychInfo, har resultatene alltid vært at menn forteller om mer seksuell lyst enn kvinner.

Nå kan jo dette være ulikt for dagens unge kvinner :). Kan også være metodeproblemer, men det er i alle fall sikrere informasjon enn anekdoter fra enkeltpersoner.

CD

Skrevet (endret)

OK, her er en helt ny artikkel på temaet. Gjengir sammendraget her. De som ønsker hele artikkelen i PDF-format, kan gi meg beskjed.

Opplevd seksuell lyst 37 vs 9 ganger i uka i menns favør.

CD

In Database: PsycINFO 2006 Part B

Journal:Social-Behavior-and-Personality. Vol 34(1) 2006, 95-102.

TITLE: Sex differences and similarities in frequency and intensity of sexual desire.

PUBLICATION YEAR: 2006

AUTHOR: Regan,-Pamela-C; Atkins,-Leah

ABSTRACT: Only within the past decade have social scientists commonly recognized the phenomenon of sexual desire as a distinct and vital component of human sexual response. Of the various factors believed to be associated with sexual desire, gender (biological sex) is presumed by many theorists to be one of the most important. Limited empirical work suggests that men experience desire more frequently than do women; however, sex differences in intensity or level of desire have yet to be examined. This study explored both the self-reported frequency and intensity of sexual desire among an ethnically diverse sample of 676 men and women. As hypothesized, men reported experiencing a higher overall level of sexual desire than did women. Sex differences also were found with respect to frequency of sexual desire. Men reported experiencing sexual desire more often than did women and, when asked to estimate the actual frequency with which they experienced desire, men's estimated frequency (37 times per week) was significantly higher than women's (9 times per week). These results do not imply that men always feel desire or that women lack sexual desire. In fact, virtually every participant in this study reported feeling sexual desire on a regular basis. This suggests that desire may be the most universal sexual response experienced by both men and women. (PsycINFO Database Record © 2006 APA, all rights reserved) (journal abstract)

Endret av CoolDuckie
Gjest Gjest
Skrevet
OK, her er en helt ny artikkel på temaet. Gjengir sammendraget her. De som ønsker hele artikkelen i PDF-format, kan gi meg beskjed.

Opplevd seksuell lyst 37 vs 9 ganger i uka i menns favør.

Akkurat som du sier at det enkelte kvinner forteller ikke blir noe annet enn det "enkelte kvinner forteller" så...

...sier jeg at dette ikke er noe annet enn en enkelt undersøkelse. Jeg bryr meg fint lite om hva en enkelt undersøkelse sier når hele mitt liv og mine venninners liv forteller meg at denne undersøkelsen ikke stemmer.

Kanskje tenker menn mer på sex i noen faser av livet. Men det finnes uendelig mange seksuellt frustrerte kvinner der ute. Og de er faktisk ikke bare noen "enkelte". De er mange.

Det sier seg selv at når folk blir feitere, latere og eldre så er det lite ork til sex. mange menn sitter i sofaen og glor på tv i stedet for å gidde å ha seg med partneren. At menn tenker oftere på sex betyr ikke en døyt så lenge de ikke orker å ha sex.

Etterhvert som 20 årene er over så stiger kvinners appetitt på sex mens mannen går i motsatt retning. Igjen, i 20 årene er dere kaniner. men så er det nedoverbakke :ler:

Skrevet
Akkurat som du sier at det enkelte kvinner forteller ikke blir noe annet enn det "enkelte kvinner forteller" så...

...sier jeg at dette ikke er noe annet enn en enkelt undersøkelse. Jeg bryr meg fint lite om hva en enkelt undersøkelse sier når hele mitt liv og mine venninners liv forteller meg at denne undersøkelsen ikke stemmer.

Du er ikke representativ for alle kvinner og dine venninner er heller ikke det. Ideen med å gjøre kontrollerte undersøkelser, er å finne ut hva som gjelder kvinner og menn generelt.

At dette bare blir et uttrykk for et statistisk fenomen, og ikke gjelder enkeltkvinner og enkeltmenn, kan vel dine erfaringer vise oss.

Mvh CD

Skrevet (endret)
Kanskje tenker menn mer på sex i noen faser av livet. Men det finnes uendelig mange seksuellt frustrerte kvinner der ute. Og de er faktisk ikke bare noen "enkelte". De er mange.

Det sier seg selv at når folk blir feitere, latere og eldre så er det lite ork til sex. mange menn sitter i sofaen og glor på tv i stedet for å gidde å ha seg med partneren. At menn tenker oftere på sex betyr ikke en døyt så lenge de ikke orker å ha sex.

Etterhvert som 20 årene er over så stiger kvinners appetitt på sex mens mannen går i motsatt retning. Igjen, i 20 årene er dere kaniner. men så er det nedoverbakke :ler:

Menn med god helse kan bli fedre til de er over 90. Mannen har ingen overgangsalder. Kvinner blir ufruktbare et sted mellom 45 og 50. Etter det blir de heller ikke våte under seksuell opphisselse som før. Heldigvis betyr ikke det at sexlivet er over, men det betyr vel at ditt utsagt om mannens "nedoverbakke" som du ler av, nok fullt ut er matchet av et kvinnelig seksuelt stup.

For øvrig er det ikke bare menn som "sitter i sofaen". Du synes dine erfaringer er viktige nok til at du kan drite i forskning. Vel, min erfaring som mann over 35, er at jeg trener 6 ganger i uken og er kåt hver dag :). Er nok meget mulig at du sitter mye mer i sofaen enn meg :).

CD

Endret av CoolDuckie
Gjest Gjest
Skrevet
Menn med god helse kan bli fedre til de er over 90. Mannen har ingen overgangsalder. Kvinner blir ufruktbare et sted mellom 45 og 50. Etter det blir de heller ikke våte under seksuell opphisselse som før. Heldigvis betyr ikke det at sexlivet er over, men det betyr vel at ditt utsagt om mannens "nedoverbakke" som du ler av, nok fullt ut er matchet av et kvinnelig seksuelt stup.

For øvrig er det ikke bare menn som "sitter i sofaen". Du synes dine erfaringer er viktige nok til at du kan drite i forskning. Vel, min erfaring som mann over 35, er at jeg trener 6 ganger i uken og er kåt hver dag :). Er nok meget mulig at du sitter mye mer i sofaen enn meg :).

CD

Du er nok ikke representativ for de fleste menn over 35 ;) Jeg kan ikke annet enn å flire litt over at det er så viktig for deg å konstatere at menn er kåtere enn kvinner. Javel, jeg får vel gi meg. SÅ viktig er det tross alt ikke å fortsette diskusjonen.

For meg spiller det ingen rolle hva forskningen sier. Jeg lever utifra der jeg er nå og utifra mine erfaringer så langt i livet. Jeg har fire barn, en flott kropp fremdeles og en mann som ikke kan møte mine behov seksuellt med sex flere ganger om dagen, ikke engang en gang om dagen...

Det jeg har erfart er at menn har det i kjeften :sjarmor: Menn skryter på seg flere sexpartnere enn det de har hatt mens kvinner gjerne trekker fra noen. Når det gjelder å overvurdere sine egne evner i sengen har jeg også erfart at de har et ego som ikke står i stil med innsatsen. Jeg er ikke alene om å si dette.

Synes det er rart at menn blir truet av at kvinner nå er like mye utro som menn og at kvinner krever et godt og hyppig sexliv på lik linje med menn. Jeg VET at forskningen forteller om menns vanvittige behov for å forplante seg i alle retninger. Men jeg begynner snart å lure på om denne forskningen er skrevet av menn for menn.... ;)

Men la oss nå si det slik at menn har mer sexlyst. For all del.......send noen av de mennene min vei, så kanskje de neste 50 partnerene jeg får kan matche en helt normal norsk kåt kvinne. :ler: (nå er jeg gift da, men en fin tanke i teorien.)

Skrevet
For meg spiller det ingen rolle hva forskningen sier. Jeg lever utifra der jeg er nå og utifra mine erfaringer så langt i livet. Jeg har fire barn, en flott kropp fremdeles og en mann som ikke kan møte mine behov seksuellt med sex flere ganger om dagen, ikke engang en gang om dagen...

Men la oss nå si det slik at menn har mer sexlyst. For all del.......send noen av de mennene min vei, så kanskje de neste 50 partnerene jeg får kan matche en helt normal norsk kåt kvinne. :ler:  (nå er jeg gift da, men en fin tanke i teorien.)

Tviler overhodet ikke på det du skriver. Synes det er interessant. Min erfaring går i motsatt retning. I tillegg til å ha sex med min kjære kone innimellom (for sjelden), koser jeg meg minst en gang daglig med meg selv :legrine: . Men har jo meget hyggelig sex med min kone de gangene hun har lyst da.

CD

Gjest d'Arc
Skrevet
Tviler overhodet ikke på det du skriver. Synes det er interessant.  Min erfaring går i motsatt retning. I tillegg til å ha sex med min kjære kone innimellom (for sjelden), koser jeg meg minst en gang daglig med meg selv  :legrine: . Men har jo meget hyggelig sex med min kjæreste de gangene han har lyst da.

CD

Det gjør da jeg også.

Det har da alltid vært sånn at dere gutter snakker mer om hvor kåte dere er, hvor ofte dere runker osv. Men tror du fremdeles, etter å ha lest mange av innleggene til de sprengkåte damene på KG, at menn er mer seksuelle enn kvinner?

Jeg blåser i undersøkelser som viser at ditt og datt. Om du er kåtere enn din kjæreste har jo ikke noe å si heller.

Skrevet
Det gjør da jeg også.

Det har da alltid vært sånn at dere gutter snakker mer om hvor kåte dere er, hvor ofte dere runker osv. Men tror du fremdeles, etter å ha lest mange av innleggene til de sprengkåte damene på KG, at menn er mer seksuelle enn kvinner?

Jeg blåser i undersøkelser som viser at ditt og datt. Om du er kåtere enn din kjæreste har jo ikke noe å si heller.

Tja, jeg tror vel faktisk at menn er mer seksuelt aktive enn kvinner, ja. Men jeg ser at kvinner er langt mer forskjellige enn jeg trodde. Det har vært opplysende.

CD

Gjest d'Arc
Skrevet
Tja, jeg tror vel faktisk at menn er mer seksuelt aktive enn kvinner, ja.

CD

Deg om det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...