Gå til innhold

Hvilke ord skriver du lett feil?

Fremhevede innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Hvilke ord vet du at du har lett for å skrive feil? Selv har jeg litt problemer med nysgjerrig, og skrev dresin feil i mange år (trenger ikke å gå nærmere inn på det).

I tillegg har jeg lett for å være litt for kjapp på tastaturet. Skriver ofte ahr i stedet for har og andre dumme slurvefeil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyskjerrig her og. Er bare blitt vane å skrive det sånn. :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Interessant er et vanskelig ord, er ikke sikker på om jeg skrev det riktig nå engang. Dessuten skriver jeg ofte værre istedet for verre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg, feil..? Tror ikek det du...

:ironi::ler:

Interesant, interresant, interessant, interressant... Hva er riktig?

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det er egentlig ganske mange ord jeg er usikker på. Jeg har ofte nettordbok åpen, slik at jeg kan sjekke. Jeg har som oftest rett i det jeg tenker først, men jeg har en eller annen mental blokkering på rettskriving, så jeg er så usikker på meg selv. Derfor blir det mange ganger nesten som om jeg snubler i bena mine, når jeg skriver. Er glad for at det ikke får meg til å la være å skrive. Det hadde vært det aller verste. Det skjer med mange! Men de som ikke har det sånn vet ikke hvordan det er :bukke:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Syns også at interessant kan være litt slitsomt å skrive, og derav lett å skrive feil. Tror feilene mine har mer å gjøre med hvor bokstavene er plassert i forhold til hverandre på tastaturet enn at jeg er usikker på hvordan de skrives.

Ord jeg elsker å skrive på pc er kanskje og funksjon. Noen ganger kan jeg skrive disse ordene flere ganger etter hverandre fordi jeg syns det er så gøy. Ja, jeg er rar. Men bare prøv; det passer så fint. Jeg skriver ikke touch, bare for å ha sagt det.

Skrevet
Interessant er et adjektiv (ref mer -, mest ) som er verdt oppmerksomhet, eller som er fengslende
hentet fra en ordbok :ler:

ellers skriver jeg oftest feil fordi jeg raser over tastaturet og da kan det bli mange nye ord av det gitt :ler:

Skrevet

Jeg sliter også med nyskjerrig/nysgjerrig, selv om jeg vet hva som er riktig. Sitter vel i fingrene (og hodet) tenker jeg.

Og jeg har lett for å skrive "rundt" ord jeg ikke er helt sikker på. Finner andre måter å formulere meg på i stedet for å bruke det dumme ordet.

Gjest gjest1
Skrevet

Og der lærte jeg noe nytt i dag...har alltid trodd man skrev nysgjerrig med k jeg da.....

Alikevel kommer ofte feil ned på skjermen og ender opp som alikvel.

Gjest Gjest
Skrevet

Har problemer med forresten jeg! Er forresten riktig, eller er det forressten?

Skrevet

forresten er riktig.

Jeg sliter med økonomi. Ordet altså. Spesielt om jeg skal skrive økonomi og næringsliv. Blir alltid tull.

Skrevet

Ikke mange ord jeg sliter med å skrive riktig, men skrev "i tilegg" i steden for "i tillegg" en god stund. Det var hovedsaklig fordi jeg ikke hadde tatt meg bryet å sjekke opp hva som var riktig. Skriver "i tillegg" nå da, nå som jeg har sjekket det opp.

Gjest BagLady
Skrevet

Har alltid hatt problemer med ordet ressurser.

Gjest Gjest
Skrevet

Colosseum må jeg alltid tenke over hvordan skrives.

Gjest King James
Skrevet

Det er mange ord. Gidder ikke skrive alle.

sikkert noe feil i det jeg skrev nå.

Gjest Chantal
Skrevet

Interressant = interessant?

Kverrulere = kverulere?

Skrevet

Jeg vet stort sett hvordan de fleste ord skrives, men det går ofte vel fort i svingene over tastene her.

Jeg finner stadig opp nye skrivemåter i forbifarten - antakelig hadde det gått mye fortere å få skrevet det jeg prøver på om jeg ikke hadde det så travelt med å plassere fingrene når jeg skal ordlegge meg. :)

Skrevet

Da jeg er en inteligent kverrulant så er ikke rett skivningen min så aller værst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...