Gjest Husmorspiren Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Tenkte jeg skulle slå til og røre jordbær, men aner ikke hvordan jeg gjør det. Noen som kan forklare? Tror jeg trenger å få det inn med teskje...
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Rens jordbær og del i små biter, rør sammen med sukker (smak deg til hvor mye du vil ha).
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Kan jeg bare fryse den som den er da? Skal vel helst fryses i små bokser da, ettersom den har kort holdbarhet? Er ikke særlig glad i klumper, ken jeg bare kjøre på med stavmikser? Funker det evt med fruktose istedetfor sukker?
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Rens, del opp, sukre, frys. Ja, du kan bruke stavmikser. Hell i små bokser, ellers blir det vanskelig å ta opp bare litt av gangen. Vet ikke hvordan det funker med fruktose.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Jeg kjører dem lett i blenderen sammen med litt sukker. Må ikke ha den på for lenge, da blir det litt for tynt synes jeg..
Fakse Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Det finnes frysepulver for å ha i når du lager frysetøy. Da blir det ikke så tyntflytende når du tiner det. Syltetøyet får en glatt konsistens om du lager det i foodprosessor med kniv. Jeg ville ha delt det opp (min familie bruker en eggebåtdeler til dette, det er mindre jobb da) bærene på forhånd uansett, det er lettere å få en jevn konsistens da. Jeg blander ca som følger: 2,5 kg jordbær 0,5 kg sukker 1 pose Gul Jam Dette er nesten samme oppskriften som står på jam-posen, men jeg bruker mer bær og mindre sukker. Synes det blir for søtt om man følger oppskriften på pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå