Gå til innhold

Røre jordbær?

Anbefalte innlegg

Gjest Husmorspiren
Skrevet

Tenkte jeg skulle slå til og røre jordbær, men aner ikke hvordan jeg gjør det. Noen som kan forklare? Tror jeg trenger å få det inn med teskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rens jordbær og del i små biter, rør sammen med sukker (smak deg til hvor mye du vil ha).

Gjest Gjest
Skrevet

Kan jeg bare fryse den som den er da? Skal vel helst fryses i små bokser da, ettersom den har kort holdbarhet?

Er ikke særlig glad i klumper, ken jeg bare kjøre på med stavmikser?

Funker det evt med fruktose istedetfor sukker?

Gjest gjest1
Skrevet

Rens, del opp, sukre, frys.

Ja, du kan bruke stavmikser. Hell i små bokser, ellers blir det vanskelig å ta opp bare litt av gangen. Vet ikke hvordan det funker med fruktose.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kjører dem lett i blenderen sammen med litt sukker. Må ikke ha den på for lenge, da blir det litt for tynt synes jeg.. :)

Skrevet

Det finnes frysepulver for å ha i når du lager frysetøy. Da blir det ikke så tyntflytende når du tiner det. Syltetøyet får en glatt konsistens om du lager det i foodprosessor med kniv. Jeg ville ha delt det opp (min familie bruker en eggebåtdeler til dette, det er mindre jobb da) bærene på forhånd uansett, det er lettere å få en jevn konsistens da. Jeg blander ca som følger:

2,5 kg jordbær

0,5 kg sukker

1 pose Gul Jam

Dette er nesten samme oppskriften som står på jam-posen, men jeg bruker mer bær og mindre sukker. Synes det blir for søtt om man følger oppskriften på pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...