Gå til innhold

Hva koster ID-merking av katt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Er det noen som kan svare meg på hvor mye det koster å ID-merke katten sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvordan ID-merking du mener... Men jeg betalte 600 for tatovering i øret. Microchip var litt dyrere, tror jeg, men ikke mer enn et par 100-lapper...

Skrevet

Det varierer også veldig fra plass til plass, det beste svaret vil du få ved å ringe de aktuelle dyreklinikkene i ditt område for å sammenligne pris. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Katten må få bedøvelse for å tatovere i øret, derfor er det vanlig å gjøre det samtidig med kastrering. Det er vanlig at dyrlegene har en pakkepris der det koster kun en hundrelapp eller to ekstra å få tatovering. Hvis man ikke kastrerer katten, men kun øremerker må man betale for bedøvelse/veterinærtime, og det blir ganske så dyrt.

Har du allerede kastrert katten din?

Gjest loren
Skrevet

Sier som Gjest over her, ta en "helpakke" hvis du ikke har kastrert pus fra før.

Taranpusen vår ble i fjor høst sterilisert, vaksinert og fikk tatovering samme dag, dette kom på 1800,- da var en sjekk uka etter inkludert. (Katteklinikken 10 liv på Lørenskog, flinke folk, anbefales hvis du bor i nærheten)

(Moderator: hvis jeg ikke har lov til å "reklamere" ber jeg om unnskyldning med en gang :) )

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar!

Har forhørt meg hos en klinikk i nærheten er - de tar i overkant av 500 kr for merking. Det er jo i samme prisklasse som gjelder andre steder også virker det som. :)

Skrevet

Vi betalte ca 800 kr for vaksine, kastrering og øremerking. Selve øremerkingen kostet vel da ca 150 kr, men da var han jo i narkose pga kastreringen allikevel.

Velger dere chip trenger ikke katten narkose, så da vil det nok bli litt billigere.

Skrevet

Tror vi betalte mellom 6 og 800 kroner for å chipmerke Titopusen vår.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betalte ca 900 for helsesjekk, vaksine, microchip og "M" tatovert i øret og ca 500 for kastrering et par måneder senere. Kanskje mest vanlig å gjøre det samtidig, men jeg ville ikke vente med å id-merke til han var gammel nok til å bli kastrert, for utpå våren ble det umulig å holde han inne.

(Nordberg Dyreklinikk, Oslo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...