Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Er det noen som kan svare meg på hvor mye det koster å ID-merke katten sin?
My Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Vet ikke helt hvordan ID-merking du mener... Men jeg betalte 600 for tatovering i øret. Microchip var litt dyrere, tror jeg, men ikke mer enn et par 100-lapper...
Gjest Kitz Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 Det varierer også veldig fra plass til plass, det beste svaret vil du få ved å ringe de aktuelle dyreklinikkene i ditt område for å sammenligne pris.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Katten må få bedøvelse for å tatovere i øret, derfor er det vanlig å gjøre det samtidig med kastrering. Det er vanlig at dyrlegene har en pakkepris der det koster kun en hundrelapp eller to ekstra å få tatovering. Hvis man ikke kastrerer katten, men kun øremerker må man betale for bedøvelse/veterinærtime, og det blir ganske så dyrt. Har du allerede kastrert katten din?
Gjest loren Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Sier som Gjest over her, ta en "helpakke" hvis du ikke har kastrert pus fra før. Taranpusen vår ble i fjor høst sterilisert, vaksinert og fikk tatovering samme dag, dette kom på 1800,- da var en sjekk uka etter inkludert. (Katteklinikken 10 liv på Lørenskog, flinke folk, anbefales hvis du bor i nærheten) (Moderator: hvis jeg ikke har lov til å "reklamere" ber jeg om unnskyldning med en gang )
Gjest Gjesta Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Takk for svar! Har forhørt meg hos en klinikk i nærheten er - de tar i overkant av 500 kr for merking. Det er jo i samme prisklasse som gjelder andre steder også virker det som.
Tjorven Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Vi betalte ca 800 kr for vaksine, kastrering og øremerking. Selve øremerkingen kostet vel da ca 150 kr, men da var han jo i narkose pga kastreringen allikevel. Velger dere chip trenger ikke katten narkose, så da vil det nok bli litt billigere.
Saeria Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Tror vi betalte mellom 6 og 800 kroner for å chipmerke Titopusen vår.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Vi betalte ca 900 for helsesjekk, vaksine, microchip og "M" tatovert i øret og ca 500 for kastrering et par måneder senere. Kanskje mest vanlig å gjøre det samtidig, men jeg ville ikke vente med å id-merke til han var gammel nok til å bli kastrert, for utpå våren ble det umulig å holde han inne. (Nordberg Dyreklinikk, Oslo)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå