Gjest loren Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg er 21 år, og har kun videregående utdanning (fagbrev) søker på en jobb nå, ken jeg skrive: Jeg har valgt å jobbe framfor å gå skole, for å få erfaringer før jeg bestemmer meg for hva jeg vil gjøre når jeg ”blir stor”. Eller finnes det en bedre måte å skrive det på? Trenger det i det hele tatt å være med? Har mye yrkeserfaring til å være så ung, men føler jeg må *forsvare* det på en måte... det at jeg ikke har gått mer skole altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lovegeckos Skrevet 13. juli 2006 #2 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg syns du ikke bør ha med den setningen. Det du sier med den er at du enda ikke har bestemt deg for hva du vil gjøre og derfor vil du høyst sannsynlig ikke bli i jobben du søker lenge heller... Det du kan gjøre er å fokusere på at du liker praktiske oppgaver, derfor har du jobbet i noen år.... Bare forslag Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juli 2006 #3 Del Skrevet 13. juli 2006 Ikke bruk en setning der du må bruke hermetegn på den måten der. Og ei, ikke FORSVAR at du har mye arbeidserfaring, foskuser heller på det positive. Og du er da ikke den eneste her iverdn som hr fagbrev og ingen videre utdannelse, så det bør ikke være noe problem. Dt virker på meg som om DU har et problem med å ikke ha tatt vidre utdannelse, og kanskj ikke hetl vet hva du vil bli npr du blir "stor", men det forteller du ikke om i en jobbsøknad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 13. juli 2006 #4 Del Skrevet 13. juli 2006 Synes i alle fall du bør unngå formuleringen om å bestemme seg for hva du vil gjøre når du "blir stor". Den er veldig oppbrukt. Du har jo et fagbrev - det er vel relevant for jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juli 2006 #5 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville heller ikke brukt den. Kanskje legger de ikke merke til manglende skolegang og da er det dumt å fokusere på den. Få heller frem at du har jobbet lenge og har relevant yrkeserfaring. Sist jeg søkte jobb ville de ikke engang SE på vitnemålet mitt (heldigvis ), men var fryktelig opptatt av det jeg hadde jobbet med tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 13. juli 2006 #6 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Takk for raske svar alle sammen Da skal jeg omformulere meg litt tenker jeg =) Kjempefint om dere kan hjelpe meg med to avsnitt til... Jeg har jobbet i resepsjon fram til nå, søker nå på en ren kontorjobb med litt regnskap (dette har jeg kun tre mnd erfaring med fra en vikarjobb). Dvs. kundebehandlinga jeg har har brukt daglig blir ikke like *viktig* i denne jobben som den jobben jeg har nå, så det er litt vanskelig å skulle selge seg inn... Jeg er glad i tall, og har god erfaring med Excel, både i skolesammenheng og til privat bruk. Jeg brukte det også aktivt da jeg jobbet heltid som vikar hos XXX Norge fra oktober 2005 – januar 2006. Det å ha jobbet i resepsjon har lært meg å være nøyaktig i det jeg gjør, og også hjulpet meg til å utvikle meg til den jeg er i dag. Jeg har stort sett jobbet alene i resepsjonen, men har inngått i hotellets team, der kommunikasjon og samarbeid er alfa og omega. Ville dere skrevet noe anderledes? Tar i mot alt som er av konstruktiv kritikk!! =) Endret 13. juli 2006 av loren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lovegeckos Skrevet 13. juli 2006 #7 Del Skrevet 13. juli 2006 Du kan kanskje putte inn ordene: kan jobbe selvstending og i team, Kundebehandling seviceinstillt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 14. juli 2006 #8 Del Skrevet 14. juli 2006 og også hjulpet meg til å utvikle meg til den jeg er i dag. ← For meg høres den setningen rar ut, men andre kan synes den er helt ok. Snakk heller nøyaktig om hvilke personlige egenskaper du har tilegnet deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå