Miracl3 Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Jeg kan umulig ta med 21 t-skjorter. 10 bukser, 10 kjoler, 3 jakker, 8 bikinier, 21 bh-er, 10 singletter, 5 skjørt og 8 par sko. Uff. Hvor mye pakker du med deg?
Gjest Tanita Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Av det du har pakket, ville jeg tatt med dette: Jeg ville tatt med 5 bikinier (de kan sikkert vaske for deg) 10 t-skjorter 7 bukser 6 kjoler 1 jakke 7 bher 7 singletter 5 skjørt 4 par sko. Dette hvis det var lite plass i kofferten. Uansett, jeg hadde sikkert kommet til å tatt med meg alt, for min erfaring er at man får god bruk for alt etterhvert uansett. Og når jeg er i syden skifter jeg oftere pga varmen. Ett antrekk til stranda om dagen, og ett til kvelden - iallefall to antrekk per dag. Men husk at de på hotellet sikkert kan vaske klærne for deg.
Gjest hellokitty Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 skal du til syden eller nordpolen? Hva skal du med jakker og bukser hvis du skal til syden? jeg reiser også til syden i morgen, i 3 uker faktisk. Har 3 bikinier, 2 bukser jeg kan brette opp, masse skjørt og topper. Jeg skal heldigvis til et sted der hvor jeg kan bruke vaskemaskin da.
Gjest Tanita Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 skal du til syden eller nordpolen? Hva skal du med jakker og bukser hvis du skal til syden? jeg reiser også til syden i morgen, i 3 uker faktisk. Har 3 bikinier, 2 bukser jeg kan brette opp, masse skjørt og topper. Jeg skal heldigvis til et sted der hvor jeg kan bruke vaskemaskin da. ← Jeg bruker en lett jakke på kveldstid i tilfelle det blir kjølig. En lett lys dressjakke er grei å ta med når man skal ut å spise på kvelden. Blir kaldt å sitte i ro på restaurant ute. Temperaturen synker sånn på kveldstid, så det blir så stor forskjell fra dagen. Bukse bruker jeg også på kveldstid i tilfelle det blir for kjølig med skjørt.
Gjest Narnia Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Ikke ta med så mange bukser, erfaringsmessig blir de liggende i kofferten. Samme med jakker, i 30-40 varmegrader er det ikke så stort behov for det... Greit å ha med et utvalg bikinier, undertøy, singletter, skjørt og sko. Og hvis det er noe du finner ut du mangler så går det jo fint an å kjøpe det der du skal
Gjest Tanita Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Ja, det er lurt å ha litt ekstra plass i kofferten til eventuelle kjøp.
Gjest allium Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Du store verden som dere pakker! Kom hjem fra to uker i Spania igår. Dette er det som ble brukt: 2 bikinier 1 badedrakt 1 kort skjørt 1 kaftan (på vei til stranden, over bikinien) 1 kjole 1 knelangt skjørt 1 shorts 2 t-skjorter 1 capribukse (kun på flyet) 4 singleter 1 sommertopp/tunika 2 bh'er en haug truser 3 par sandaler Vi har vaskemaskin, da.... men den vasker ikke særlig rent. Det blir like bra å skylle det opp i badekaret eller et vaskevannsfat. Har du med for lite, er det en glimrende unnskyldning for å kjøpe noe nytt...
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 8 bikinier?! Jøss. Har aldri eid mer enn 2 om gangen. Ta med de du liker best og legg de i bløt etter bruk. Samme med Bher, ta med noen få og legg de i bløt og la de tørke over natta. Jeg ville ikke tatt meg mange gensere, ta med et par du liker godt å gå med og som passer til mye forskjellig. Og når det gjelder bukser; ta med et par jeans og en haug med belter, så kan du kombinere. Det er sånne store klær som tar plass og som du bør tenke på å kutte ned på. Ta heller med et fint sjal som du kan ta over skuldrene når det blir kaldt på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville tatt med en reisepakke med vaskepulver, Biotex har slike blant annet.
Gjest Lea Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville kjøpt vaskemiddel i syden. Mange steder får du kjøpt tuber med flytende vaskemiddel til håndvask og det løser seg bedre opp enn Bio-Tex.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 Hva mener du med syden? I europa ville jeg tatt med fra mitt kleskap ja, som nevnt over. Skal du til østen eller noe -bitte litt, å kjøper resten der nede, er så billig alikevel.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Jeg ville kjøpt vaskemiddel i syden. Mange steder får du kjøpt tuber med flytende vaskemiddel til håndvask og det løser seg bedre opp enn Bio-Tex. ← Jepp, om du ikke da vil bruke hotellets renseri.Har aldri vært i Spania og sånn jeg, fordi jeg ikke synes det blir noe godt å få store regninger på små ting. Alt er jo dyrt der nede, og når man er på ferie teller man ikke på gronkene
Wonders Skrevet 14. juli 2006 #13 Skrevet 14. juli 2006 enig med de som har sagt noe om bagasje over deg. Skal du på charter har du kun lov å ta med 19 kg og sko, ikke glem i hvert fall 4 forskjellige sko
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #14 Skrevet 14. juli 2006 Ta heller med et fint sjal som du kan ta over skuldrene når det blir kaldt på kvelden. ←
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #17 Skrevet 14. juli 2006 Det eneste jeg passer på å ta med meg MYE av, er undertøy og sko! All dusjing og bading fører til hyppig truseskift, og jeg har totalangst for å kun ha ett par sko og få gnagsår. Ellers pakker jeg svært lite. Ting kan vaskes/legges i bløt, og jeg driter dessuten i om strandshortsen blir skitten. Ender ofte opp med å tilbringe dagene i bikinen uansett, og man kan nesten ikke unngå å lukte svette, sol og saltvann uansett hvor ofte man dusjer og skifter klær på dagene. Men det er litt deilig med freshe klær når man skal ut på kveldene da Jeg vil også til Sydenland!!
Frank Skrevet 16. juli 2006 #18 Skrevet 16. juli 2006 Hehehehehe! Liksom dere pakker! Jeg bruker stort sett å ta med meg minst mulig. Jeg passer på at de plaggene jeg tar med meg matcher i forskjellige varianter. I lette stoffer. Jeg tar INGEN dongeribukser... 2-3 bikinier. Endel smykker, men så kjøper man som oftest mange. Det jeg bruker mest plass på er sko... Hæler, joggesko sandaler osv:( Det tar plass.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #19 Skrevet 16. juli 2006 jeg var nylig 2 uker i spania. jeg hadde med 3 par sko og det holdt for meg: et par som er gode å gå i (joggesko til shopping og utflukter). et par flipflops og et par fine kilehælsandaler til restaurantbesøk på kvelden. jeg hadde med 1 bikini og 1 badedrakt. brukte bare bikini men badedrakt er kjekt å ha i bakhånd i tilfelle du blir solbrent på magen. 2 shortser, 3 tskjorter, 3 singlets, 1 bh (brukte ofte bikini som undertøy) og en håndfull truser. 2 bukser men hadde holdt med 1. 2 skjørt, men brukte bare det ene. 1 jakke men brukte den bare på vei til flyplassen i norge for det var grytidlig og iskaldt. 4-5 par småsokker til å ha i joggeskoene.
momo Skrevet 16. juli 2006 #20 Skrevet 16. juli 2006 Kom hjem fra Tyrkia i dag, var der i 2 uker. Jeg hadde med meg: 4 bikinier 15 truser 4 bh`r 1 par sko 2 capri 2 strandskjørt 2 kneskjørt 1 litt fin kjole 1 sommerkjole ca 10 singletter 1 genser Holdt det, jeg gikk i singlet og skjørt på kvelden, frøs aldri jeg. Kjøpte meg både nye klær og sko. Men ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå