Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gamle er barn når de begynner å leke med dette?

Når kan man gå ut fra at de fleste klarer enkle hopp?

Er litt bekymret for om jenta er litt motorisk tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er 4 og har fått et hoppetau til bursdagen. Per i dag ligger nivået på at tauet holdes i ro litt over bakken og hun hopper over. Venninnen på 5 hopper over tauet når det så vidt svinger litt over bakkenivå. Begge klarer bare ett hopp om gangen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg dro frem hoppetau til en gjeng med jenter i 1. klasse i våres (6-7 år), og ikke alle klarte å hoppe i det. Litt lettere ble det når voksne svingte tauet, men å hoppe selv var ikke så lett for alle.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Min sjuåring kan det nå, men lett er det ikke!

Skrevet

Jenta mi fikk hoppetau til 4-års bursdagen sept. 05. Klarte ingenting til å begynne med, men for et par måneder siden begynte hun med mer intensiv trening, og nå klarer hun å hoppe ett hopp om gangen med to sekunder til neste hopp. Ikke alle hopp blir vellykket. Dette er en jente som er god motorisk ellers. Hoppetau er vanskelig!

Hoppetauet hun har er kortere enn det kusinen på 8 har, regner med det er mer tilpasset mindre barn.

Skrevet

Tror jeg var ca 7 når jeg fikk det til.

Gjest hoppe
Skrevet

I barnehagen hvor min datter gikk så sto personalet og svingte hoppetauet nesten hver dag (vår og sommer), mens ungene hoppet. Det var stort sett den siste årsgruppen som var interessert i det, noen ble ganske så flinke også. Noen fikser dette som ingenting og fra første hopp mens andre trenger litt tid.

Gjest Gjest_leonora_*
Skrevet

i barnehagen hvor jeg jobber kan nesten alle jentene fra fire år og oppover å hoppe tau. både når voksne slenger og når de hopper alene.

veldig individuellt når man lærer seg det. kommer an på interessen også.

jeg er tjuefire og er ikke god til å hoppe tau.

Gjest Gjest
Skrevet

Min jente lærte seg det da hun var 6 1/2. Jeg brukte litt tid sammen med henne og viste henne litt og var litt pedagog. Vi hadde det veldig gøy sammen og det var en enorm progresjon. Vips så hoppet hun forlengs og baklengs så lett som bare det.

Gjest Fruktfat
Skrevet
I barnehagen hvor min datter gikk så sto personalet og svingte hoppetauet nesten hver dag (vår og sommer), mens ungene hoppet.

det kaller vi slengtau. ;) og det var vanskligere ann å hoppe hoppetau.

Gjest Gjest
Skrevet
det kaller vi slengtau.  ;)  og det var vanskligere ann å hoppe hoppetau.

I klassen jeg var lærer for var det flere som klarte å hoppe slengtau enn hoppetau.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...